Președintele american se pricepe și la mașini

Trump critică Ford fiindcă vrea să facă maşini care consumă mai puţin

vineri, 23 august 2019, 14:31
4 MIN
 Trump critică Ford fiindcă vrea să facă maşini care consumă mai puţin

Preşedintele Donald Trump a criticat recent Ford Motor Co. pentru că a  semnat un acord cu statul California prin care se obligă să micşoreze consumului mediu de combustibil al întregii sale flote de maşini.

Alţi trei producători de automobile (Volkswagen, Honda şi BMW) au semnat acest acord şi implict au respins eforturile administraţiei Trump privind revenirea la standarde de consum mai mari.

Într-un mesaj pe Twiter  Trump a scris că „legendarii Henry Ford şi Alfred P. Sloan, fondatorii companiei Ford Motor şi General Motors, se întorc în morminte în faţa slăbiciunii actualilor directori ai companiilor auto, care sunt dispuşi să cheltuiască mai mulţi bani pe maşini care nu sunt la fel de sigure sau bune şi costă cu 3.000 de dolari mai mult. Nebunie! “. (Presa americană remarcă faptul că Trump l-a desemnat în mod greşit pe Alfred P. Sloan drept fondator al General Motors, în realitate fiind vorba de William C. Durant). “Henry Ford ar fi foarte dezamăgit dacă şi-ar vedea descendenţii construind maşini mult mai scumpe, mult mai puţin sigure şi care nu funcţionează la fel de bine, doar fiindcă executivii nu vor să lupte cu autorităţile de reglementare din California”, a mai scris Trump în mesajul său. “Companiile auto ar trebui să ştie că atunci când această alternativă a guvernului nu va mai fi disponibilă, California le va stoarce până la ruinarea afacerilor.”

Furia preşedintelui s-a îndreptat către un pact negociat direct între Consiliul Resurselor Atmosferice din California şi Ford, Volkswagen AG, Honda Motor Co. şi BMW AG. Conform acordului, producătorii de automobile se angajează să  micşoreze consumul mediu de combustibil al flotelor lor la aproximativ 4,7 litri/100 km până la sfârşitul anului 2026. Mişcarea producătorilor de automobile vine ca o reacţie la iniţiativa administraţiei Trump de a îngheţa standardele de consum de combustibil la aproximativ 6 litri/100 km pentru anii 2021-2026. Casa Albă a forţat, de asemenea, revocarea măsurii care permite Californiei şi altor state să-şi stabilească propriile standarde mai stricte privind emisiile auto. Ca răspuns la mesajele preşedintelui, compania Ford a spus că a susţinut „în mod constant o soluţie unică pentru toate cele 50 de state” în privinţa standardelor de economie de combustibil.

Preşedintele Trump a mai declarat: “Propunerea mea pentru companiile de automobile corecte din punct de vedere politic ar reduce preţul mediu al unei maşini pentru consumatori cu mai mult de 3000 de dolari, în acelaşi timp făcând maşinile în mod substanţial mai sigure. Motoarele ar funcţiona mai uşor. Impactul ar fi foarte mic asupra mediului! Executivi proşti!”

Honda, Volkswagen şi BMW nu au comentat afirmaţiile preşedintelui. Administraţia Trump a declarat într-o notificare legală că propunerea pentru un consum mediu mai puţin strict ar economisi pentru proprietarii de maşini 2.340 USD pe toată durata de viaţă a deţinerii de vehicului. Cifra, rotunjită miercuri de Trump, a fost însă respinsă pe scară largă de grupurile de protecţia mediului şi consumatori, care susţin că regulile din epoca Obama ar aduce şoferilor economii la pompă. Dacă administraţia Trump reuşeşte în efortul său de a retrage standardele de consum din epoca Obama, producătorii de automobile ar beneficia de reguli federale mai puţin restrictive. Parlamentarii democraţi de la Washington au făcut presiuni pe GM, Fiat Chrysler Automobiles şi alţi producători de automobile să denunţe acţiunea administraţiei Trump de a mări standardele de consum şi să se alăture acordului cu California. În calitate de reprezentanţi ai statelor care au semnat Angajamentului Naţional pentru Maşini Nepoluante, credem că dacă General Motors se alătură acestui acord consumatorii ar economisi bani, s-ar reduce emisiile şi s-ar oferi securitate reglementării industriei auto”, au scris 30 de senatori americani într-o scrisoare către şeful GM. ”În absenţa unui acord între guvernul federal şi state, acordul din California este un cadru sensibil care oferă industriei flexibilitate pentru a îndeplini standardele de consum, luând în acelaşi timp măsuri importante pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi pentru a economisi bani pe combustibil pentru consumatori”, au mai scris senatorii americani. Scrisorile au mai fost trimise către şefii Aston Martin, Fiat Chrysler, GM, Hyundai, Jaguar, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Toyota şi Volvo.

Comentarii