Pilula ecologica

miercuri, 13 februarie 2008, 19:04
2 MIN
 Pilula ecologica

Astfel a aparut posibilitatea folosirii de combustibil pe baza de biodiesel si bioetanol. Pe un loc fruntas intre tarile producatoare a acestor tipuri de combustibili se afla Brazilia.

Totul a inceput in 1975, ca raspuns la criza globala de energie, cind fosta dictatura militara a creat un program al etanolului denumit PROALCOOL. Fermierii primeau subventii pentru a cultiva trestie de zahar, fabricile directionau o parte din recolta si o fermentau pentru a produce alcool destinat benzinariilor.

Astfel in Brazilia culturile de trestie de zahar ocupa locul al doilea, ca volum al recoltei, in agricultura tarii. La mijlocul anilor’80, 95% din masinile Braziliei erau construite pentru a functiona doar cu alcool provenit din fermentarea trestiei de zahar (cf. „Readers Digest"). In 2003 odata cu cresterea pretului petrolului si cu aparitia masinilor FFV a inceput revirimentul etanolului.

Se estimeaza ca fiecare crestere a consumului de etanol cu 500 de milioane de litri reduce cu 3,5 tone cele aproximativ 39 de miliarde tone de emisii de dioxid de carbon care se datoreaza anual arderii benzinei.

Volkswagen Brazil a introdus primul model cu combustibil flexibil in 2003 si de atunci nu mai produce altceva. Au aparut modele FFV fabricate de Ford, Fiat, Honda, Peugeot, Renault, Toyota. Doar in ianuarie 2006, peste 120000 de vehicule au iesit de pe liniile de asamblare. Acum etanolul reprezinta 40% din combustibilul pentru vehicule usoare vindute in Brazilia, iar companiile de trestie de zahar se pregatesc sa deschida 77 de fabrici noi.

In urmatorii 20 de ani, Brazilia va putea produce destul etanol pentru a acoperi 10% din necesarul de consum al planetei. Se poate pune intrebarea: ce opreste si alte tari sa introduca sisteme asemanatoare? Nimic, in afara indiferentei politice.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii