Un avion "la scara" costa pina la 4.500 de dolari

duminică, 09 iulie 2000, 23:00
3 MIN
 Un avion "la scara" costa pina la 4.500 de dolari

Intrarea Bacaului in rindul oraselor legate de strainatate prin curse aeriene va dinamiza activitatea pe Aeroportul local, aflata intr-o stagnare in ultima perioada. Cursele de calatori lipsesc de la Bacau de mai bine de doi ani, fiind reluate sporadic doar in iarna anului trecut, pe fondul grevei feroviarilor. La scurt timp, insa, operatorul AiRom 2000 a renuntat sa mai faca escala si la Bacau, in zborul aeronavelor de la Iasi la Bucuresti, din cauza afluentei scazute de clatori. Legaturile internationale care se initiaza la Bacau vor fi primul pas si spre o legatura interna, care va fi intre Bacau si Timisoara, prima escala spre una dintre destinatiile din Italia ce vor fi alese, adica Verona, Bergamo sau Trieste. Cursa a fost ceruta de intersele numeroaselor societati comerciale italiene sau mixte romano-italiene, in numar de peste o suta numai in judetul Bacau, dar si in judetele limitrofe.
Activitatea pe Aeroportul din Bacau este, chiar si in conditiile actuale, dinamica. Cele mai multe curse sint cele charter, folosite indeosebi de echipele de fotbal din campionatul intern ce fac deplasari la meciuri, sau de personalitati sosite la manifestari in judetele Bacau sau Neamt. Mai frecvent opereaza aeronavele de transport marfa, in special cele care aduc materiale la intreprinderea Aerostar, dar si pentru alte mari intreprinderi din zona.
Nu lipsesc insa nici aeronavele inchiriate de persoane fizice, iar singura conditiie pentru a calatori cit mai rapid posibil in tara sau in strainatate, aproape la orice ora din zi sau din noapte, este portofelul doldora de bani. In rest, nu trebuie indeplinite decit citeva formalitati simple, si cursa charter, cu pina la 46 de locuri, dotata cu toate cele necesare, este gata sa isi ia zborul si sa ne duca oriunde si oricind dorim.
Punerea in practica a serviciului de curse charter oferit de diferitele companii aeriene din tara necesita, ca prim pas, o cerere ce trebuie adresata operatorului aerian, care la rindul sau inainteaza cererea catre Directia de Transport Aerian din Bucuresti, unde este aprobat zborul, respectiv culoarul de zbor si orarul. Urmeaza negocierea dintre client si operator, privind tariful. Acesta poate varia intre citeva milioane de lei si pina la 4.500 de dolari, in functie de distanta pe care se efectueaza zborul, orele de zbor si timpul de escala. In ce priveste acest ultim aspect, o cursa care, spre exemplu, ajunge la aeroport pe inserat si este nevoita sa stationeze pe timpul noptii, presupune asigurarea unor conditii speciale pentru piloti. In conformitate cu reglementarile internationale, acestia trebuie cazati in conditii optime, cite unul in camera, tratati cu alimentatie speciala, toate acestea suportate tot de client. In pretul fixat de companie mai sint cuprinse atit drumul avionului gol de la Bucuresti la Bacau, cit si taxele de aterizare si decolare care se percep la ajungerea pe aeroport, stationarea aeronavei pe aeroport, intretinerea avionului, alimentarea cu energie electrica si combustibil.
Clientul achita toate locurile din avion, indiferent daca merge singur sau este insotit de 10, 20 sau 46 de persoane, cit reprezinta capacitatea comerciala maxima a unui aparat de zbor.
Bacauanii nu se inghesuie, insa, sa taie vazduhul patriei cu aeronave inchiriate. Solicitari de acest gen vin mai ales din partea clubului de fotbal FCM Bacau, cins se deplaseaza la meciuri. ( Ovidiu PAULIUC)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii