Cum sa fii prost cu acte in regula

luni, 06 septembrie 2010, 07:38
3 MIN
 Cum sa fii prost cu acte in regula

Aproape la concurenta cu scolile din sistemul de invatamint, in luna octombrie isi va deschide cursurile si "Scoala de prosti". Este o scoala in care nu se pun conditii de virsta cursantilor, in care examenele se sustin on-line si care, la sfirsit, ca orice scoala care se respecta, da si diplome tuturor celor care au absolvit-o. Departe de a fi o gluma sau un joc de cuvinte, "Scoala de prosti" este afacerea cu care un romascan spera sa dea lovitura: sa cistige bani, sa creeze locuri de munca, sa se distreze, folosind ca "materie prima" un ingredient ieftin, aflat din belsug si la indemina: prostia omeneasca.

Patronul si mentorul scolii, Vasile Lacatusu a facut deja la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) o solicitare de inregistrare a marcii verbale individuale "Scoala de prosti", avind ca domenii de activitate mentionate "educatie, instruire, divertisment, activitati sportive si culturale".
"Scoala de prosti" a fost primita cu ironie inca de la inceput. "Asta ne mai lipsea!" i-a scapat de pe buze functionarei de la OSIM in momentul in care a vazut marca pe care voia sa o inregistreze romascanul. Ca exact asta era ce ne trebuie vrea sa demonstreze Vasile Lacatusu. "Am umblat foarte mult prin tara, in ultimii ani, am facut cite 35.000 – 40.000 de kilometri pe an si cred ca am ajuns sa cunosc foarte bine si locurile si oamenii. Cind a venit momentul sa investesc intr-o afacere, normal ca mi-am pus intrebarea pe care si-ar pune-o orice om care nu vrea sa-si riste banii. «Ce-ar merge intr-un moment de criza?» Si, atunci, mi-am dat seama ca trebuie sa dau valoare resurselor aflate la indemina, fara mari investitii initiale", a spus Vasile Lacatusu.

Afacerea lui urmeaza sa se dezvolte pe trei directii diferite, care exploateaza, insa, aceeasi resursa. Prima ar fi chiar scoala. Patronul e sigur ca nu va duce lipsa de clienti, desi romanii sint orgoliosi, mai ales cind vine vorba de "amorul propriu". "Scoala mea va oferi o recunoastere a calitatii de «prost». Vor fi si cursuri, la distanta, va fi si un examen, cu chestionar on-line, va fi si o diploma. Sint sigur ca vor fi multe solicitari de inscriere, pentru ca trebuie sa stii sa rizi si de prostia ta si de a altora. Pe de alta parte, sint sigur ca fiecare dintre noi a avut in viata, macar un moment, o situatie in care a spus «Am fost un prost». Cred ca diploma pe care scoala mea poate sa o ofere, recunoasterea acestei calitati, te poate salva citeodata", a relatat Vasile Lacatusu. Se gindeste chiar si la o colaborare cu profesorii din invatamintul de stat. "Ma gindesc sa colectionez cu ajutorul lor asa-numitele «perle» ale elevilor, pe care sa le prezint intr-o sectiune separata, un fel de vitrina a scolii", a adaugat el.

Cea de-a doua directie pe care o va dezvolta afacerea este reprezentata de formatul unei emisiuni de televiziune, pe care romascanul se gindeste sa-l vinda unei societati mari, care sa-si permita sa produca emisiunea. "Ma gindesc la o emisiune de divertisment, cu un format absolut nou, care sa fie axata pe aspectele sociale, de interes curent, cu tenta ironica. As vrea sa readuc in actualitate un personaj clasic din societatea romaneasca, intrat insa in uitare: Pacala, prostul simpatic. Dincolo de partea de divertisment a emisiunii, cred ca cel mai important aspect al ei este feed-back-ul, impactul pe care il va avea asupra fiecarui privitor si ce va reusi ea sa schimbe in fiecare, ca individ, si, in general, in societate", a povestit Vasile Lacatusu.

Cel de-al treilea aspect al afacerii vizeaza o retea de internet. "Este o retea de informatii alternative, la care fiecare sa aiba acces si care sa dea posibilitatea fiecarui individ sa trateze probleme de ordin general din societate. Un fel de voce a poporului, un microfon la care sa aiba acces orice cetatean", a detaliat Vasile Lacatusu.

Inginer de profesie, Vasile Lacatusu a absolvit cursurile Colegiului National "Roman-Voda" in 1978. In 1990 a plecat in Italia si, in ultimii ani, a facut numeroase afaceri in Romania, ca reprezentant al departamentului de marketing al unor societati italiene.

Sursa: Ziarul de Roman

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii