Dragos Vasilache a lansat moda „icoanelor fotbalistice”

luni, 27 aprilie 2009, 17:33
2 MIN
 Dragos Vasilache a lansat moda „icoanelor fotbalistice”

Indiferent de anotimp, dar cu conditia ca in ziua respectiva sa nu fie prea frig, sa nu ploua sau sa ninga, Dragos Vasilache este "la datorie". Slujba sa nu este ca oricare alta, pentru ca fostul profesor de matematica de la Cotnari si Probota isi desfasoara activitatea in fata parcului de la Teatrul National, unde vinde icoane pe sticla. "Am fost nevoit sa las meseria de profesor pentru ca am avut citeva probleme cu inima. M-am apucat de pictura pentru ca imi place", spune pictorul, care are origini grecesti de care este foarte mindru. Icoanele pe sticla realizate de el sint mai speciale pentru ca unele dintre ele au si citate din Biblie menite sa aminteasca privitorului ca nu trebuie sa te lasi "invins de rau, ci invinge raul prin bine", dupa cum scrie pe una dintre icoanele sale. "Icoanele sint realizate dupa toate canoanele bisericesti, pentru ca am un prieten care este preot si care m-a invatat sa le fac. Am ales sa scriu aceste citate pentru ca imi plac mie foarte mult", sustine Dragos Vasilache. El  va avea chiar in aceasta vara o expozitie de icoane de sticla la Atena, unde a fost invitat de citiva prieteni de ai sai. 

Expozitia lui Dragos Vasilache iese, insa, in evidenta, prin faptul ca are spre vinzare si citeva lucrari mai speciale: insemnele cluburilor de fotbal Poli Iasi, Rapid sau Steaua pictate pe sticla. "Am fost nevoit sa fac si ceva comercial, pentru ca este nevoie de bani. Imi aduc aminte ca, anul trecut, de Sfinta Parascheva, m-am chinuit sa negociez ca sa pot vinde doua-trei icoane, dar aceste simboluri fotbalistice s-au dat ca piinea calda", povesteste pictorul, pentru care respectivele steme nu inseamna mare lucru. "Le-am facut pentru cei care iubesc fotbalul, dar mai ales pentru cocalari, ca astia se ingramadesc sa le achizitioneze", argumenteaza Dragos Vasilache de ce a acceptat sa devina "pictor comercial" in timpuri de criza. Totusi, dupa cum spune el, criza nu-l sperie pentru ca "cei care cred in Dumenzeu nu prea au probleme cu criza. Ei vor stringe intotdeauna bani si isi vor lua o icoana. Criza o simt cei care nu pot trait fara tigari, bauturi".

Pictorul isi vinde icoanele cu preturi intre 50-60 si 100-150 de lei, iar "icoanele" pe sticla pentru pasionatii de fotbal – cu 20-30 de lei.  "Le vind cu maximum 25% mai mult decit investesc in ele. Ne mai mulam si noi oferta dupa client".

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii