Rămăşiţele unui dinozaur erbivor, descoperite de cercetători în cel mai arid loc de pe Pământ

Atacama dinozaur
  • Atacama dinozaur

Oamenii de ştiinţă au descoperit în deşertul Atacama din Chile rămăşiţele unei specii necunoscute anterior de dinozaur, care în urmă cu milioane de ani trăia în mijlocul vegetaţiei luxuriante din locul care în prezent este cel mai arid din lume, un peisaj selenar alcătuit din roci şi nisip, informează luni Reuters.

O echipă condusă de geologul chilian Carlos Arévalo a adus la lumină rămăşiţe de Arackar licanantay - ''oase de Atacama'', în limba kunza - la o distanţă de 75 de kilometri sud de oraşul deşertic Copiapó. Titanozaurul avea capul mic, gâtul şi coada lungi şi spatele neobişnuit de plat în comparaţie cu alţi dinozauri asemănători lui.

Studii paleontologice recente sugerează că Arackar a trăit într-un peisaj format din plante cu flori, ferigi şi palmieri din perioada cretacică, în urmă cu 66-80 de milioane de ani. În contrast cu acele vremuri, în unele regiuni din Atacama din prezent nu a mai plouat de o sută de ani, iar condiţiile sunt nefavorabile pentru plante sau animale.

Descoperirea unui titanozaur în partea vestică a Munţilor Anzi din America de Sud reprezintă un eveniment rar, mai multe specii fiind găsite în Argentina şi Brazilia, spre est. Rămăşiţele de dinozaur au fost descoperite pentru prima dată în anii 1990 şi au fost descrise de oamenii de ştiinţă în jurnalul Cretaceous Research.

Cititi si: Descoperire rară: arheologii au dezgropat o coadă de dinozaur intactă

Arackar pare, de asemenea, mai mic în comparaţie cu dimensiunile unora dintre ceilalţi titanozauri. Dinozaurul Argentinosaurus, descoperit în partea estică a Anzilor din ţara învecinată Argentina, avea o lungime de peste patru ori mai mare, au indicat oamenii de ştiinţă.

Rămăşiţele de dinozaur vor fi expuse la Muzeul de Istorie Naturală din Chile, instituţia fiind însă închisă în această perioadă din cauza restricţiilor asociate pandemiei de coronavirus.

SURSA: Agepres

Câteva observaţii despre votul pe bugetul Iaşului

Cosmin PAȘCA

Câteva observaţii despre votul pe bugetul Iaşului

În loc să vină cu soluţii pe fond, să fie pro-activ în negocierile cu USR PLUS, s-a agăţat ostentativ de forma solicitărilor. Atitudinea defensivă a primarului trădează reaua credinţă sau, în cel mai bun caz, un orgoliu prostesc. Sigur, şi reprezentanţii USR PLUS sunt încăpăţânaţi, pe alocuri obraznici, dar ei pentru asta au fost trimişi în CL.

Teste

Teste

Neîndoios, ceva grav se petrecuse în procesul evaluării, făcându-l pe Grimase să intre în şoc. Suspiciunea mi-a fost întărită şi de amănuntul că bietul corector ţinea între degetele încârligate de la mâna stângă o foaie scrisă - în mod evident una dintre numeroasele şi buclucaşele lucrări.

Inegalitatea veniturilor

Alin ANDRIEȘ

Inegalitatea veniturilor

Trăim vremuri excepţionale în care inegalitatea socială, atât din perspectiva veniturilor, cât şi a avuţiei individuale, se adânceşte. Cauzele şi consecinţele creşterii disparităţilor la nivelul veniturilor şi a averii reprezintă elemente centrale ale dezbaterilor atât la nivelul economiştilor, cât şi al politicienilor. Deşi nivelul de trai a înregistrat o creştere semnificativă în ultimele decenii, iar inegalitatea veniturilor la nivel global s-a redus, inegalitatea din perspectiva veniturilor a crescut semnificativ la nivel naţional în majoritatea ţărilor.

Justificările justiţiei

Florin CÎNTIC

Justificările justiţiei

Cum lumea este încă agitată după măcelărirea cinică a unui urs de trofeu de către un cetăţean din Liechtenstein invitat dubios şi cam ilegal de nu ştiu ce asociaţie maghiară de vânători din Covasna, a trecut neobservat un eveniment important: o hotărâre a Curţii Constituţionale care a creat deranj în justiţie.

Probleme ontologice la liberali: doi au refuzat deja! Ghici cine urmează?

Informaţii interesante transpiră în ultimele zile despre liberalii ieşeni, stimaţi telespectatori. Prin culisele politichiei de la Bucale se zvoneşte că în parohia de la Iaşi ar fi apărut o mare problemă de lidărşip, ca să ne exprimăm mai elevat: nu prea ar vrea nimeni mai de soi să se bage pe locul de şef lăsat liber de Paralexe, până se clarifică într-un fel sau altul aspectele penale ale acestuia.

Lupii manifestanți

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?