Carom a ramas de caruta cu Tofan Grup

miercuri, 11 aprilie 2001, 23:00
2 MIN
 Carom a ramas de caruta cu Tofan Grup

Fabricatia de cauciuc sintetic de la Carom Onesti este serios pusa in pericol prin preluarea fabricilor de anveloe ale holdingului "Tofan Grup" de catre concernul Michelin. Tranzactia intre cele doua firme s-a incheiat saptamina trecuta, iar fiecare parte crede ca a cistigat din aceasta, insa Carom ramine cu buza umfalta pentru ca piata interna a cauciucului sintetic era in buna parte asigurata de fabricile lui Gelu Tofan. In acest fel, Tofan Grup a devenit cel mai important beneficiar al Carom. Tot in cursul saptaminii trecute, Gelu Tofan a preluat cu circa 4,5 milioane de dolari, prin oferta publica, fabriclie Victoria Prahova, Floresti si Silvania Zalau, unde detinea pachetele majoritare de actiuni. La numai citeva zile, insa, concernul Michelin a batut palma cu Tofan si a preluat el fabricile Victoria Prahova si Silvania Zalau, alaturi de activitatea de resapare Tofan Recap, 20 de depozite cu vinzare si intreaga retea de 2.000 de puncte de vinzare in franciza Automaxima. Dupa unele surse, vinzarea s-ar fi facut pentru suma de 100 de milioane de dolari.
Lovitura pentru Carom – spun, de aceasta data, surse din interiorul holdingului Tofan, ar putea fi reorientarea firmei Michelin vizavi de piata romaneasca de cauciuc sintetic. Michelin isi va aduce, foarte probabil, cauciucul de care are nevoie din alte fabrici sau din tarile care produc cauciuc natural. Inginerul sef al Carom, Traian Rosca, declara cu citeva zile in urma ca si asa societatea din Onesti se confrunta cu unele probleme. Una dintre ele este legata de taxele vamale la materiile prime. Circa 40% din materiile prime pe care le consuma Carom pentru fabricatia de cauciuc sint din import. In tara asa ceva nu se mai fabrica. Majoritatea vin din Ucraina si Rusia, iar taxele vamale, pe aceasta relatie, sint ridicate. "In acelasi timp – a mai precizat Traian Rosca -, ne vedem invadati de anvelope de mina a doua, care intra in tara fara taxe vamale si care sint si un balast". Iata, deci, un alt mod prin care scad vinzarile de anvelope de la fostele fabrici ale lui Tofan Grup – acum ale Michelin, care era cel mai mare beneficiar al fabricii din Onesti, si care limiteaza productia de cauciuc. "Aceasta productie o mai limitam si noi, artificial, nu pentru ca nu am gasi materii prime, ci pentru ca beneficiarii nostri nu reusesc sa-si plateasca marfa pe care o cumpara" a tinut sa mai precizeze Traian Rosca, tot cu directie catre marele partener, Gelu Tofan. (Petru DONE, Cristian BIBIRE)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii