Director: „Vom avea manuale digitale, dar nu avem autorizaţie sanitară de funcţionare”

joi, 03 octombrie 2013, 01:50
3 MIN
 Director: „Vom avea manuale digitale, dar nu avem autorizaţie sanitară de funcţionare”

Până la sfârşitul anului viitor, toate şcolile din ţară ar trebui să finalize procesul de digitalizare. „Vom avea manuale digitale, dar nu avem autorizaţie sanitară de funcţionare“, spune directorul unei unităţi de învăţământ. Ce îi replică acestuia şefa IŞJ?

Începând cu anul şcolar viitor, elevii ieşeni ar putea învăţa după noile manuale digitale. Remus Pricopie, ministrul Educaţiei, a anunţat că prima parte a proiectului de digitalizare a unităţilor de învăţământ din România se va finaliza până la sfârşitul anului 2014, cu ajutorul fondurilor structurale. Clasele I şi a II-a vor beneficia prima dată atât de manuale, cât şi de echipamente digitale: videoproiectoare, ecrane şi un calculator sau laptop. Proiectul a fost primit cu un oarecare scepticism, în condiţiile în care multe dintre şcolile din Iaşi – mai ales cele din mediul rural – arată la fel ca acum 50 de ani. „Odată cu lansarea proiectului, vom primi şi noi un videoproiector, dar aceste investiţii ar trebui coroborate cu cele de infrastructură. Vom avea manuale digitale, dar nu avem autorizaţie sanitară de funcţionare“, a punctat Gheorghe Stancu, directorul şcolii din Dagâţa, unde corpurile din două sate – Poienile şi Piscul Rusului – se află într-o stare deplorabilă.

Pe de altă parte, Camelia Gavrilă, inspector şcolar general, explică faptul că renovarea şi reabilitarea şcolilor este în grija primăriilor, aşa încât responsabilitatea Ministerului Educaţiei este de a asigura progresul activităţii educaţionale. „S-au disociat foarte clar lucrurile. Şi-au dorit foarte mult cei din zona Ministerului Dezvoltării ca procesul de descentralizare să însemne o implicare a lor în ceea ce înseamnă patrimoniu. Patrimoniul şcolar se află în proprietatea Consiliului Local, aşa că responsabilitatea trebuie să fie acolo. Nu putem să imputăm unui minister că nu îşi asumă roluri pe care le are un alt minister. Nu-i putem nega dreptul de a inova şi de a porni cu paşi repezi“, a declarat Gavrilă. De asemenea, şefa IŞJ susţine că introducerea manualelor digitale reprezintă un semn al modernizării sistemului de învăţământ, dar şi o condiţie firească în secolul XXI. „Manualele digitale sunt extrem de interactive şi de provocatoare. Dincolo de informaţia ştiinţifică, uneori obositoare, sunt exerciţii plăcute, care permit multă inventivitate din partea dascălilor şi a elevilor“, a precizat inspectorul general. În schimb, Camelia Gavrilă atrage atenţia asupra duratei de implementare a sistemului, întrucât accesul la tehnologie este evident îngreunat în mediul rural. Mai mult, există elevi care nu au calculator acasă, deci nu pot lucra pe manual în afara şcolii. „Va mai dura până când manualele vor putea fi folosite peste tot în condiţii egale, adică vom putea vorbi în toate satele româneşti de existenţa unui videoproiector şi a posibilităţii de a folosi manualul virtual ca formă de predare şi aprofundare. Sunt paşi de făcut, drumul e deschis, dar trebuie să avem răbdare şi o finanţare adecvată pe educaţie, care să permită o asemenea investiţie“, a mai menţionat inspectorul general. Totodată, conducerea IŞJ consideră că dascălii ieşeni sunt pregătiţi pentru a preda în astfel de condiţii. Învăţământul preuniversitar ieşean a beneficiat de numeroase cursuri în această direcţie, aşa încât cei mai mulţi profesori şi învăţători sunt apţi pentru a folosi calculatorul.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii