Reduceri de taxe pentru transportatorii care aleg trasee nerentabile

vineri, 02 martie 2001, 00:00
3 MIN
 Reduceri de taxe pentru transportatorii care aleg trasee nerentabile

Deoarece persoanele fizice autorizate sa presteze servicii de transport de persoane in judet ocolesc anumite trasee considerate nerentabile, Consiliul Judetului (CJ) a decis sa acorde anumite facilitati. Pentru prima data, hotarirea privind stabilirea normelor de venit impozabil aferente activitatilor independente adoptata de CJ contine o prevedere conform careia operatorii de transport rutier judetean de persoane care desfasoara activitati de taximetrie 8+1 pe traseele inca nesolicitate beneficiaza de o reducere a normei de venit impozabil.
Pentru anul 2001, Consiliul Judetului a aprobat norme de venit impozabil pentru activitatea de taximetrie auto pentru marfuri si persoane desfasurate cu microbuze de opt locuri in judet, al caror cuantum este cuprins intre 45 si 70 milioane de lei. Pentru operatorii autorizati in Galati norma de venit impozabil este de 70 milioane de lei si pentru Tecuci nivelul acestuia este redus la 60 milioane de lei, in timp ce pentru persoanele fizice autorizate in orasele Tg. Bujor si Beresti precum si in comune cuantumul normei anuale de venit impozabil este de 45 milioane de lei.
Facilitati pentru traseele nesolicitate de operatorii de transport
Pentru a-i determina pe posesorii de microbuze sa presteze servicii si pe traseele de care au fugit pina acum, Consiliul Judetului anuntase inca de acum citeva luni ca se va propune subventionarea unei parti din cheltuielile de transport. In cele din urma, s-a recurs la varianta acordarii unei reduceri a normei de venit impozabil pentru operatorii care vor solicita traseele neacoperite. Pentru o lista de 21 de trasee nesolicitate, transportatorii beneficiaza de o reducere cu 30% a normelor de 70, 60, respectiv 45 milioane de lei, care ramin valabile pentru celelalte trasee.
Toate aceste trasee pentru care i se acorda reducerea normei de venit pentru impozitare fac legatura dintre comunele aflate la mare distanta de orasele si municipiile judetului.
Dintre traseele care au cap de linie municipiul Galati vor beneficia de facilitati doar cele care fac legatura cu comuna Namoloasa (prin Hanu Conachi) si cu Lupesti (prin Beresti, Plesa si Manzatesti).
Multe trasee neutilizate inca sint cele care face legatura comunelor din jurul Tecuciului cu acest municipiul. In lista celor 21 de trasee pentru care se ofera facilitati sint cuprinse opt trasee care au capat de linie la Tecuci: inspre Corni (prin Matca, Valea Marului si Maciseni) spre Salcia (prin ramificatia Furceni, Movileni Deal si Movileni Vale, Podoleni, Silistea si Condrea), pentru Oancea (prin Tg. Bujor si Valea Marului), pentru Toflea (prin Gohor, Nartesti, Berheci si Munteni), inspre satul Hustin (trecind prin Ghidigeni, Talpigi, Slobozia Corni si Negrilesti) si spre satul Feldioara (trecind prin Frunzeasca, Munteni, Berheci si Gohor). Alte doua trasee care duc la Tecuci pornesc din Calmatui (trecind prin Costache Negri, Cudalbi si Valea Marului) precum si din Ciurastii Noi (prin Certesti si Blanzi).
La Tg. Bujor vor putea ajunge si satenii din comunele indepartate daca operatorii de transport se vor incumeta sa-si bage masinile si pe cele unsprezece trasee neacoperite. Acestea merg spre Oancea, Zarnesti, Vadeni, Rediu, Balasesti, Radesti, Plesa, Sipote, Foltesti, Smulti si Cuca.
Trebuie spus insa ca pentru a acoperi aceste trasee, proprietarii de maxi-taxi 8+1 ar trebui sa detina masini rezistente deoarece acestea vor fi nevoite sa mearga pe drumuri comunale a caror calitate ridica unele probleme, dar si pe drumuri judetene proaspat ridicate la acest rang dar care nu si-au schimbat decit statutul nu si calitatea. (Mirella AUR)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii