Urbantrans Birlad se duce la vale

miercuri, 28 martie 2001, 23:00
2 MIN
 Urbantrans Birlad se duce la vale

Urbanstrans SA Birlad, principala societate de transport local in comun, este in pragul falimentului: pierderile depasesc capitalul social. La 31 decembrie 2000, societatea avea pierderi de 2 miliarde de lei, in timp ce capitalul social este de numai 1,3 miliarde de lei. Situatia financiara a continuat sa se degradeze si in acest an: la sfirsitul lunii ianuarie 2001, pierderile se cifrau la aproximativ 67 de milioane de lei.
Petru Apostol, directorul Urbantrans Birlad, ne-a declarat: "Unitatea a inceput sa inregistreze pierderi din luna mai 1998, cind a fost transformata, din sectie a RAGCL, in societate comerciala. Noi functionam in baza Legii 31/1990, modificata si republicata in 1994, si avem capital social integral de stat. Administratorul nostru unic este Consiliul Local (CL) Birlad. Situatia este destul de critica si trebuia mai demult sa se ia o masura. Singurul care poate decide soarta unitatii este CL Birlad. In februarie, in prima sedinta din acest an a Consiliului de Administratie al societatii, am analizat si situatia economica. Am primit sarcina ca, in urmatoarea saptamina, sa prezint detaliat aceste pierderi. Am facut acest lucru si ne-am adresat CL Birlad, urmind ca ei sa hotarasca, in spiritul legii, daca se va reintregi capitalul social sau se va numi un lichidator. Am facut demersuri la primarie si am cerut discutarea de urgenta, in sedinta extraordinara, a situatiei noastre."
Conducerea Urbantrans Birlad a incercat sa prezinte situatia unitatii la sedinta CL de saptamina trecuta. Problema nu a fost insa dezbatuta, probabil din cauza ca ordinea de zi a fost prea incarcata sau documentatia prezentata de conducerea Urbantrans SA a ajuns prea tirziu pentru ca biroul de specialitate sa intocmeasca referatele necesare.
Transportul local in comun va fi asigurat atit timp cit unitatea va mai avea motorina. In momentul de fata, autobuzele Urbantrans circula, la un interval de 15 minute, pe traseul IRB – Gara si de 20 de minute, pe traseul IRB – Liceu. Conducerea societatii a incercat sa diminueze cu 5 minute intervalul de circulatie al masinilor, dar a revenit la vechiul program deoarece numarul calatorilor era prea mic.
"S-a discutat la primarie ca de luni, 26 martie, transportatorii particulari sa nu mai opreasca in statiile noastre de autobuz. Acest lucru nu s-a respectat nici de aceasta data. In septembrie 2000, cind am fost numit director, am prezentat o serie de masuri pentru eficientizare. Am diminuat numarul masinilor pe traseu, am micsorat numarul de persoanal, cheltuielile le-am strins cit am putut de mult. Numai aceasta reglementare privind transportul in comun nu s-a facut si din cauza asta am mers in continuare cu pierderi, ce-i drept, mai mici", ne-a mai precizat Apostol.
Necesarul Urbantrans pentru acoperirea cheltuielilor se ridica la 700-800 de milioane de lei pe luna. In prezent, incasarile societatii nu depasesc 430 de milioane de lei. Conducerea este de parere ca daca primaria ar aloca din nou, asa cum a facut pina in septembrie 2000, subventii pentru cheltuieli materiale, nu ar mai fi pierderi. Decizia apartine, insa, tot CL. (Carmen STEFANESCU)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii