De Business

Punem punctul pe știi

Oferta derulată de AdePlast pentru listarea la Bursă a eşuat

joi, 17 octombrie 2013, 01:50
2 MIN
 Oferta derulată de AdePlast pentru listarea la Bursă a eşuat

Oferta derulată de AdePlast pentru listarea la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a eşuat, deoarece investitorii au subscris sub 70% din acţiunile scoase la vânzare de companie, nivelul minim de închidere cu succes a operaţiunii, potrivit unui comunicat transmis, miercuri, de intermediarii operaţiunii.

 

 "Oferta publică de vânzare de acţiuni AdePlast derulată în perioada 2 – 15 octombrie nu a fost finalizată cu succes, nefiind înregistrat volumul minim de subscrieri în vedere încheierii cu succes a acesteia. Sumele subscrise de investitori în cadrul ofertei vor fi returnate conform prevederilor prospectului de ofertă", se arată în comunicatul transmis de BCR şi Intercapital Invest. Condiţia minimă pentru încheierea cu succes a ofertei era ca minim 70% din acţiuni să fie vândute. Oferta derulată de AdePlast (ADE) pentru listarea la Bursă s-a încheiat marţi, la ora 17:00, momentul până la care investitorii au avut dreptul să dea ordine de subscriere. Tranşa mică (ordine de sub 500.000 de lei) a fost suprasubscrisă cu 4%, micii investitori cerând aproape 2,58 milioane de acţiuni, faţă de 2,47 milioane de titluri disponibile pe tranşa lor. În total au fost plasate 393 de ordine, în valoare cumulată de aproape 10,5 milioane lei (2,3 milioane euro). Micii investitori au avut alocate 15% din acţiunile din ofertă, iar diferenţa de 85% din titluri a fost pentru investitorii mari (cu subscrieri de minim 500.000 de lei), care au putut plasa ordine la orice preţ din intervalul 3,52 lei/titlu – 4,06 lei/acţiune. Micii investitori au subscris la preţul maxim din ofertă, de 4,06 lei/acţiune, iar pentru ordinele plasate în primele patru zile ale ofertei urmau să benefieze de un discount de 3% din preţul stabilit la finalul ofertei în funcţie de subscrierile de pe tranşa investitorilor mari. Pentru ordinele plasate din a cincea zi a ofertei, discountul a fost de 2%. AdePlast a lansat pe 2 octombrie o ofertă în care a scos la vânzare 16,5 milioane de acţiuni, reprezentând 33,3% din capitalul social majorat al companiei în urma ofertei publice de vânzare. Compania a vizat să atragă prin această operaţiune între 57,8 milioane lei (13 milioane euro) şi 66,7 milioane lei (15 milioane euro), bani pe care intenţiona să îi investească în construirea unei noi fabrici. Dacă erau vândute doar 70% din acţiuni la preţul minim, iar investitorii mici primeau discount de 3% pentru toate titlurile cumpărate, atunci suma atrasă era de 40,5 milioane lei (9,1 milioane euro).

 

 

Comentarii