Un ieşean reclamă „isprăvile gospodarilor” de la Salubris făcute în cartierul unde locuieşte

marți, 14 noiembrie 2023, 19:39
3 MIN
 Un ieşean reclamă „isprăvile gospodarilor” de la Salubris făcute în cartierul unde locuieşte

Într-o scrisoare remisă redacţiei un ieşean se plânge că punctul de colectare a gunoiului din cartierul unde locuieşte a fost desfiinţat, în mod abuziv spune el, în condiţiile în care cetăţenii au contracte cu Salubris şi îşi plătesc facturile la zi.

 

“Cunoaşte, oare, primarul „isprăvile gospodarilor” de la Salubris? – scrisoare unui cititor pentru Mihai Chirica

Încă de la apariţia cartierului „Amfiteatru”, din Păcurari, dezvoltatorul şi, ulterior, lucrărorii de la Salubris au amenajat şi întreţinut, la capătul aleei Elisabeta Rizea, un punct gospodăresc pentru colectarea şi preluarea deşeurilor menajere şi a materialelor recuperabile. Activitatea celor de la Salubris s-a desfăşurat, cu icneli şi poticneli, ca peste tot în oraşul Iaşi. Locuitorii se străduiau să-şi achite lunar facturile şi să adune cît mai selectiv gunoiul, deşeurile menajere şi materiale recuperabile, iar cei le la Salubris să le ridice cînd doreau sau cînd puteau. În ultima perioadă însă, activitatea celor la Salubris s-a îmbunătăţit mult. Au modernizat punctul gospodăresc, gunoiul şi resturile vegetale au fost ridicate mai ritmic, deşi unii şoferi mai amestecau, în văzul lumii, conţinutul unor containere sau chiar cu gunoiul menajer. Aceasta, pînă la finele lunii octombrie a.c., cînd pe nepusă maşa, hoţeşte, fără să ne anunţe, au ridicat containere şi au desfiinţat punctul gospodăresc, obligîndu-ne să păstrăm în case şi curţi şi ulterior să le transportăm la alte puncte gospodăreşti din oraş gunoiul, pentru a nu-l abandona pe străzi, deşi noi aveam contracte legale cu ei şi ne achitam de obligaţiile contractuale. 

   La intervenţiile noastre telefonice, pentru a încerca să aflăm ce s-a întîmplat, de ce au dispărut contanerele şi amenajarea punctului, şeful punctului de lucru, Virgil Huţan, dar şi lucrătoare de la serviciu „Relaţii cu clienţii” ne-au răspuns, nevinovaţi: „noi suntem mici, nu ştim nimic, aşa au hotărit şefii şi noi am executat”, „în cartierele cu case nu trebuie să existe puncte gospodăreşti”. Acelaşi lucru ne-a comunicat, în scris, doamna E. Leahu, operator comercial la Secţia I DSU, iar ing. Valentina Condrea, de la Serviciu Contractare, ne invită, prin adresa nr. 4429101, să ne prezentăm la Salubris, ca să modifice contractele, aşa cum doresc ei, deşi avem contracte valabile şi ne achităm facturile. În tot acest interval, lucrătoare şi lucrători de la acestă unitate, vin în cartier, înmînează înştinţări, fotografiază, zîmbind, locul gol unde a funcţionat punctul gospodăresc şi pleacă, satisfăcuţi, că şi-au mai îndeplinit o sarcină de serviciu. 

     Noi am vrea să cunoaştem cine suportă, oare, cheltuielile efectuate, de-a lungul timpului, pentru înfiinţarea, modernizarea şi, acum, pentru desfiinţarea punctului gospodăresc din aleea Elisabeta Rizea? Cunoaşte domnul primar, „edillul oraşului”, „isprăvile gospodăreşti”, ale lucrătorilor de la societăţile din subordine? Este mulţumit de ele? Locuitorii din aleea Elisabeta Rizea, în nici un caz! 

     Dimitrie Călăraşi sau Dumitru Hariga”, se arată într-o scrisoare remisă redacţiei.

 

Comentarii