Ce drumuri naţionale vor fi refăcute în Iaşi anul acesta

luni, 07 ianuarie 2019, 02:50
3 MIN
 Ce drumuri naţionale vor fi refăcute în Iaşi anul acesta

Planul Regionalei de Drumuri şi Poduri prevede intervenţii la DN 28 (spre Roman) şi DN 28A (spre Paşcani), modernizarea DN 28B (spre Botoşani) şi începerea lucrărilor la Centura Iaşului (Poitiers – Trei Fântâni).

„Vrem să facem tronsonul de la Castelul de Apă (intersecţia DN 2 cu DN 28, respectiv E85 cu E583, n.r.) până la Bălţaţi cu posibilitatea continuării până la Metro, cu tot ce înseamnă acostamente, şanţuri etc.“, ne-a declarat Ovidiu Laicu, directorul Regionalei de drumuri naţionale Iaşi.

Practic, tot segmentul DN 28 de la ieşirea din municipiul Iaşi spre vest ar urma să intre în acest an în lucrări de întreţinere cu covoare asfaltice. Şeful DRDP a precizat că, dacă lucrările se vor prelungi după Bălţaţi spre Iaşi, va fi remediată şi acea gâtuitură care îngustează şoseaua doar la o bandă la baza pantei, lângă complexul Dedeman. În schimb, podul îngust de la Sârca va rămâne la fel.

„Intervenim pe lucrarea existentă, nu facem modificări“, a spus directorul Regionalei.

Dacă pe DN 28 reparaţiile vor fi realizate de societatea Eky-Sam, intervenţiile pe DN 28A, între Tg. Frumos şi Blăgeşti, inclusiv până la intrarea în Paşcani, urmează să fie făcute în regie proprie. În acest pachet este inclus şi segmentul dintre Paşcani şi Gâşteşti.

„Sperăm ca, în a doua jumătate a anului, poate chiar din iulie-august, să înceapă lucrările de modernizare a DN 28B. Acum, ofertele depuse la licitaţie sunt în analiză“, a menţionat Ovidiu Laicu.

Licitaţia a fost lansată în luna mai a anului trecut, iar termenul până la care trebuia anunţat câştigătorul era 10 august. Inevitabil, procedura s-a prelungit. Câştigătorul va trebui să se încadreze în 24 de luni – timp acordat pentru proiectare şi execuţia lucrărilor pe întreaga lungime a DN 28B, respectiv 77 km. CNAIR a pus la bătaie pentru această lucrare 268,6 milioane de lei (fără TVA).

Caietul de sarcini prevede, printre altele, construirea unui sens giratoriu la intrarea în Tg. Frumos, la intersecţia cu DN 28.

În ceea ce priveşte Centura municipiului Iaşi, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri a confirmat anunţul făcut la sfârşitul anului trecut de preşedintele CJ, Maricel Popa: „Vom încerca să demarăm lucrările între Selgros şi intersecţia cu DN 28 (bariera Tomeşti, n.r.) pe bd. Poitiers şi str. Trei Fântâni.“

Ovidiu Laicu nu şi-a ascuns însă scepticismul în privinţa reuşitei amenajării a şase benzi, cum prevedea proiectul iniţial, fiind mai degrabă resemnat că vor fi făcute doar patru şi dând vina pe Primărie pentru îngustarea drumurilor.

El a făcut aluzie la îngustarea tronsonului menţionat după aprobarea unor investiţii imobiliare. Amintim că pe porţiunea respectivă ar urma să fie construite două pasaje, unul dintre ele la intersecţia celor două artere cu şoseaua Bucium, cea ce face cu atât mai aşteptată demararea lucrărilor, cu cât zona de la baza pasarelei este una deosebit de aglomerată.

În viitorul imediat va fi lansată şi licitaţia pentru executarea de reparaţii ample pe porţiunea de drum european E85 care străbate vestul judeţului, mai exact pe porţiunea dintre limita cu judeţul Suceava şi intersecţia de la Castelul de Apă.

„Vom face o ranforsare, pentru că în zonă sunt multe balastiere şi unii şoferi indisciplinaţi care merg cu greutate foarte mare. Vom veni cu trei straturi de asfalt, aproximativ 12 cm grosime“, ne-a explicat directorul Laicu.

El a adăugat că o pro­blemă majoră ivită pe parcursul ultimului an este creşterea masivă, aproape dublarea preţului la bitum, astfel că constructorii au dat înapoi.

O situaţie similară s-a înregistrat la unul dintre segmentele aprobate prin PNDL pe care Direcţia Judeţeană de Drumuri urma să le modernizeze: licitaţia pentru 12 km pe DJ 208F (Heci-Tătăruşi-Iorcani) a fost reluată după ce la prima încercare nu s-a depus nicio ofertă, iar specialiştii Direcţiei au fost nevoiţi să „taie“ din lista de lucrări.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii