Program finanţat de MEN şi coordonat de Facultatea de Medicină Dentară

150 de elevi vin la UMF să vadă cum este în Iaşi viaţa de student

joi, 18 iulie 2019, 01:58
4 MIN
 150 de elevi vin la UMF să vadă cum este în Iaşi viaţa de student

150 de elevi de la licee din toate judeţele Moldovei vor afla cum e să fii student al Facultăţii de Medicină Dentară din cadrul UMF „Gr.T. Popa” Iaşi. Aceştia vor fi beneficiarii proiectului “BeSTOMATIS – Cum ar fi să fii Medic Stomatolog?".

Cofinanţat de Ministerul Educaţiei în cadrul proiectului privind învăţământul Secundar ROSE, „“BeSTOMATIS” se va desfăşura între 2019-2021, urmând ca, în fiecare vară din cei trei ani de implementare a proiectului, 50 de elevi să beneficieze de cazare, masă, decontarea cheltuielilor de transport şi participarea gratuită la cursuri universitare. Va fi practic o perioadă de două săptămâni în care tinerii liceeni vor experimenta viaţa de student medicinist la Iaşi.

„Beneficiarii proiectului sunt potenţiali viitori studenţi, absolvenţi ai claselor a IX-a, a X-a şi a XI-a din licee din Regiunea Nord-Est. Provin cu precădere din grupuri dezavantajate, aceştia fiind tinerii cei mai expuşi riscului de abandon în primul an de studii universitare. În fiecare vară, timp de 2 săptămâni, elevii selectaţi vor fi integraţi în mediul universitar performant, în cadrul unui program de vară de tip punte. Proiectul îşi propune să îi acomodeze pe aceştia cu viaţa de student din Iaşi prin organizarea unui program de cursuri academice, ateliere de lucru specifice domeniului medical, vizite de studiu, activităţi de consiliere profesională şi orientare în carieră, combinate cu activităţi recreative şi de descoperire a obiectivelor turistice din Iaşi”, a subliniat managerul de proiect, prof.dr. Norina Forna, decanul Facultăţii de Medicină Dentară.

Lansarea proiectului a avut loc ieri în prezenţa primilor 50 de elevi selectaţi. Liceenii au primit cu această ocazie kitul de instruire „BeSTOMATIS”, ce cuprinde şi un ebook reader, cu o minibibliotecă electronică cu materiale de la cursurile la care vor participa.

Cursuri, ateliere practice și simularea unei sesiuni de examen

Grupele de elevi vor fi coordonate de de un cadru didactic și de doi studențí tutori. Programul academic formal va include cursuri la disciplinele de bază ( anatomie, biochimie, fiziologie, morfologia din]ilor, histologie) dar și activități practice care se vor desfășura în Baza Clinică de învățământ Stomatologic a Facultății de Medicină Dentară. Elevii vor fi incluși  într-un program academic frontal, care va include  o etapă de dobândire de cunoștințe și abilități în domeniul  medicinei dentare ( cursuri) și o etapă de evaluare a cunoștințelor dobândite, menită să simuleze  sesiunea de examen.

„La începutul programului de vară se va simula Ceremonia halatului alb, o festivitate pe care universitatea o desfășoară în fiecare an pentru studenții săi . Festivitatea va constitui  simbolul oficial de trecere către lumea fascinantă medicală și va marca debutul pregătirii elevilor  cu ajutorul direct al studenților tutori. Prin activitățile desfășurate, elevii vor dezvolta competențe și abilități relevante pentru accesul și succesul viitor în învățământul universitar medical, vor dobândi un bagaj academic introductiv și vor deprinde strategii noi de învățare. De asemenea, vor avea loc și activități de consiliere și orientare școlară, susținute de către consilierul SCOP al UMF. Se pot astfel idendtifica abilitățile și capacitățile elevilor potrivite pentru a urma o carieră în domeniul medical, repectiv medicina dentară”, a adăugat prof. dr. Norina Forna.

Un astfel de proiect este foarte bine venit în condițiile în care în învățământul preuniversitar numărul de consilieri școlari este insuficient. Felicitări pentru că îi susțineți pe acești elevi pentru a-și contura un viitor profesional, ajutându-i să înțeleagă cât de importante sunt eforturile atunci când alegi această profesie nobilă. Felicitări și pentru că v-ați adresat unui segment important pentru școala românească:  elevii expuși riscului de abandon școlar”, a declarat deputat Camelia Gravirlă, prezentă la lansarea proiectului. 

Sunteți niște steluțe norocoase care beneficiază de eforturile atâtor adulți interesați de viitorul vostru. Proiectul vă ajută să înțelegeți ce înseamnă viața de student la medicină și vă confruntă concret cu ceea ce presupune munca de medic stomatolog. Astfel, veți putea face o alegere în cunoștință de cauză.  Cu această ocazie, pe cei care doresc să dea admitere la medicină și au nevoie de ajutor pentru învățare, îi invit să se înscrie în Proiectul SAP-ed pentru a beneficia de pregătire suplimentară gratuită pentru examenul de admitere”, a spus Nița Nedea, profesor la Colegiul „Mihai Eminescu”. Demarat în octombrie 2011 de soții Nedea, proiectul SAP-ed a ajutat peste 100 de elevi fără condiţii materiale să se pregătească pentru înscrierea și admiterea la medicină.

Comentarii