Toţi tac mâlc. De ce a fost suspendată licitaţia pentru proiectul A8 Iaşi-Ungheni?

sâmbătă, 28 septembrie 2019, 01:50
2 MIN
 Toţi tac mâlc. De ce a fost suspendată licitaţia pentru proiectul A8 Iaşi-Ungheni?

Procedura este oprită fără nicio precizare asupra motivului sau a datei când se va relua. Cei de la CNAIR tac mâlc, însă cauzele posibile se înscriu în „tradiţia” de ani de zile a amânărilor proiectului.

 

Eticheta „suspendată” aplicată de mai bine de o săptămână licitaţiei pentru atribuirea contractului de actualizare a licitaţiei pentru segmentul de 22 km de autostradă dintre municipiul Iaşi şi Ungheni rămâne un mister după două zile de la expirarea termenului de depunere a ofertelor. Organizată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, licitaţia a rămas „agăţată” stingher pe platforma electronică de achiziţii publice: nicio explicaţie nu însoţeşte anunţul de iniţiere a licitaţiei publicat pe 18 august. De asemenea, nu este publicată nicio erată sau vreun răspuns la solicitările eventualilor ofertanţi. Nici pe portalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor nu există o solicitare în acest sens.

Încercările noastre de a obţine un punct de vedere de la companie s-au concretizat doar în apeluri telefonice fără răspuns. Mai mult noroc a avut în schimb Ionuţ Ciurea, directorul executiv al Asociaţiei „Pro Infrastructura” – care militează, la fel ca mişcările civice ieşene, (şi) pentru construirea A8. Adrian Covăsnianu, vicepreşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”, ne-a spus că omologul său de la „Pro Infrastructura” a aflat că mai multe licitaţii organizate de CNAIR au fost suspendate. Motivul ar fi că nu există suficient personal care să se ocupe de documentaţiile respective.

Pe Serviciul Electronic de Achiziţii Publice găsim încă mai multe licitaţii anulate (18 proceduri, faţă de 28 atribuite în luna septembrie). Toate însă au menţionat în textul anunţului motivul pentru care procedura a fost anulată (lipsă oferte sau oferte inacceptabile).

Profesorul universitar Nicolae Boţu, de la Facultatea ieşeană de Construcţii, consilier al fostului director general al CNAIR, este însă de altă părere. „Compania are mii de angajaţi, mulţi foarte bine pregătiţi, aşa că nu e o problemă de personal în faţa atâtor proiecte. Însă ei nu pot să îşi îndeplinească îndatoririle de serviciu aşa cum trebuie din cauza conducerii numite pe criterii politice a companiei”, ne-a explicat el. De altfel, este aceeaşi opinie împărtăşită recent ziarului nostru, când profesorul Boţu, specializat în domeniul Căilor de Comunicaţii şi Fundaţiilor, a dat vina pentru haosul de la CNAIR pe imixtiunea intereselor actorilor politici în ceea ce ar trebui să fie munca exclusiv a constructorilor de drumuri.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii