Trei sferturi dintre oamenii de afaceri spun că business-ul lor a fost afectat de criza sanitară
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Trei sferturi dintre oamenii de afaceri spun că business-ul lor a fost afectat de criza sanitară

GALERIE
afaceri pandemie
  • afaceri pandemie
- +

Aproape trei sferturi (73%) dintre liderii de business au declarat că afacerea lor a fost afectată de criza sanitară, dar impactul nu a fost atât de sever pe cât anticipau în martie 2020, arată raportul PwC Global Crisis Survey 2021, potrivit căruia 20% dintre oamenii de afaceri consideră că situaţia firmelor a fost mai bună decât înainte de pandemie.

”În urmă cu doi ani, în primul raport publicat pe această temă, majoritatea (95%) respondenţilor preconizau că va avea loc o criză în următorii doi ani, însă la momentul respectiv, pe lista posibilelor cauze nu a fost inclusă o pandemie. Deşi efectul nu a fost atât de grav pe cât se anticipase, consecinţele restricţiilor aduse de pandemie sunt istorice, iar incertitudinea este încă prezentă. Organizaţiile au nevoie de o abordare agilă şi flexibilă pentru a aborda diverse situaţii neprevăzute şi tipuri de crize”, a declarat Dinu Bumbăcea, partener şi lider consultanţă pentru afaceri PwC România.

Criza sanitară a avut efecte diferite asupra fiecărei ţări şi industrii, dar puţini vor ieşi nevătămaţi din această perioadă. Cele mai afectate sectoare au fost turismul, divertismentul şi învăţământul superior. Efecte negative au raportat, de asemenea, industria prelucrătoare şi auto, servicii publice şi guvernamentale, serviciile financiare şi sectorul energiei, utilităţilor şi resurselor. La polul opus, s-au situat companiile de tehnologie şi sănătate, relevă raportul.

Doar 35% dintre respondenţi spun că au avut un plan de răspuns la criză „foarte relevant”, de unde rezultă că majoritatea nu au avut planuri concepute în acest sens. Astfel că, în prezent, 95% dintre liderii de afaceri declară că trebuie să-şi îmbunătăţească planurile de gestionare a crizelor, iar şapte din zece organizaţii intenţionează să-şi crească investiţiile în această direcţie.

Cititi si: Afacere de pandemie: automat stradal cu măști, mănuși și dezinfectanți în Sibiu

Întrebaţi care a fost cea mai importantă acţiune întreprinsă de organizaţia lor până acum ca răspuns la COVID-19, 80% dintre liderii de companii din toate sectoarele şi teritoriile au răspuns: protejarea angajaţilor lor, fizic şi emoţional.

PwC Global Crisis Survey a fost realizat pe baza informaţiilor transmise de peste 2.800 de lideri de afaceri, reprezentând organizaţii de toate dimensiunile, din 29 de industrii şi peste 73 de ţări. PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.

 

 

”În urmă cu doi ani, în primul raport publicat pe această temă, majoritatea (95%) respondenţilor preconizau că va avea loc o criză în următorii doi ani, însă la momentul respectiv, pe lista posibilelor cauze nu a fost inclusă o pandemie. Deşi efectul nu a fost atât de grav pe cât se anticipase, consecinţele restricţiilor aduse de pandemie sunt istorice, iar incertitudinea este încă prezentă. Organizaţiile au nevoie de o abordare agilă şi flexibilă pentru a aborda diverse situaţii neprevăzute şi tipuri de crize”, a declarat Dinu Bumbăcea, partener şi lider consultanţă pentru afaceri PwC România.

Criza sanitară a avut efecte diferite asupra fiecărei ţări şi industrii, dar puţini vor ieşi nevătămaţi din această perioadă. Cele mai afectate sectoare au fost turismul, divertismentul şi învăţământul superior. Efecte negative au raportat, de asemenea, industria prelucrătoare şi auto, servicii publice şi guvernamentale, serviciile financiare şi sectorul energiei, utilităţilor şi resurselor. La polul opus, s-au situat companiile de tehnologie şi sănătate, relevă raportul.

Doar 35% dintre respondenţi spun că au avut un plan de răspuns la criză „foarte relevant”, de unde rezultă că majoritatea nu au avut planuri concepute în acest sens. Astfel că, în prezent, 95% dintre liderii de afaceri declară că trebuie să-şi îmbunătăţească planurile de gestionare a crizelor, iar şapte din zece organizaţii intenţionează să-şi crească investiţiile în această direcţie.

Întrebaţi care a fost cea mai importantă acţiune întreprinsă de organizaţia lor până acum ca răspuns la COVID-19, 80% dintre liderii de companii din toate sectoarele şi teritoriile au răspuns: protejarea angajaţilor lor, fizic şi emoţional.

PwC Global Crisis Survey a fost realizat pe baza informaţiilor transmise de peste 2.800 de lideri de afaceri, reprezentând organizaţii de toate dimensiunile, din 29 de industrii şi peste 73 de ţări. PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Temă

Cătălin ONOFREI

Temă

Test de reflecţie cognitivă: deliberare versus intuiţie.

Filmuletul zilei

opinii

Epilare inghinală

Briscan ZARA

Epilare inghinală

Sunt multe studii despre cum afectează psihologia omului ceea ce vedem, auzim, simţim din exterior. La fiecare întindere de coardă are loc o excitare a neuronilor care provoacă senzaţii neplăcute persoanei, dar dacă lucrurile se repetă, neplăcerea dispare încetul cu încetul şi apare o oarecare toleranţă la acea senzaţie, poate chiar e înlocuită cu plăcere. Nu mai eşti afectat, nu te mai impresionează în sens rău. Asta nu înseamnă că devii mai puternic, ci mai nesimţit, mai rigid, mai greu impresionabil.

Ocupare, şomaj şi câştiguri salariale în judeţul Iaşi

Ciprian IFTIMOAEI

Ocupare, şomaj şi câştiguri salariale în judeţul Iaşi

Articolul din această săptămână, ceva mai tehnic decât precedentele, demonstrează cu date statistice că, înainte de declanşarea pandemiei de COVID-19, nu a existat o criză a forţei de muncă în judeţul Iaşi.

New York, metropola vizionară

Mihai DORIN

New York, metropola vizionară

Conduita americană în raport cu celelalte civilizaţii ale lumii are şi o inevitabilă dimensiune imperială, însă felul în care ei au înţeles să valorifice cultura, rafinamentul, patriotismul, şi, nu în ultimul rând banii cetăţenilor în serviciul public, mărturiseşte despre măreţia naţiunii şi despre spirit vizionar. Pentru că în niciun alt loc din lume, patrimoniul cultural nu s-a îmbogăţit precum în America, prin râvna şi voinţa liberă a cetăţenilor educaţi şi prosperi. Statul este doar managerul acestui concept cultural.

pulspulspuls

Costel l-a bătut pe Măricel ca pe fasole. Iacătă ce scor de maidan: 11 la 6!

Costel l-a bătut pe Măricel ca pe fasole. Iacătă ce scor de maidan: 11 la 6!

Băbăetee băă, pfiu, pfiuu, pfiuuuu.... Ia’n fiţi atenţi aicea la băiatu’ pe ce se mai cheltuie bănuţul ieşenilor, că poate pe asta nu o ştiaţi! 

Caricatura zilei

Urna

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.