Advertorial

Trendul pieței auto în 2023 (P)

miercuri, 15 martie 2023, 09:16
2 MIN
 Trendul pieței auto în 2023 (P)

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au înregistrat o creştere de 37,8% în primele două luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna februarie 2023 este în creștere cu 71,9% față de perioada similară din anul 2021 şi cu 39,5% faţă de februarie 2020.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna februarie 2023, un volum de 12.338 unități, cu 45,0% mai mult decât în luna similară din 2022.

La nivel local, în Iași, s-au înmatriculat în primele două luni ale anului, un număr de 905 autoturisme, în creștere cu 47% față de aceeași perioadă a anului trecut, când piața era încă afectată puternic de criza semiconductorilor.   

Un segment aparte din totalul înmatriculărilor îl reprezintă piața mărcilor premium. Astfel, în Iași, prima poziție este ocupată de Volvo, cu 30 de unități înmatriculate în primele două luni ale anului 2023, urmat de Audi cu 18 unități, poziția a treia fiind ocupată de BMW si Mercedes, ambele cu câte 17 unități înmatriculate. În condițiile acestea, unele branduri premium au depășit deja o parte din mărcile auto de volum.

Autoturismele “electrificate” au o creștere de 63,2% la nivel național, realizând o cotă de piață de 20,6%, care depăşeşte cota deţinută de motoarele diesel (12,6%).

Ca și în anul 2022, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2023, achizițiile din această categorie au crescut considerabil (+63,2%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. In acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+99,7%) şi a celor plug-in hybrid (+35,0%).

Autoturismele 100% electrice continuă trendul crescător și în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creștere de +114,0% față de luna similară a anului trecut. Liderul clasamentului pentru autoturismele electrice este Dacia Spring.

Si cele plug-in urmeaza aceeași curbă crescătoare ca și cele electrice, cumulând și acestea volume semnificative și o creștere de 52,8% față de luna similară a anului trecut. Liderul incontestabil al vânzărilor plug-in, atât în România cât și la nivel european, rămâne Ford Kuga Plug-in. 

Sursa: APIA (Asociația Producătorilor si Importatorilor de Automobile).

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii