De Business

Punem punctul pe știi

„Apa la pret de salam“

joi, 29 noiembrie 2007, 19:05
3 MIN
 „Apa la pret de salam“

Probleme in mai toate marile magazine din oras. Asta sustin ca au gasit inspectorii de la Protectia Consumatorului din Iasi in timpul controalelor efectuate in ultimele doua zile.

Primul comerciant care a intrat sub lupa Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorului (IRPC) este producatorul de preparate din carne Marcel SRL.

Dupa cum sustin reprezentantii institutiei de control, compania s-ar face vinovata de faptul ca a pus pe piata salam ce contine o cantitate prea mare de apa in compozitie. „In urma analizelor efectuate la laboratorul Larex din Bucuresti, s-a constatat ca salamul de vara Marcel, produs fiert si afumat, contine 61,5% apa in loc de 50% cit prevede legea si, respectiv, 12,25% proteine totale in loc de minim 15% conform reglementarilor in vigoare. Cu alte cuvinte, putem spune ca Marcel vinde apa la pret de salam", a mentionat Valerian Salavastru, seful IRPC.

Acesta a mai precizat faptul ca intreaga cantitate de marfa aflata la vinzare, adica 700 de kilograme de salam, urmeaza sa fie oprita definitiv de la comercializare in cursul zilei de astazi, administratorul companiei riscind o amenda de pina la 4.000 RON.

De asemenea, conducerea institutiei a anuntat ca va verifica zilele urmatoare toate magazinele Marcel din oras si ca va retrage de pe piata lotul de salam de vara care expira la data de 9 decembrie. „La mine nu a ajuns inca buletinul de analize, deci nu pot sa comentez nimic. Mi s-a spus ca il voi primi in zece zile. Am mai primit anterior o sanctiune pe care am achitat-o, dar mai multe nu am ce sa va spun", a replicat Iuliana Tiba, directorul general de la Marcel.

In vizorul inspectorilor IRPC a ajuns ieri si supermarket-ul G’Market. Aici au fost atentionati doi comercianti, unul de carne proaspata si altul de produse de patiserie. „Firma On Rom care transeaza carne de pasare nu a putut sa probeze cu acte ca produsul comercializat se afla in termenul de valabilitate si a fost sanctionat cu amenda contraventionala de 1.500 RON. In plus, societatea Medical Ind nu a putut sa certifice data de fabricatie a produselor de patiserie. Acestia au spus ca vor aduce miine (n.r. – azi) toate actele cerute", a specificat Salavastru.

Verificari si la magazinele de cosmetice de lux

Nu au scapat insa de talpa Protectiei Consumatorului nici vinzatorii de produse cosmetice de lux. Magazinul Sephora din complexul Felicia a fost amendat cu 5.000 RON intrucit comercializa, dupa cum sustin inspectorii de control, produse neetichetate corespunzator.

„Mai mult decit atit, nu respecta temperatura optima de pastrare a cremelor care sint «fierte» la aproximativ 28°C, spre deosebire de 10-20°C cit trebuie conform legii", a motivat Salavastru.

De cealalta parte, conducerea magazinului spune ca vina apartine centrului comercial in care isi desfasoara activitatea. „In momentul vizitei, in tot centrul comercial a fost o problema tehnica temporara cu sistemul de aer conditionat aflata in curs de solutionare. Produsele sint depozitate si expuse in conditii impuse de lege la temperaturi normale recomandate", a raspuns Cristina Marin, managerul de comunicare al Sephora Romania.

Pe lista neagra a inspectorilor IRPC a fost pus si magazinul Privilege din Iulius Mall care este acuzat ca eticheteaza unele produse cu termene de valabiliate diferite.

„De exemplu, termenul de valabilitate dat de producator este de 30 de luni, iar de importator de 20 de luni, astfel incit clientii nu inteleg care este corect. De pe ambalajele unor cosmetice lipsea si traducerea in limba romana a instructiunilor de utilizare", a adaugat Salavastru.

Pentru cel din urma comerciant controlat, seful IRPC sustine ca va incheia astazi procesul verbal de contraventie.

Comentarii