De Sănătate

Punem punctul pe știi

A fost descoperită molecula care ține cariile la distanță?

miercuri, 12 iulie 2023, 12:18
2 MIN
 A fost descoperită molecula care ține cariile la distanță?

Caria dentară este o afecțiune care implică degradarea smalțului dintelui, stratul dur al dinților, sub acțiunea acizilor produși de bacteriile din cavitatea orală. În cavitatea bucală trăiesc aproximativ 700 de tipuri de bacterii, dintre care o mare parte sunt bacterii bune care ne protejează sănătatea orală. Există, totuși, și bacterii care se acumulează sub formă de placă bacteriană și care transformă alimentele rămase pe dinți în acizi, provocând eroziunea smalțului.

Cariile dentare reprezintă una dintre cele mai des întâlnite afecțiuni dentare și, din păcate, una dintre cele mai neglijate probleme ce apar la nivelul danturii, spun specialiștii. Deși se pot trata relativ repede și ușor, pot deveni și o problemă serioasă de sănătate.

Acum, o echipă condusă de oameni de ştiinţă din Israel a identificat o moleculă care apare în mod natural şi poate reduce biofilmul cu rol în producerea plăcii bacteriene care provoacă dezvoltarea cariilor.

Molecula ar putea fi adăugată în pasta de dinţi şi apa de gură, au indicat cercetătorii.

Cercetătorii de la Universitatea Ben-Gurion din Negev, Beersheva, alături de colegi de la Universitatea Sichuan din China, şi de la Universitatea Naţională din Singapore, au descoperit că molecula 3,3′-Diindolilmetan (DIM) – cunoscută şi sub numele de bisindol – a perturbat în proporţie de 90% procesul de formare a biofilmului, informează Agerpres.

Astfel, bacterii precum Streptococcus mutans nu au mai avut posibilitatea de a se dezvolta şi de a ataca smalţul dinților.

Constatările au fost publicate la începutul acestei luni în jurnalul ştiinţific Antibiotics.

„Molecula, care s-a dovedit a avea o toxicitate redusă, ar putea fi adăugată în pasta de dinţi şi apa de gură pentru a îmbunătăţi considerabil igiena dentară”, a declarat autorul principal al studiului, profesorul Ariel Kushmaro de la Departamentul de Inginerie şi Biotehnologii din cadrul Universităţii Ben-Gurion.