Birocratie platita scump de o familie

miercuri, 27 mai 2009, 21:14
2 MIN
 Birocratie platita scump de o familie

Povestea familiei Arhiroaie a inceput in 2004, cand instalatia electrica a apartamentului a fost distrusa din cauza infiltratiilor de pe bloc. Neavand bani pentru reparatii Maria Arhiroaie a solicitat debransarea de la retea, ocazie cu care angajatii E.ON Moldova i-au deconectat apartamentul instiintand-o totodata in scris ca "valoarea energiei electrice restanta este zero".

Dupa trei ani femeia s-a trezit chemata in instanta pentru neplata abonamentului de radio si televiziune pentru care a acumulat datorii de 804 lei, asta in conditiile cand aceste aparate nu ar fi putut utilizate oricum deoarece apartamentul nu mai era racordat la reteaua electrica. Speriata de nenumaratele amenintari si somatii, femeia a achitat suma impusa la inceputul anului trecut.

Zilele trecute, insa, aceasta s-a trezit la usa cu un executor care solicita pe langa suma restanta si plata cheltuielilor judiciare pentru declansarea procedurii de executare, in total 991 de lei. "Suntem pur si simplu asaltate de somatii si amenintari ca ramanem in strada, desi suma ceruta de E.ON a fost achitata. De aproape 12 ani petrecem noptile la lumanare si tot la lumanare am invatat si ne-am facut temele. Cum puteam noi avea radio si televizor daca firele sunt impuscate in pereti, iar contorul a fost luat de reprezentantii firmei", a declarat Daniela Herghelegiu, fiica Mariei Arhiroaie.

Responsabilitatea apartine E.ON Moldova

Gabriel Nica, executorul care a intocmit dosarul de creanta, a lamurit situatia spunand ca de vina sunt cei de la E.ON Moldova, care nu comunica in timp achitarea debitelor.

"Problemele familiei pot fi rezolvate daca ne trimit copia chitantei care face dovada platii debitului. Asa nu vor trebui sa achite cheltuielile suplimentare ce intervin din procedura de executare", a declarat Gabriel Nica. El a mai precizat ca familia cu pricina ar fi trebuit sa stie ca facturarea abonamentelor radio si televiziune se face indiferent daca semnatarul de contract este sau nu conectat la reteaua electrica, reducerea acestor cheltuieli facandu-se in baza unei solicitari scrise si aprobate de E.ON Moldova.

Reprezentantii furnizorului de energie au precizat ca identificarea dosarului de recuperare necesita timp, intrucat in lucru se afla sute de astfel de situatii, conditii in care nu pot furniza informatii despre cele intamplate.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii