Cele trei puncte în care consilierii judeţeni se încaieră: drumurile, aeroportul şi sportul

joi, 22 noiembrie 2018, 02:49
6 MIN
 Cele trei puncte în care consilierii judeţeni se încaieră: drumurile, aeroportul şi sportul

În ultima vreme, subiectul cel mai aprig disputat al şedinţei consilierilor judeţeni este ordinea de zi. La reuniunea de ieri, Marius Dangă a pus paie pe foc, cerând includerea propunerii privind plata cotizaţiei către Asociaţia Euroregiunii Siret-Prut-Nistru.

Amintim că, astă-vară, după ce a pierdut preşedinţia AESPN – despre care s-a spus ulterior că e deţinută prin rotaţie de către unul dintre judeţele Iaşi, Prahova şi Bistriţa-Năsăud – preşedintele CJ Iaşi a decis să nu mai fie plătită cotizaţia anuală în valoare de aproximativ 40.000 de euro până când îi va fi prezentat bilanţul contabil al asociaţiei din 2016 încoace.

Subiectul a dominat discuţiile de aproximativ o oră care s-au purtat exclusiv pe conţinutul ordinii de zi, până când preşedintele Maricel Popa a admis că proiectul menţionat de Marius Dangă va fi inclus pe ordinea de zi a următoarei şedinţe a CJ, programată pentru 19 decembrie, dar numai dacă va fi avizată de direcţiile de resort ale administraţiei judeţene.

Ciondăneală de la distanţă pentru drumul spre Aeroport

Odată trecut acest hop, votarea punctelor de pe ordinea de zi a decurs ca pe bandă până la primul punct fierbinte tradiţional, reparaţiile drumurilor judeţene.

„Vreau să ne spuneţi situaţia drumului de la Ciric până la Aeroport, deoarece Primăria, de cinci ani de zile, nu vrea să ia în administrare drumul respectiv. Va trebui probabil să dăm în judecată, ca şi drumurile naţionale, ca să-l ia în administra­ţie, dar, la fel cum acţionează pe drumul de la Ciric, la fel acţionează şi pe drumul de la Fundaţie până în Copou şi pe drumul de la Podu Roş până la CUG deoarece sunt în cadrul şi în administraţia Consiliu­lui Judeţean“, i-a cerut Maricel Popa lui Iogen Gînju, şeful Direcţiei Tehnice a CJ.

Vicele Romeo Olteanu a intervenit, spunând că drumul este menţinut circulabil în aceste zile de iarnă cu utilaje ale Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Po­durilor, din subordinea CJ.

Însă şeful CJ nu a abandonat ideea: „Domnule Gînju, vă rog să vă ocupaţi chiar cu instanţa pentru a prelua Primăria acest sector de drum, că este al Primăriei, nu este…“, apoi i-a dat cuvântul consilierului Alin Aivă­noaei: „Da, domnule director ge­neral adjunct al Termoservice Iaşi, societate a Primăriei“.

„Mulţumesc, domnu’ gropar al industriei din toată Zona Industrială“, a venit, prompt, răspunsul consilierului PMP, care a precizat că drumul aparţine CJ şi că, până acum, de curăţenie şi deszăpezire s-a ocupat Primăria Iaşi. Aivănoaei i-a cerut totuşi directorului tehnic să confirme acest lucru.

Ulterior, primarul Mihai Chirica a răspuns de la distanţă solicitării fostului său coleg de partid: „Pot să aduc un document care este o încheiere de autentificare făcută la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară care atestă foarte clar şi de foarte multă vreme că acest drum aparţine Judeţului Iaşi. Ce înseamnă asta: ori că ei vor să devină mai săraci şi vor să ne dea nouă drumul, ori că vrea să rămână dl. Popa mai responsabil şi ştie că nu are cu ce face treaba să-l deszăpezească şi, de asemenea, vrea să ni-l dea nouă. Acceptăm ambele variante. Nu trebuie decât să facă o adresă către Municipiul Iaşi, «Vă rugăm să-l preluaţi“, şi noi îl vom prelua – voi propune Consiliului Local. A doua variantă: dacă nu poate, e mai bine să spună că este incompetent şi noi promi­tem că ne vom ocupa de accesibilitatea spre Aeroport, aşa cum o fa­cem cu autobuze fără să implicăm CJ“.

