Mascaradă la Aeroport: Directorul cu cea mai mare experienţă pierde concursul

miercuri, 14 martie 2018, 02:50
4 MIN
 Mascaradă la Aeroport: Directorul cu cea mai mare experienţă pierde concursul

În urma unui concurs ascuns de ochii publicului, organizat de un consiliu de administraţie la rândul lui contestat, s-a reuşit ocuparea a doar două dintre cele patru posturi de directori ai regiei. Omul cu cea mai mare experienţă nu a luat concursul.

Din patru vizaţi, Aeroportul s-a ales doar cu doi directori, în urma unui concurs cu probe descrise drept „complicate“. Fără să prezinte punctajele şi câştigătorii, Cătălin Bulgariu, membru şi purtător de cuvânt al Consiliului de Administraţie al Aeroportului a început cu explicaţii privind modul în care a decurs concursul, cu exemplul unor participanţi (pentru şefia Direcţiei Tehnice) iertaţi că nu au experienţă pe lege şi cu contraexemplul altora (Alexandru Anghel) înlăturaţi exact din acelaşi motiv.

Cititi si: Culisele “mazilirii” directorului Aeroportului Iaşi. Ce spun părţile implicate

Practic, au fost evaluate zece tipuri de competenţe – la care candidaţii trebuiau să obţină cel puţin 2 puncte din 5 pentru fiecare dintre ele, iar pentru declaraţia de intenţie s-au acordat încă maxim 5 puncte. Aşa cum am relatat în ediţia de ieri, director economic va fi în continuare fostul director economic şi actualul director general interimar al regiei, Monica Nichituş. „A avut cea mai bună declaraţie de intenţie – a fost cea mai bine structurată, cu cele mai multe propuneri şi cu cele mai multe soluţii de rezolvare a unor probleme care sunt astăzi pe Aeroport. Astfel, doamna Monica Nichituş a obţinut cel mai mare punctaj dintre toţi candidaţii de la toate celelalte posturi“, a lăudat-o Bulgariu pe şefa regiei. El nu a menţionat şi faptul că aceasta a concurat de una singură, după ce unicul contracandidat a ieşit din cursă încă de la etapa selecţiei de dosare. Prin urmare, comisia de selecţie – din care au făcut parte doi reprezentanţi ai firmei de recrutare Arc Consulting şi trei membri ai Consiliului de Administraţie, printre care Cătălin Bulgariu – „a propus Consiliului de Administraţie şi Consiliul de Administraţie a acceptat semnarea contractului de mandat pe perioada până în 2021 cu doamna Monica Nichituş pentru funcţia de director economic“. Pentru mandatul de director tehnic, câştigător a fost ales Ciprian Fântânaru, la o diferenţă „relativ mică“ de alţi doi candidaţi care – spre deosebire de cei înscrişi pentru mandatele de director general şi de operaţiuni aeroportuare – au obţinut mai mult decât punctajul minim de 35 de puncte. Acestora li s-a iertat faptul că nu au experienţă pe Ordonanţa 109 (privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice), mai ales că „punctajele lor pe cunoştinţe tehnice au fost foarte bune“. Ciprian Fântânaru este un mai vechi angajat al Aeroportului, de la Serviciul Tehnic.

Cititi si: VIDEO: Directorul Aeroportului Iași, despre suspendarea sa – „Este o acțiune premeditată”

Deşi a candidat în final tot de unul singur, Alexandru Anghel, di­rectorul mazilit al Aeroportului, nu a fost la fel de norocos ca Monica Nichituş. De altfel, spre deosebire de anunţul făcut anterior, Cătălin Bulgariu nu a mai folosit nici ape­lativul „domnul“ şi nici nu a pus prenumele înaintea numelui: „Anghel Alexandru nu a reuşit să obţină punctajul minim necesar pentru a fi declarat câştigător“ al mandatului de director de operaţiuni aeroportuare, a spus el.

Anghel a pierdut şi competiţia pentru şefia Aeroportului – unde niciunul dintre cei cinci finalişti nu a fost declarat câştigător. Un rezultat curios, de vreme ce aici a fost concurenţa cea mai mare, iar cerinţele – despre care fosta conducere a Aeroportului a declarat în mai multe rânduri că sunt prea simple – ar fi trebuit să asigure din start punctajul minim necesar. O probă scrisă – care a lipsit la selecţia pentru componenţa CA, dar impusă acum pe motive nu tocmai clare – a făcut jocurile în alt mod pentru aceste mandate.

Cititi si: Pe cine ascundeţi dle Popa la Aeroport? Lista candidaţilor la şefia instituţiei, ţinută la secret

Contestaţiile formulate de Alexandru Anghel, considerat îndeobşte candidatul cu cea mai mare experienţă, au fost respinse rapid, însă Cătălin Bulgariu şi-a amintit la conferinţa de presă de ieri că „persoanele revocate din funcţie nu mai pot ocupa acea funcţie“, potrivit aceleiaşi Ordonanţe 109. După cum se ştie, Alexandru Anghel a fost mai întâi „suspendat“, apoi i s-a desfăcut contractul de mandat pe care îl avea cu RA Aeroportul. Fără punctaj, ierarhia a fost, în ordinea citită de Cătălin Bulgariu: George Zaharia (fost dispecer de sol şi fost reprezentant al companiei Austrian Airlines), Alexandru Anghel, Rodica Baran (de la ROMATSA Bacău), Gheorghe Corjăuţanu (fost director al Aeroportului Iaşi) şi Bogdan Balanişcu – pe care liberalii îl dădeau drept favorit.

Pentru aceste două posturi de director, concursul va fi reluat, începând cu licitaţia pentru un expert consultant în resurse umane şi încheind cu proba interviului. Cătălin Bulgariu a recunoscut în final că eşecul găsirii noilor directori va prelungi finalizarea planului de management al regiei, cu repercusiuni asupra investiţiilor în infrastructura Aeroportului. 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii