Producătorul auto de la Piteşti îşi completează gama

Noul break Dacia, un model cu potenţial bun la export

luni, 11 martie 2013, 02:50
2 MIN
 Noul break Dacia, un model cu potenţial bun la export

La standul Dacia  de la Salonul auto Geneva 2013, cel mai important model prezentat a fost noul break Logan.  Un model şarmant, care renunţă la masivitatea predecesorului său (din moment ce în gama Dacia există acum Lodgy) şi devine mai dinamic, mai potrivit să concureze break-urile germane din gama compactă. E un model care se va bucura de mult interes pe pieţele vest-europene, unde breakurile sunt foarte apreciate pentru funcţionalitatea lor.

Pe lângă designului actualizat, Logan MCV vine mai bine echipat şi oferă un plus de confort şi de si-guranţă. Printre dotările disponibile în serie, încă de la primul nivel de echipare, se numără sistemul de control al stabilităţii ESP, direcţia asistată, airbag-urile laterale (pentru toate pieţele unde se comercializează motoare Euro5) şi bancheta spate rabatabilă 1/3-2/3 (în toate ţările de comercializare).


Aşa cum era de aşteptat, MCV-ul are în lista de opţionale echipamentele disponibile deja pe Logan sedan: sistem multimedia MEDIA NAV, limitator/regulator de viteză, asistenţă la parcarea cu spatele şi funcţia Eco mode. Noul Logan MCV va putea fi comandat începând din trimestrul II 2013.
La capitolul motorizări, noul MCV este disponibil cu două motoare pe benzină: motorul 1.2 16v 75 şi noul motor turbo pe benzină cu trei cilindri TCe 90. Propulsorul turbo cântăreşte cu 15 kg mai puţin decât un motor de pu-tere echivalentă şi  asigură reprize şi acceleraţii suple şi energice. În plus, noul motor îmbină plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5 l/ 100 km) şi un nivel al emisiilor de CO2. Oferta de motorizări Diesel este concentrată pe propulsorul 1.5 dCi, disponibil în două variante de putere 66 kW (90 CP) sau 55 kW (75 CP) în cazul normei Euro5. Recunoscut pentru fiabilitatea sa, motorul 1.5 dCi, este şi foarte economic: consumul se situează printre cele mai scăzute din segmentul său (3,8 l/100km).

În loc de facelift, Dacia ne-a adus la Geneva un Duster cu două becuri deasupra

A existat şi o mică dezamăgire la standul Dacia de la Geneva – aproape toţi specialiştii dădeau ca sigură prezentarea în premieră a unui Duster redesenat, cel puţin la nivelul farurilor, grilă radiator, eventual lumini spate. N-a fost aşa – Dacia a amânat pentru o altă ocazie lansarea faceliftului, iar ca supărarea să nu fie prea mare din partea celor prezenţi, a adus un Duster cu două becuri deasupra şi cu nişte stickere pe portiere. Iată ce zice comunicatul oficial: „Această Serie Limitată adoptă un look robust şi original. Echipat cu o rampă de proiectoare, cu un sistem de navigaţie Garmin şi cu covoraşe de cauciuc, Duster Aventure îi va atrage pe şoferii dornici de escapade în natură.“ E un pic cam penibil atunci când un producător auto prezintă între primele trei atracţii ale modelului său „co-voraşele de cauciuc“, nu?
Aşteptăm însă, cu interes, viitorul Duster facelift, cu o altă ocazie, cât mai curând. (Lucian Amarii)

 

Comentarii