Impact FM regional

sambata, 28.05.2022

​ Există în Sistemul Solar o planetă gigantică despre care nu ştim?

planeta gigant sistem solar
  • planeta gigant sistem solar

În 2016 doi astronomi cunoscuţi au venit cu o ipoteză care a făcut vâlvă: la multe miliarde de km de Terra, la limita exterioară a sistemului nostru planetar, există o planetă gigantică.

Descoperitorii spuneau atunci că poate în cinci ani o vom şi observa, însă căutarea Planetei 9 nu a dus nicăieri. În articol puteţi citi de ce ar putea exista o planetă gigantică şi cât de mare ar putea fi. Cum de un am găsit această planetă şi de ce practic e ca şi când am căuta ”acul în carul cu fân”.

Informaţia pe scurt:

• Cinci planete erau cunoscute încă din Antichitate, Uranus a fost descoperită în 1781, iar Neptun, în 1846. Timp de 76 de ani, între 1930 şi 2006 a existat şi o a noua planetă, Pluto, care a fost apoi retrogradată la rangul de ”planetă pitică”.
  • Acum cinci ani doi astronomi au prezentat o lucrare în care spuneau că o a noua planetă, ”Planet Nine”, cum au numit-o ei, există la marginea Sistemului Solar şi are o orbită alungită, ceea ce înseamnă că i-ar lua peste 10.000 de ani să facă o orbită completă în jurul Soarelui.
  • Ei şi-au bazat ipoteza pe faptul că orbitele câtorva obiecte mici şi extrem de îndepărtate sunt alungite ca nişte elipse şi că elipsele acestea sunt îndreptate în aceeaşi direcţie. Concluzia a fost că gravitaţia unei planete de câteva ori mai masive decât Neptun a aranjat aceste orbite în aceeaşi direcţie.
  • Dacă Planeta 9 există, ea ar putea fi în medie la 90 miliarde km de Soare, de 20 de ori mai departe decât Neptun. Planeta 9 ar fi de 5-10 ori mai masivă decât Terra.
  • Mulţi astronomi spun că nu vom găsi prea curând această ipotetică planetă: nu ştim în ce zonă a cerului este, ne-am bazat pe calcule legate de prea puţine obiecte îndepărtate şi simulări mai noi contrazic teoria din 2016, cum că doar o planetă uriaşă ar fi putut ”deranja” orbitele unor mici obiecte îngheţate.
  • În 2012, anul aşa-zisei ”apocalipse mayaşe”, lumea nu s-a sfârşit, dar una dintre cele mai exagerate teorii ale conspiraţiei era legată de o aşa-numită planetă ”Nibiru” care ar urma să distrugă Pământul. Evident că erau doar aberaţii.
  • O altă teorie prea puţin verosimilă este că s-ar găsi la marginea Sistemului Solar o mică gaură neagră, însă aşa ceva este imposibil matematic.

Cititi materialul integral pe hotnews.ro

C-aşa-i în tenis!

C-aşa-i în tenis!

Englezii îl exclud pe Medvedev de la Wimbledon, ATP îl face lider mondial.

Identitate personală, identitate etnică, identitate naţională (V)*

Identitate personală, identitate etnică, identitate naţională (V)*

Românitatea mea este dată, în mod esenţial, de faptul de a locui în limba română şi de a accepta să fiu numit român. Restul ingredientelor ţin de opţiunile mele personale.

Cinematografie, mit şi ideologie

Cinematografie, mit şi ideologie

Pe 23 mai a debutat seria de evenimente “Ne vedem la Mitropolie”. Sala “Iustin Moisescu” a Centrului Eparhial din Iaşi se doreşte a deveni tot mai mult un spaţiu al prelungirii “prelegerilor” în “dialoguri”, în vederea întăririi “comuniunii”.

„Comunismul primitiv”, o minciună vinovată şi frivolă

Aurelian-Petruș PLOPEANU

„Comunismul primitiv”, o minciună vinovată şi frivolă

În viziunea lui Marx, naraţiunea despre comunismul primitiv sună în felul următor: cândva, în timpuri imemoriale, proprietatea privată era necunoscută omului. Hrana era distribuită după necesităţi, iar toţi cei aflaţi în nevoie erau îngrijiţi.

Iată cum votează corect online un conţilier local cu proiect imobiliar de avizat la Premărie!

Nu ştim alţii cum sunt, dar noi, când ne gândim la prichiciul vetrei cel humuit şi când vedem cum se joacă unii aleşi locali cu motoceii imobiliari prinşi de horn de Mihăiţă, parcă nu prea ne saltă inima de bucurie.

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.