De la sediul abandonat al Aviaţiei Utilitare la toaleta defectă din aeroport

După amânarea aprobării de principiu a proiectului „Centru Regional de Excelenţă în Tratamen­tul Integrat al Infertilităţii la Spita­lul «Elena Doamna»“, războiul a reizbucnit la propunerea de concesionare prin licitaţie publică a fostului sediu al Aviaţiei Utilitare.

Li­de­rul liberal Romeo Vatră a contestat iniţiativa, spunând că, mai întâi, ar fi necesară o hotărâre a Consiliu­lui de Administraţie a regiei, dar că, pe de altă parte, s-ar încălca planul de administrare al Aeroportului, care prevedea altă destinaţie pentru clădirea respectivă (administraţia aerogării şi terminal cargo).

Direc­torul aerogării, Cătălin Bulgariu, a susţinut că CA nu va putea emite o hotărâre pentru un teren care nu aparţine regiei. El a estimat şi costul reamenajării imobilului respectiv între 5,7-8,5 milioane de euro, sumă care depăşeşte posibilităţile financiare ale Aeroportului. Cu atât mai mult nu va veni nimeni să investească în clădirea respectivă, a mai spus el.

Subiectul a oferit prilej lui Mircea Manolache să îl întrebe pe şeful Aeroportului dacă „a zugrăvit ceva“ de când a venit la Aeroport, dacă „a dat cu var măcar un hol“.

Bulgariu i-a replicat că răspunde la orice întrebare serioasă, dar Manolache a spus că la Aeroport au rămas aceleaşi vechi probleme: „toaleta defectă, hârtie igienică nu, un miros îngrozitor, se ia bagajul cu mâna şi se pune dincolo, vine banda aia care se strică şi seara şi dimineaţa“.

Şi Alin Aivănoaei a intervenit, indicând posibilitatea obţinerii unor fonduri europene prin Ministerul Transporturilor pentru terminalul cargo şi a realizării acelui centru intermodal de la Holboca, idee promovată de fostul preşedinte Cristian Adomniţei şi care a fost abandonată după schimbarea conducerii CJ.

Proiectul a fost respins până la urmă pentru că majoritatea PSD-ALDE nu a putut convinge două treimi din numărul consilierilor să voteze proiectul, în ciuda asigurărilor de transparenţă date de liderul Cristian Stanciu.

Amintim că propunerea de concesionare pe 49 de ani, la pachet cu amenajarea imobilului şi a 1,3 hectare de teren, a apărut după un transportator aerian de marfă, Heli Avi Service SRL, care reprezintă interesele unor firme din Republica Moldova, şi-a manifestat intenţia în acest sens.

Sală polivalentă fără cluburi sportive

Proiectul construirii unei noi săli polivalente la Iaşi a făcut, ieri, un prim pas, prin acceptarea administrării unei suprafeţe de 6,7 hectare pus la dispoziţie de Primăria Miroslava la intrarea în satul Uricani dinspre DE 583/ DN 28. Deşi votul a fost unanim, consilierii liberali au ţinut să sublinieze caracterul tardiv al investiţiei, după ce, rând pe rând, cluburile sportive din Iaşi s-au închis.

De menţionat că, pe tot parcursul şedinţei, consilierii opoziţiei au purtat la mână banderole inscripţio­nate cu simbolul Autostrăzii A8. „Am ţinut să rea­ducem aminte conducerii CJ şi majorităţii PSD-ALDE că Iaşul şi întreaga regiune suferă prin faptul că un proiect important pentru Mo

ldova este tratat la diverse, că în cadrul Ministerului Transpor­turilor nu există nicio dorinţă reală din ceea ce se vede pe acest subiect. E una dintre metodele prin care noi încercăm să-i facem să nu uite că au această datorie“, a explicat Marius Dangă purtarea bandero­lelor de către colegii săi liberali şi de cei ai PMP.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii