12 probleme semnalate de USLIP cu care se vor confrunta școlile în timpul examenelor

sâmbătă, 09 mai 2020, 16:35
4 MIN
 12 probleme semnalate de USLIP cu care se vor confrunta școlile în timpul examenelor

Reprezentanții USLIP Iași au redactat o adresă în care au semnalat mai multe probleme privind organizarea în perioada de pregătire și în cea de desfășurare a examenelor naționale. Se așteaptă răspunsul ministrului Educației.

Către,
Ministerul Educației și Cercetării,
În atenția Doamnei Ministru Monica Anisie,

12 "itemi" pentru doamna Ministru:

Pe 27 aprilie am adresat un set de 15 întrebări cu privire la modul de organizare al examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională. Administrația Prezidențială a redirecționat Memoriul către "autoritatea competentă" (MEC) pentru a fi elaborat răspunsul atât pentru USLIP IAȘI, cât și pentru Președinție. Au trecut peste două săptămâni de atunci.

1. Când vor primi cele două instituții "replica" la cele 15 întrebări?

Pe 7 mai 2020 la un post de televiziune central ați venit cu următoarele "clarificări" cu privire la perioada de pregătire din iunie (2-12 iunie), dar și la modul în care se vor desfășura examenele de absolvire.

2. Cum vom reuși să organizăm elevii în grupe de câte 10 din 20 în 20 de minute pentru a intra în școală? Aceștia nu pot fi "programați" să vină nici în numărul stabilit și nici în intervalul orar precizat.

3. Acolo unde avem școli mari care au câteva sute de absolvenți, care va fi intervalul în care va intra prima grupă și ultima? În analiza făcută de către noi ar putea fi între 6 și 10 ore între prima și ultima grupă.

4. Ați făcut precizarea la un post național de televiziune că elevii se vor spăla pe mâini imediat  după intrarea în școală. În unitățile în care nu există apă curentă (aproximativ 1700 la nivel național), unde se vor spăla aceștia pe mâini? Sau ne gândim, probabil că elevii se vor "spăla pe mâini" de spălatul pe mâini, pe strămoșescul principiu românesc că "merge și așa"?

5. Cum vor rezista elevii și profesorii cu mască pe față minimum 2 ore la 30°?

6. La școlile care au toaleta în curte (aproximativ 1700) deplasarea către acestea cum se va face? Vor fi gândite "tuneluri" direct spre WC-uri?

7. Cum vom găsi la nivelul întregii țări circa  10.000 de "cadre medicale" care să organizeze triajul epidemiologic al elevilor? Sunt sute de localități ce nu dispun de niciun fel de cadru medical.

8. Cum vom  proceda dacă o mare parte dintre elevi vor decide să nu participe la cursurile de pregătire din iunie? Cei care nu vor veni și în special cei ce nu dispun de mijloace tehnice (aproximativ 30.000 dintre absolvenții de clasa a VIII-a și a XII-a) pentru a continua pregătirea, vor intra nepregătiți în examene?

9. Care credeți că va fi gradul de promovabilitate în contextul prezentat?

10. Cum vom proceda cu elevii și profesorii (asimptomatici, neinfectați și infectați depistați) pe care îi regăsim în numeroasele zone în carantină (orașe întregi, sate, cartiere)?

11. Ați mai "aruncat" în spațiul public ideea ca probele de "aptitudini" pentru Bacalaureat să fie susținute online. Cum vor putea fi date de către miile de elevi care nu au internet, laptopuri sau tablete?

12. Dacă totuși veți reuși să transmiteți și către elevii defavorizați tablete, cum credeți că se vor descurca cei care nu au abilități formate să folosească aceste instrumente?

Doamnă Ministru, personal sunt adeptul examenelor riguroase din toate punctele de vedere. Am trecut prin treapta I,  treapta a II-a, Bacalaureat,  admiterea la facultate cu o concurență de 8 pe loc, examene serioase și dificile în facultate, licență, titularizare și grade didactice. Absolut TOATE au avut gradul lor de dificultate și rigurozitate. În acest moment apreciez însă că examenele scrise nu vor fi nici riguroase, nici obiective și cel mai important, am convingerea că nu pot fi organizate în regim de siguranță din perspectiva sănătății.

Recentul sondaj realizat de către sindicatul nostru  pe pagina USLIP IAȘI NEWS scoate în evidență adevarata realitate. El este reprezentativ și exprimă dorințele elevilor, profesorilor și părinților. Din cele 18.500 voturi acordate până în prezent, adică cam 2% din totalul unei ținte de aproximativ 800.000 de persoane (180.000 profesori, 300.000 absolvenți de clasa a VIII-a și a XII-a și aproximativ 300.000 părinți), 66% s-au pronunțat pentru echivalarea examenelor cu anii de studiu. Din această perspectivă suntem convinși că sondajele realizate pe facebook sunt cele mai transparente și obiective, deoarece pot fi ușor verificate. Este foarte trist pentru noi să constatăm că în fața tuturor argumentelor irefutabile aduse continuați să susțineți că Bacalaureatul și Evaluarea Națională trebuie organizate în sistem tradițional, prin prezența fizică în școli.

Sperăm că veți medita la toate aceste lucruri și că  în final RAȚIUNEA va triumfa.

Cu stimă,

PREȘEDINTE USLIP IAȘI,
PROF. LAVINIU LĂCUSTĂ

Comentarii