Soseaua din Insula Mare ramine spaima masinilor

marți, 11 aprilie 2000, 23:00
3 MIN
 Soseaua din Insula Mare ramine spaima masinilor

Plin de gropi si hirtoape, Drumul Judetean 212A Braila-Marasu, ar putea ramine si anul acesta un blestem pentru toate autoturismele sau utilajele agricole care se aventureaza in Insula Mare. DJ 121A este singura sosea asfaltata din incinta IMB si apartine Consiliului Judetean. CJ are in prezent ceva fonduri pentru repararea acestui drum si si-a gasit si un executant al lucrarii: SC "Drumuri si Poduri" Braila SA.
Directorul unitatii in cauza, Viorel Balcan, refuza insa categoric sa se apuce de treaba, declarindu-se indignat de atitudinea conducerii SC "Insula Mare a Brailei" SA. Despre ce este vorba: Balcan spune ca nu va face nimic atit timp cit IMB, proprietarul bacului de la "St inca", ii cere taxa pentru a-i trece utilajele peste fluviu. "Asa ceva nu s-a mai pomenit, domnule. Pina acum doi ani, toti sefii de la IMB se rugau de mine sa repar acel drum, care este folosit in proportie de 98% de masinile Insulei. Conducerea de acum imi impune taxa pentru trecerea cu bacul!!! Pai, de cind e Insula Mare, drumarii, cei de la Electricitate sau cei de la Irigatii, n-au platit sa treaca Dunarea. S-a mers pe principiul serviciu contra serviciu: iti repar drumurile, iti intretin liniile electrice sau sistemul de irigatii, ma treci cu bacul! Pornind de la ideea asta, in planul de investitii pentru repararea DJ 212A n-a fost inclusa si valoarea taxei pentru bac, care ar depasi 70 milioane de lei", ne-a declarat directorul Viorel Balcan.
DJ 212A are o lungime de 56 kilometri. Pe 32 km, soseaua are imbracaminte asfaltica, pe 7,5 km are imbracaminte de beton iar pe restul este acoperita cu piatra. Dupa cum ne-a spus seful societatii "Drumuri si Poduri", anul acesta pe 2 km ar trebui executate reparatii capitale, bugetul mai ajungind in rest doar pentru plombari. Balcan este insa decis sa inceapa lucrul doar daca ajunge la o intelegere cu conducerea IMB. "Daca nu reusesc sa ajung la o intelegere, nu fac nimic. Deocamdata n-am gasit pe nimeni cu care sa discut. Stimata doamna care conduce Insula nu numai ca nu e de gasit la birou, dar pare a fi un dusman declarat al propriei sale unitati. Nu se gindeste ca piesele de schimb pentru masinile pe care le nenoroceste in hirtoapele din drumul ala costa de 20 de ori mai mult decit ar lua de la noi ca sa ne treaca Dunarea", ne-a mai declarat Viorel Balcan.
In replica, Gratiela Momescu, directorul IMB ne-a spus: "E absurd ce vrea dl. Balcan. Bacul este un bun de patrimoniu al societatii IMB si are un numar mare de salariati, conform normelor de navigatie. De aceea, se inregistreaza cheltuieli foarte mari: cu combustibili, cu salarii etc. Ca urmare, legile economiei de piata, ale contabilitatii si ale bunului simt impun ca, in corespondenta cu cheltuielile sa se realizeze si venituri. Deci, si masinile societatii «Drumuri si Poduri» trebuie sa fie taxate la trecerea cu bacul."
Gratiela Momescu a adaugat ca, odata ce DJ 212 A apartine CJ si este folosit intensiv de locuitorii comunelor Marasu si Frecatei, trecerea cu bacul a utilajelor de interventie ar fi trebuit cuprinsa de la bun inceput in planul de cheltuieli pentru reabilitarea sa. (Florentin COMAN)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii