De Business

Punem punctul pe știi

Sentinţă istorică ce vizează clienţii firmelor de cablu sau telefonie

Protecţia Consumatorului Iaşi a câştigat un proces cu RCS RDS SA care poate constitui un precedent favorabil pentru o mare parte din clienţii furnizorilor de telefonie sau cablu.

sâmbătă, 15 iunie 2013, 01:50
2 MIN
 Sentinţă istorică ce vizează clienţii firmelor de cablu sau telefonie

Magistraţii ieşeni au dat zilele trecute o sentinţă care poate constitui un precedent favorabil pentru o mare parte din clienţii furnizorilor de telefonie sau cablu care sunt obligaţi să scoată bani din buzunar pentru rezilierea contractului.

Recent, la Tribunalul Iaşi s-a finalizat un litigiu între Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor şi SC RCS RDS SA, instanţa dând câştig de cauză instituţiei publice. Litigiul a avut ca obiect o plângere contravenţională formulată de societate împotriva unui proces-verbal emis pentru acordarea unei amenzi în cuantum de 4000 lei. Sancţiunea a fost aplicată în urma reclamaţiei unui consumator care era nemulţumit deoarece, dorind să rezilieze contractul încheiat cu furnizorul de servicii, acesta a condiţionat acordul pentru încetarea relaţiilor contractuale de plata unei sume de 100 de euro. Reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului susţin că această sentinţă ar putea constitui un model de urmat în analizarea unor cazuri ulterioare. „Speţa este reprezentativă pentru o parte semnificativă a reclamaţiilor privind prestatori de servicii de comunicaţii electronice, telefonie, cablu, internet, nu neapărat firma în discuţie. Din acest motiv, modalitatea de încadrare juridică a acestui caz va fi prelucrată cu toţi comisarii regionalei pentru a avea în vedere soluţionarea acestui tip de reclamaţii in viitor”, a explicat Marian Grigoraş, comisar şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Iaşi. Concret, din verificările efectuate de comisari la acea vreme a rezultat că acel consumator urma să îşi schimbe domiciliul în altă localitate, situaţie în care în mod justificat a cerut rezilierea contractului. De partea cealaltă, operatorul economic şi-a întemeiat solicitarea de a-i fi achitată despăgubirea de 100 de euro printr-o clauză contractuală care preciza ca în situaţia rezilierii înainte de termen, din iniţiativa consumatorului, acesta se obligă să platească acea despăgubire care ar reprezenta contravaloarea "beneficiilor acordate", precum scutire de la plata serviciilor pe o anumită perioadă, contravaloarea serviciilor de instalare, service sau altele asemenea. Verificând aceste susţineri, comisarii au solicitat în mod expres ca societatea să facă dovada acordării acelor beneficii, scutiri, promoţii şi modul de stabilire a contravalorii acestora. Operatorul economic nu a putut face această dovadă, motiv pentru care, comisarii au reţinut încălcarea dispoziţiilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor.

 

Comentarii