Cât de prost este semnalizat drumul european E583? Studiul de caz pe porţiunea Metro-Antibiotice

luni, 02 noiembrie 2020, 14:12
3 MIN
 Cât de prost este semnalizat drumul european E583? Studiul de caz pe porţiunea Metro-Antibiotice

Un şofer ieşean care circulă des pe drumul european E583 ne-a transmis pe mailul redacţiei o opinie în legătură cu proasta semnalizare a celebrei şosele. El arată, în principal, cât de prost este semnalizat drumul şi ne dă exemple concrete despre pericolele ce trebuie înfruntate zilnic pe anumite porţiuni ale drumului.

“Sunt iesean si am mai circulat pe drumurile din Romania, dar improvizatii ca in Iasi nu prea mi-a fost dat sa vad. Ma refer la improvizatiile facute pe drumul european E583 si as vrea fac deocamdata referire doar la portiunea de drum dintre METRO si ANTIBIOTICE.

Circul destul de des pe acest drum si cu siguranta atat eu cat si ceilalti conducatori auto din Iasi am invatat sa zic asa pe de rost ceea ce urmeaza pe drum. In loc sa existe marcaje trasate corect, indicatoare si benzi de circulatie facute corect, noi trebuie sa le anticipam daca pot spune asa…

Intr-o seara ploioasa veneam dinspre Targu Frumos inspre Iasi. La Metro, stim cu totii ingustarea de drum care are loc. In fata mea o masina cu numere de Vrancea. I-am permis sa se incadreze pe banda pentru a intra, dupa care fix in fata la METRO a incercat sa pastreze prima banda. Dar exista un indicator acolo cu limita de viteza 60 km/h si fix langa el banda dispare, de fapt e un fel de trotuar…o chestie…Saracul sofer a urcat efectiv pe acea bordura cu masina, nevazand ce era in fata sa. Initial am crezut ca poate are ceva acel sofer de nu vede, dar urmatoarea seara cand am trecut din nou prin acea zona am mers mai incet si eu, si m-am uitat de curiozitate sa vad ce e acolo. O banda care dispare brusc, fara nicio semnalizare. Imi inchipui ce a fost atunci in mintea si la gura soferului din Vrancea… Si pe buna dreptate…

Ar trebui ca cei de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa creeze o banda normala, fix din dreptul acelui indicator de 60 km/h si pana la sensul giratoriu care da inspre drumul de centura spre Uricani.

Si inca ceva, de la Dedeman s-a pus acel zid de beton, de despartire al sensurilor de circulatie. Dar, de la Dedeman si pana aproape de varful dealului la Antibiotice acel zid nu este semnalizat. Stiti ce frumos este noaptea cand este si vremea ploioasa? Acel zid reprezinta un adevarat pericol deoarece o masina se poate sterge pe partea laterala dintr-un capat in altul. Bine, acum cu siguranta o sa spuneti ca de asta a fost pus, sa nu se mai faca depasiri, triplari, etc. In regula, sunt de acord cu acest lucru, nici eu nu sunt un adept al vitezei, dar totusi sa se tina cont si de siguranta conducatorilor auto. Sa fie semnalizat corespunzator acel zid cu lumini vizibile si sa se largeasca si acel drum unde terenul permite acest lucru. Tot circulam pe o banda jumatate de atata timp. Este de inteles ca cei cu masini mari vor circula pe banda 1 si o parte de pe banda 2, ca altfel se pot duce in sant. Dar sa se faca odata ceva, ca ne-am saturat de toate aceste nereguli ale infrastructurii. Pana vom vedea autostrada peste 100 de ani sa se faca macar acest drum european cum trebuie. Si apropo, de ce marcajele stradale nu se fac cu o vopsea de calitate imediat dupa iesirea din iarna, spre exemplu din martie si sa tina acea vopsea tot anul.

La noi marcajul se face prin mai-iunie, tine o luna, apoi datorita calitatii extraordinare dispare cu desavarsire in anumite zone, iar acum in noiembrie cand se apropie iarna, se incepe din nou vopsirea…(treaba romaneasca).  Multumesc pentru atentia acordata citirii acestui mesaj si va rog sa publicati dumneavoastra un articol. Puteti face verificari in teren si veti vedea ca am dreptate in legatura cu ceea ce am scris”, ne-a transmis un şofer pe mailul redacţiei.

 

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii