Unitatea de mentenanţă pentru Boeing 737 şi Airbus 320 va crea peste 100 locuri de muncă

miercuri, 05 octombrie 2016, 02:01
3 MIN

Investiţia Aerostar SA aşteaptă aprobarea concesiunii terenului de lângă Aeroport. „Avem o cerere depusă şi aşteptăm răspunsul“, spun cei de la fabrica de avioane.

Proiectul Aerostar ar putea ajunge pe masa Consiliului Judeţean la sfârşitul acestei luni. Preşedintele CJ, Maricel Popa, a afirmat că aşteaptă precizările compartimentelor de specialitate ale instituţiei, pentru a propune concesionarea către firma băcăuană a unei suprafeţe de teren lângă Aeroport.

„Am spus de la bun început că susţin acest proiect, cu atât mai mult cu cât spaţiul existent este greu de folosit la altceva decât mentenanţă sau alte activităţi conexe celei principale. Deja cei de la Aeroclub vor să se mute la Prisăcani, pentru că nu mai este loc de planoare şi avioane mici. Traficul de linie pe Aeroport este prea intens. Mi s-a întâmplat acum vreo doi ani şi mie să fiu ţinut în aer 45 de minute la Podu Iloaiei, pentru ca traficul uzual să se poată desfăşura. Proiectul Aerostar se află acum la Compartimentul Patrimoniu, care urmează să se pronunţe. Sper ca la şedinţa următoare în plen să putem discuta proiectul“, a declarat Popa.

Aerostar Bacău vrea să dezvolte o unitate de mentenanţă pentru avioane din familiile Boeing 737 şi Airbus 320. Unitatea ar urma să fie construită în apropierea aerogării ieşene, cu ieşire la pista Aeroportului.

În 2015, Aerostar a avut un profit de peste 52 milioane lei, de 2,6 ori mai mare faţă de anul precedent, compania având un număr mediu de aproape 1.700 de angajaţi. La Iaşi, Aerostar va crea minimum 100 de locuri de muncă, în contextul în care forţa de muncă va fi recrutată de aici.

Aerostar a solicitat din partea CJ concesionarea unei suprafeţe de 8.000 mp, pentru realizarea construcţiilor necesare. Investiţia Aerostar ar urma să se ridice la aproximativ 10 milioane de euro.

„Noi am discutat încă din martie cu Aerostar şi ne-am manifestat toată disponibilitatea. Ei au trimis toate documentele necesare. Acum, decizia este a proprietarului, adică CJ. Pentru Iaşi este o investiţie deosebit de importantă. Pe de o parte, vorbim de impozite şi salarii plătite aici. Pe de altă parte, şi noi, ca Aeroport, am deveni mult mai atractivi câtă vreme companiile vor şti că îşi pot asigura şi mentenanţa aici. Aerostar vine cu mentenanţa pentru Boeing 737 şi Airbus 320, adică 99% din ce aparate zboară pe Iaşi“, a precizat directorul Aeroportului, Marius Bodea.

Contactat telefonic, directorul general al Aerostar a precizat că întârzierea luării unei decizii definitive la nivelul CJ nu este încă deranjantă.

„Avem o cerere depusă şi aşteptăm răspunsul. Am înţeles că l-am putea primi în octombrie. Nu ne-am schimbat intenţiile, şi nu am luat în calcul până acum o relocare a proiectului în afara Iaşului. Nu suntem încă în criză de timp“, a spus directorul general Aerostar SA, Grigore Filip.

Comentarii