anunturi
grandchef
Bolta rece
anunturi
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional
anunturi

EXCLUSIV - Blue Air: Plecăm din Iaşi! Situaţie de urgenţă maximă la Aeroport

GALERIE
Blue Air Iasi
  • Blue Air Iasi
- +

Reprezentanţii companiei acuză de rea-credinţă conducerea Aeroportului Internaţional. Ei susţin că cererea companiei de a i se acorda un discount prevăzut în contract s-a izbit de refuzul conducerii aerogării şi au cerut prezenţa preşedintelui Consiliului Judeţean la discuţiile de astăzi. Aseară, directorul general al Aeroportului susţinea că nu ştie nimic de ultimatumul Blue Air.

 

O ultimă rundă de negocieri între reprezentanţii companiei Blue Air şi administraţia Aeroportului Iaşi ar urma să aibă loc astăzi la Consiliul Judeţean, în prezenţa preşedintelui Maricel Popa. Compania aviatică a solicitat regiei să reanalizeze decizia de a nu-i acorda reduceri comerciale conform contractului încheiat între cele două părţi în 2015. Este vorba de aproximativ 800.000 de dolari.

Potrivit situaţiilor financiare, Blue Air a încasat acest discount anul trecut, pentru 2017, dar şefii Aeroportului au refuzat plata celui pentru anul 2018. Ei invocă o adăugire la contract, prin care operatorul de zbor este obligat să încheie anul fără datorii către regie ca să poată cere apoi acest discount. Celelalte companii de zbor au primit astfel înapoi o parte din banii plătiţi pentru folosirea infrastructurii aeroportuare. Blue Air, companie despre care chiar conducerea Aeroportului a recunoscut că se confruntă cu unele dificultăţi financiare, are de plătit în schimb penalităţi. Mai mult, executivul aerogării a decis recent înăsprirea penalităţilor aplicate la întârzierea plăţilor.

La rândul ei, conducerea companiei nu e de acord cu motivul invocat pentru neplata acelui discount şi reproşează inclusiv lipsa unui răspuns din partea directorului general la solicitarea formulată în acest sens către Aeroportul Iaşi.

Amintim că, astă-vară, Blue Air a reuşit să achite toate restanţele către Aeroport. Cătălin Bulgariu susţine însă că, de atunci, compania nu a mai plătit un leu. De altfel, regia a deschis acţiune în executare contra operatorului de zbor, aşa cum s-a mai întâmplat în câteva rânduri, pentru a-şi recupera banii.

Totul până la discount

„Am constatat şi faptul că propunerea noastră de eşalonare la plată a debitelor restante cu garanţii de plată nu a fost acceptată, în contextul în care aceasta era o propunere menită să ducă la continuarea colaborării dintre compania noastră şi Aeroportul Iaşi“, se precizează în adresa datată 1 noiembrie. „Decizia de a ne priva de drepturile recunoscut prin contract, pe lângă faptul că reprezintă o încălcare a drepturilor contractuale, ne pune în situaţia de a reanaliza condiţiile acestei colaborări“, se mai arată în adresa semnată de directorul general al companiei, Oana Petrescu.

Este menţionat şi un termen de la care operatorul de zbor va lua în calcul posibilitatea relocării activităţii de pe Aeroportul Iaşi: mâine, 15 noiembrie. Conducerea Blue Air subliniază că îşi asumă consecinţele unei asemenea decizii, respectiv costuri de relocare, compensaţii pentru pasageri şi pentru terţi etc.

Contactat de noi aseară, directorul general al Aeroportului ne-a spus că nu are cunoştinţă de adresa Blue Air. Cătălin Bulgariu şi-a manifestat toată deschiderea pentru negocierea oricăror probleme apărute în relaţia cu Bliue Air, nu însă şi acordarea acelui discount solicitat de companie.

ADRESA EMISĂ DE BLUE AIR - AICI

Ce ar pierde Aeroportul: bani. Ce ar pierde ieşenii: mult mai mult

Blue Air, în prezent cel mai mare operator de zbor autohton, acoperă o treime din traficul de pe Aeroportul Iaşi, cu 24 de zboruri săptămânale către 8 destinaţii: Bucureşti, Bruxelles, Londra, Roma, München, Paris, Köln şi Barcelona. Celălalt mare operator aerian de pe Aeroportul Iaşi este Wizz Air, care a deschis până acum 28 de zboruri pe săptămână către 14 destinaţii, toate externe.

Chiar dacă aerogara ieşeană a pierdut câteva zboruri de la începutul lui 2019, e de aşteptat să închidă anul cu o creştere a traficului de pasageri faţă de anul trecut, uşor peste 1,35 milioane de pasageri, cu aproximativ 100.000 mai mulţi decât în 2018.

Dar îşi permite Aeroportul să piardă 450.000 de pasageri? O asemenea întorsătură ar avea consecinţe grave nu doar asupra mobilităţii spre Iaşi şi dinspre Iaşi către alte destinaţii, dar va determina o scădere drastică a veniturilor regiei. „Cucerirea“ aerogării de către Wizz Air, care a anunţat şase noi destinaţii din vara viitoare, nu e suficientă ca să readucă traficul la nivelul de acum. Mai mult, un operator aerian dominant va putea să-şi impună mai uşor tarifele către regie şi preţurile biletelor de călătorie - exact aşa cum s-a întâmplat după retragerea companiei Malev de la Iaşi, cu zece ani în urmă.

În ceea ce priveşte compania Blue Air, aceasta ar putea să-şi mute zborurile pe Aeroportul Bacău, unde îşi are deja baza, dar şi într-o „curte“ a Wizz Air, la Suceava, judeţ cu o administraţie foarte deschisă. Ambele aerogări s-au modernizat de curând, mărindu-şi fiecare capacitatea terminalelor de pasageri.

Fostul director al Aeroportului îi invită pe ieşeni să facă check-in la CJ

Fostul director general al Aeroportului a condamnat politica administraţiei impuse la Aeroport în 2017. Marius Bodea îl consideră responsabil de ceea ce se întâmplă la Aeroport pe preşedintele CJ Maricel Popa şi a pus întrebarea: Ce ar face şeful administraţiei judeţene dacă ieşenii rămaşi fără zborurile Blue Air ar veni la Consiliul Judeţean?

Maricel Popa ne-a transmis aseară că se află în toiul unei videoconferinţe naţionale a partidului şi că nu poate vorbi. Vom reveni astăzi cu poziţia lui legată de participarea sau nu la discuţiile cu Blue Air.

Pe de altă parte, Marius Bodea are o explicaţie şi pentru încăpăţânarea conducerii Aeroportului de a nu plăti către Blue Air reducerile prevăzute în contract: profitul Aeroportului ar scădea atât de mult, încât nici directorul general, nici membrii Consiliului de Administraţie nu ar mai avea de încasat primele anuale - echivalentul a şase salarii pentru Cătălin Bulgariu, respectiv şase indemnizaţii pentru membrii Consiliului de Administraţie condus de Mitică Rebegea.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

La Davos agenda a fost dominată de imperativul „salvării planetei” şi ofensiva de şarm a Chinei (III)

Alexandru LĂZESCU

La Davos agenda a fost dominată de imperativul „salvării planetei” şi ofensiva de şarm a Chinei (III)

Percepţia negativă şi criticile faţă de reuniunea de la Davos, în cadrul căreia vicepremierul chinez Liu He a anunţat dorinţa Beijingului de „re-globalizare”, au căpătat o tot mai mare amploare pe măsură ce propunerile avansate în timpul discuţiilor din cadrul Forumului s-au transformat într-o agendă radicală de inginerie socială motivată de o titanică luptă cu „schimbările climatice”.

opinii

O lume fără SUA

Briscan ZARA

O lume fără SUA

Imităm fără măcar să ne mai dăm seama artişti, sportivi, VIP-uri, politicieni americani, urmărim în proporţie covârşitoare filme de peste ocean, ascultăm muzică produsă tot de acolo, gândim şi dorim ceea ce gândesc şi doresc ei. Vorbim pe jumătate engleză pentru că ni se pare că nu există cuvinte sau expresii echivalente în română sau care să exprime atât de bine ceea ce „simţim”. Am împrumutat până şi gesturi caracteristice lor...

Nefericitul

Cristina DANILOV

Nefericitul

Privind în jur vedem cum unii oameni știu să găsească fericirea chiar și când lumea se prăbușește lângă ei, alți sunt nefericiți, deși au totul. Pentru unii, fericirea este trecătoare și depinde de circumstanțele prezente, în timp ce alții par să fie în general fericiți sau în general nefericiți, indiferent de ceea ce se întâmplă în viața lor. Se pune întrebarea: cum ar trebui să definim fericirea ca să putem înțelege mai bine nefericirea - prin succes și recunoaștere publică, satisfacția interioară sau altcumva?

Unificatori şi dezbinatori (I)

Mihai DORIN

Unificatori şi dezbinatori (I)

Nu sunt prea numeroase ideile creatoare de istorie. Creaţia în istorie nu e însă doar despre capacitatea de a proiecta idealuri, cât mai ales despre consecvenţa de a le perpetua, indiferent de riscuri şi de a descifra sensuri noi, în acord cu vremurile. 

pulspulspuls

Un scenariu care dă broboane reci multor liberali ieşeni. Îi va lăsa au ba Ciucă pe tuşă?

Un scenariu care dă broboane reci multor liberali ieşeni. Îi va lăsa au ba Ciucă pe tuşă?

Am râs noi, am glumit, ne-am dat coate, dar cât e glumă-i panaramă, şi ce-i serios apăi serios rămâne. Da, la ţinutul la distanţă a lui Chirica şi Alexe de către şeful liberalilor de Ziua Unirii de la Iaşi ne referim. 

Caricatura zilei

Second Hand Germania

Editia PDF

Bancul zilei

Doi prieteni se întâlnesc dupa multa vreme: - Ei, prietene, cum e viata de barbat însurat? - Excelenta! Am reu (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Un raport al Universitatii “Babes Bolyai” din Cluj Napoca a stabilit ca teza de doctorat a ministrului de Interne este plagiata. Credeti ca Lucian Bode sa demisioneze?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.