Calvarul de la Gara

Subtitlu

joi, 22 mai 2008, 23:28
3 MIN
 Calvarul de la Gara

Investitiile Primariei provoaca adevarate ambuteiaje in trafic. Santierul deschis pentru schimbarea sinelor de tramvai gituie si mai mult traficul si asa mult peste capacitatea strazilor din municipiu. In paralel insa, lucrarile de modernizare par a bate pasul pe loc. Timp de doua luni, pe distanta Arcu – Silvestru, pina la Moara de Foc nu s-au facut decit santurile si s-au impus restrictii pentru traficul auto.

Reporterii "Ziarului de Iasi" au fost ieri pe toata distanta pe care ar trebuie sa se lucreze. In jurul orei 11.30, in zona santierului nu erau decit trei persoane care insa se odihneau pe margine. "Chiar daca nu se lucra acolo, in aceasta perioada se lucreaza mult la montarea sinei pe traverse metalice. De luni se vor demara lucrarile necesare pentru montarea acestora", a explicat Maricel Gherca, directorul RATP.

Traseele Canta – Silvestru si Arcu – Centru erau folosite frecvent de soferii ieseni. Acestia incercau astfel sa evite blocajele de trafic de pe strada Pacurari. Acolo, in orele de virf cozile de la semaforul din Fundatie ating sute de metri, chiar pina la scoala Petru Poni.

De la mijlocul lunii martie, chiar si rutele ocolitoare au devenit surse de nervi si cozi interminabile. "Trec zilnic pe aici, de doua ori. Dimineata e nebunie, iar cind baga si politisti la dirijat parca este si mai rau. Nu se mai respecta nici o regula de circulatie. Iti face semn politistul sa treci, mergi cinci metri si opreste tramvaiul in statie. Opresti si tu si toata coloana din spatele tau, astfel se da totul peste cap. Si, culmea, vezi cum santierul e gol-golut de zile bune, nici tipenie de muncitor pe acolo. Nu imi dau seama ce se intimpla", a povestit nervos un sofer iesean.

Nici reprezentantii Primariei nu sint multumiti de ritmul lucrarilor de la sina de tramvai. "Au fost o serie de probleme cu platile. S-a facut un volum mare de lucrari, iar banii de la BERD au intiziat. Dar situatia s-a deblocat, iar saptamina trecuta au fost facute si platile. Aceasta situatie a fost din vina noastra, dar acum nu mai este cazul. Se poate lucra mai bine, intr-un ritm mai accelerat", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Pe de alta parte, sefii RATP sustin ca lucrarile au fost intirziate si de probleme aparute la sapaturi. "Au fost ceva probleme de compactare. Este, mai ales in zona Billa, un fel de argila din cauza careia am fost nevoiti sa schimbam materialele. Acum folosim un tip de beton special care se comporta mai bine intr-un mediu umed. A si plouat destul de mult de cind au inceput lucrarile, fapt care le-a intirziat. Compactarea nu se poate face pe ploaie. Apoi s-au facut multe studii ca sa nu fie probleme dupa finalizarea lucrarilor. Investitia este garantata 25 de ani si trebuie sa reziste", a adaugat Gherca. El a mai spus ca lucrarile de la sina de tramvai de pe tronsonul Arcu – Moara de Foc trebuie finalizate pina in luna septembrie. "Acum nu sint restrictii suplimentare de circulatie in zona santierelor. Speram ca tronsonul Arcu – Bacinschi sa fie terminat pina in luna iulie", a completat Gherca.

Licitatia pentru reabilitarea a 16 kilometri de cale simpla de rulare a fost cistigata de firma Martin Rose. Contractul se ridica la aproape 20 milioane euro, din care 15 milioane euro reprezinta un imprumut contractat de municipalitate de la BERD.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii