Copiii adoptaţi au rezultate foarte bune la învăţătură

miercuri, 03 aprilie 2013, 01:50
2 MIN
 Copiii adoptaţi au rezultate foarte bune la învăţătură

Cei mai mulţi copii adoptaţi înregistrează rezultate bune sau foarte bune la şcoală, rezultă dintr-un studiu prezentat, ieri, de Oficiul Român pentru Adopţii (ORA). Cercetarea arată că 86 la sută dintre copiii adoptaţi, incluşi în eşantion, sunt la şcoală, iar 11 la sută nu sunt înscrişi, pentru că sunt prea mici. "Doar unu la sută dintre copiii adoptaţi au finalizat deja studiile, iar doi la sută au abandonat şcoala înainte de finalizarea acestora. Aproape toţi copiii care au abandonat şcoala au vârsta mai mare decât vârsta specifică învăţământului obligatoriu. Având în vedere faptul că, în perioada 2003 – 2010, rata brută de cuprindere şcolară în învăţământul obligatoriu de 10 ani a fost de 96 la sută, se poate afirma că gradul de integrare şcolară a copiilor adoptaţi este deasupra mediei naţionale", se arată în studiul citat.
În general, părinţii apreciază că rezultatele şcolare ale copiilor sunt bune sau foarte bune. Excepţie fac doar patru la sută dintre copii care au rezultate şcolare slabe sau foarte slabe, specialiştii concluzionând, în urma corelării unor date, că există un interes evident al părinţilor pentru integrarea socială a copiilor pe termen mediu şi lung. Iniţiatorii studiului arată că aprecierea părinţilor cu privire la rezultatele şcolare ale copiilor este una obiectivă, precizând că procentul de patru la sută dintre părinţii care declară rezultate slabe sau foarte slabe la învăţătură ale copiilor se reflectă în procentul celor au avut corigenţe sau au fost penalizaţi în vreun fel la şcoală.
Din răspunsurile date de părinţi rezultă că, în general, nu există probleme de integrare socială, majoritatea copiilor (67 la sută) având mai mult de patru prieteni buni.
Potrivit aceluiaşi studiu, doar şase la sută dintre părinţii adoptivi români exclud din start ideea de a spune copilului că este adoptat.
Marja de eroare a sondajului este de ±4.2% la sută.

Comentarii