Efecte ale pandemiei care îi vor afecta în continuare pe cei ce vor avea nevoie de Salvare

Ambulanţa: timpul alocat unui caz a crescut cu aproape 50%. E obligatorie decontaminarea între cazuri

vineri, 22 mai 2020, 01:56
2 MIN
 Ambulanţa: timpul alocat unui caz a crescut cu aproape 50%. E obligatorie decontaminarea între cazuri

Din cauza procedurilor speciale, maşinile serviciului ajung şi mai greu la solicitări

Perioada pandemiei a afectat şi numărul intervenţiilor efectuate de Serviciul de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Iaşi, acestea scăzând considerabil în ultimele trei luni. În luna aprilie a acestui an, echipajele SAJ au ajuns la aproape jumătate din câte erau în aceeaşi perioadă a anului trecut. De exemplu, în aprilie 2019 erau înregistrate 11.014 intervenţii, iar în aceeaşi lună din 2020, doar 6.630. Dintre acestea, 1.697 au fost cazuri suspecte de COVID 19. Explicaţia este că în perioada pandemiei la fiecare intervenţie s-au adăugat 50 de minute, care reprezintă timpul necesar decontaminării şi dezinfecţiei, indiferent dacă ambulanţa a fost sau nu la o solicitare pentru un pacient COVID. „Problema este că, din martie, la durata unei solicitări se adaugă 50 de minute. De asemenea, a crescut şi durata de indisponibilitate a unui echipaj. Mai existau solicitări unde echipajul prelua un pacient de la spital şi pleca spre altă unitate sanitară, dar asta nu mai este valabil acum, pentru că după fiecare solicitare echipajul trebuie să se întoarcă la staţie. Asta este valabil şi pentru maşinile din judeţ, care revin la staţia cea mai apropiată, unde se face procedura de decontaminare, dezinfecţie“, a explicat Constantin Calistru, manager general al SAJ Iaşi.

În februarie, numărul solicitărilor a fost de 10.601, asemănător cu cel din februarie 2019: 10.142, o scădere de 25% începând să se vadă din martie 2020, când echipajele au preluat 8.955 de cazuri, comparativ cu 11.872 de cazuri în martie 2019. Pe lângă cazurile obişnuite, 382 de cazuri au fost persoane suspecte de COVID 19. Astfel, dacă, în luna martie 2019, o solicitare era rezolvată în medie de echipajele SAJ în 114 minute, în martie 2020, durata unei solicitări a ajuns la 159 de minute. Diferenţe majore se văd şi în luna aprilie 2020, unde un caz a fost rezolvat în 147 de minute, faţă de 112 minute câte erau necesare în aprilie anul trecut.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii