Accidentul s-a produs într-o zonă cu risc

Mii de ieşeni riscă să moară în tramvai zilnic. Reţeaua de contact de pe Arcu e distrusă

joi, 12 decembrie 2013, 02:50
3 MIN
 Mii de ieşeni riscă să moară în tramvai zilnic. Reţeaua de contact de pe Arcu e distrusă

Accidentul dintre cele două tramvaie de acum câteva zile s-a petrecut într-o zonă cu risc. Conform oficialilor RATP, reţeaua de fir contact de pe strada Arcu are un grad ridicat de uzură. Probleme au apărut chiar acum o săptămână, mai exact pe 4 decembrie. Reţeaua s-a rupt pe strada Arcu, iar defecţiunea a para­lizat circulaţia tramvaielor timp de 25 de minute. Toate vagoanele au rămas blocate pe şine de la Gară până în Piaţa Unirii, precum şi cele dinspre Copou. „Zonele în pantă creează inevitabil probleme în trafic, dar acest lucru nu înseamnă că nu se poate circula pe ele. Tramvaiele au în dotare mai multe sisteme de frânare“, a precizat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Aceeaşi zonă a fost paralizată şi în toamna anului trecut. Zeci de tramvaie din Gară, Piaţa Unirii, Târgu Cucu şi până în Tătăraşi, precum şi cele de pe linia Piaţa Unirii-Copou au rămas înţepenite pe şine din cauza unui cablu secţionat. Blo­cajul a durat mai bine de 40 de minute, timp în care circulaţia a fost dată peste cap. „Strada Arcu nu reprezintă un punct în care apar preponderent accidente. După informaţiile mele, pe strada Pădurii este declivitatea cea mai mare“, a mai spus Adrian Mihai. Repre­zen­tanţii RATP au declarat că tramvaiele de la Iaşi sunt prevăzute cu sistemele pentru a circula în condiţii de siguranţă în pantă. În mod normal, tramvaiele care rămân fără curent rămân blocate în mod automat pe şine şi doar prin punerea în funcţiune a sistemului pneumatic se deblochează frânele, iar vehi­culul este pus în mişcare. Accidentul de la începutul săptămânii este cercetat de Poliţie şi de către municipalitate.

CITIŢI ŞI: Victimele accidentului dintre cele două tramvaie încep să-şi revină

CITIŢI ŞI: Coşmar la ciocnirea a două tramvaie: "Am strigat la oameni să se ţină bine, că e jale" (FOTO&VIDEO)

Primăria a dispus formarea unei comisii tehnice care să verifice starea celor două vagoane, precum şi modul în care sunt instruiţi vatmanii de la RATP. Scenariul Primăriei este că vatmanul din tramvaiul 6 a scăpat vehiculul de sub control şi nu a acţionat la timp sistemele de frânare pentru urgenţe. Celălalt vatman ar fi acţionat conform procedurilor, a blocat tramvaiul rămas de asemenea fără cu­rent electric şi i-a şi alertat pe călători de pericol. Acest incident a băgat în spital nouă persoane care nu au suferit leziuni grave şi au fost şi externate. Vatmanul din tramvaiul 6, Petru Coca, şi-a luat concediu medical. Acesta are 58 de ani şi lucrează ca vatman din martie 1984, fiind considerat unul dintre cei mai vechi angajaţi ai regiei. Acesta nu figurează cu probleme în activitate, ci doar cu un incident minor în depoul RATP.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii