Cum îi convingi pe români să se vaccineze: prin cântăreți de muzică populară sau actori

miercuri, 20 ianuarie 2021, 10:19
2 MIN
 Cum îi convingi pe români să se vaccineze: prin cântăreți de muzică populară sau actori

De circa o lună, pe tv și la radio rulează mai multe spoturi prin care suntem îndemnați să ne vaccinăm. Cât de eficiente sunt mesajele doctorilor care apar în clipurile video, din moment ce ne transmit doar că și ei s-au vaccinat?

Iulian Comănescu, consultant de comunicare, a analizat campania de promovare a vaccinării, realizată de Guvernul României, și a răspuns, pentru Newsweek România, la două întrebări:

Cum poate fi făcută mai eficient o campanie de promovare a vaccinului?

"Dacă vorbim de ideea „specialiști girează vaccinarea”, eu unul i-aș fi așezat pe medici într-un context mai simplu – răspunsuri la întrebări, într-un cadru bine gândit, cu lumină bună, din locație. Cam ca la știrile TV, cum se iau așa-numitele sincroane. Oamenii obișnuiți sună firesc într-un astfel de context, fără efort. Iar filmarea din locație le sporește aura medicală.

Dacă ne gândim la alte soluții, entertainerii iubiți de public ar putea fi o miză. Și nu mă gândesc neapărat la instagrammeri sau influenceri – -și ei sunt importanți, dar aș folosi fix ceea ce interesează publicul România TV, ca să spun așa.

Poate cântăreți de muzică populară, actori celebri din generații mai mature – cam cum a făcut Catena cu Stela Popescu și Alexandru Arșinel. În fine – nu știu dacă Biserica Ortodoxă s-ar implica în așa ceva, dar am remarcat o schimbare tranșantă de atitudine în ultimele zile. Pare greu de crezut, dar până la urmă BOR are trust de presă și poate ar vrea să își facă cunoscută noua orientare.

Dincolo de toate aceste lucruri, pe care le putem încadra la „creație”, mai avem și problema „media planului”, a locurilor unde aceste spoturi (sau orice alte creații promoționale) urmează să fie difuzate. Dacă vorbim de video, ar fi vorba în primul rând de televiziunile cu un target matur. Nu e vorba numai de cei care practică angoasa și dezinformarea, ci și de lucruri ca Etno TV, de pildă. Iar pe Facebook, se pot seta ușor demografice care să aproximeze acest public".

Aflați amănunte de pe newsweek.ro.

Comentarii