De Business

Punem punctul pe știi

Oamenii de afaceri din zona Moldovei sunt prea resemnaţi

marți, 04 aprilie 2017, 01:50
3 MIN
 Oamenii de afaceri din zona Moldovei sunt prea resemnaţi

Asta este concluzia lui Laszlo Pacso, fondatorul şi coordonatorul de proiecte „Business Day”.

 

Oamenii de afaceri din regiune sunt mult mai resemnaţi decât antreprenorii din alte zone ale ţării şi aşteaptă să fie mereu ajutaţi. Aşa a caracterizat mediul de business din regiunea de Nord-Est a ţării Laszlo Pacso, fondatorul şi coordonatorul de proiecte „Business Day”. „În primii ani am investit mai mult decât am câştigat din aceste proiecte, dar continuăm deoarece credem în potenţialul acestei zone. Există două aspecte care depind de noi ca oameni, iar oamenii din zona de Nord-Est trebuie să-şi schimbe mentalitatea şi să fie pozitivi. În primul rând atitudinea. Regăsim în interacţiunea oamenilor de afaceri resemnarea, ei aşteptă din afară să-i ajute cineva. Observ şi lipsa unui spirit de cooperare care să ajute mediul economic. Dorinţa tinerilor de a pleca din zonă nu va ajuta deloc piaţa muncii, deoarece segmentul pasiv îl va depăşi pe cel activ”, a spus Laszlo Pacso.

Acesta a adăugat că tinerii din regiune pleacă la studii în Cluj-Napoca şi Bucureşti, deoarece la Iaşi nu au joburi bine la fel de bine plătite şi nu există distracţii care să-i ţină aici, în comparaţie cu judeţul Cluj, unde sunt anual zeci de festivaluri. Pe 5 şi 6 aprilie, la Palatul Culturii şi Congress Hall Palas  va avea loc un nou eveniment „Business Days”, cea mare mare conferinţă dedicată antreprenorilor din regiunea de Nord-Est a ţării. 100 de speakeri le vor împărtăşi ieşenilor interesaţi de business ultimele noutăţi din domeniu, în cele două zile de eveniment fiind programate 40 de manifestări. În acest an, la Iaşi vor conferenţia şi speakeri din Elveţia, Anglia, Polonia şi Cehia, şi, spun organizatorii, printre invitaţi se numără şi reprezentanţi ai gigantului american Oracle, prezent cu o filială şi la Iaşi din mai 2015. Organizatorii se aşteaptă la peste 600 de participanţi, nu doar din regiune, ci şi din Republica Moldova.

Cu predilecţie, participanţii activează în industrii precum IT, financiar-bancar, asigurări, outsoursing, publicitate, producţie, distribuţie, horeca, tehnologie, medicală, turism, viticultură, textilă şi retail. Cu prilejul evenimentului organizat la Iaşi, platforma de afaceri „Business Days” a dat publicităţii şi un studiu privind gradul de implicare a antreprenorilor şi şefilor de departamente în proiecte sociale. Managerii de resurse umane sunt cei mai interesaţi de astfel de acţiuni, pe locul doi situându-se managerii comerciali, urmaţi, pe ultima poziţie a „podiumului”, de directorii generali. La polul opus, cea mai mică dorinţă de implicare în proiecte sociale se manifestă la cei coordonatorii departamentelor de  marketing, financiar şi operaţional.

La realizarea studiului au participat 130 de antreprenori, top manageri, manageri de departamente precum resurse umane, marketing, comunicare, comercial, operaţional şi financiar şi, spun reprezentanţii platformei de business, că oglindeşte nevoile mediului de afaceri din România. „Este interesant de remarcat că există o discrepanţă între interesul şi focusul managerilor de marketing şi HR manageri în ceea ce priveşte brandul de angajator, întrucât această componentă nu pare să fie deloc în atenţia departamentelor de marketing şi comunicare. Deşi toate companiile se plâng de lipsa talentelor şi de dificultăţi de recrutare, în continuare construirea brandului de angajator intră aproape exclusiv în apanajul HR”, a precizat Laszlo Pacso. (Diego CIOBOTARU, Paula TROFIN)

 

 

Comentarii