Ceausescu, prins bintuind pe drumul plin de gropi de pe ruta Iasi – Grajduri – Vaslui

luni, 25 ianuarie 2010, 12:45
3 MIN
 Ceausescu, prins bintuind pe drumul plin de gropi de pe ruta Iasi – Grajduri – Vaslui

Consiliul Judetean (CJ) cronometreaza intirzierile cu lunile la doua dintre reabilitarile de drumuri judetene (DJ) care ar trebui sa se faca cu bani de la UE. Dupa ce abia la acest inceput de an a fost demarata licitatia pentru reabilitarea drumului Iasi – Botosani, o noua sincopa a aparut si la procedurile pentru desemnarea unui cistigator la licitatia pentru reabilitarea DJ 248 Iasi – Grajduri – Vaslui. Suspendata, reluata si ulterior aproape finalizata, licitatia pentru Iasi – Vaslui a picat proba legalitatii la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC). Astfel, la inceputul acestei saptamini, CNSC a decis ca reprezentantii Serviciului de Achizitii al CJ, precum si comisia licitatiei nu au evaluat corect ofertele. CJ a cerut anularea licitatiei pentru ca unele dintre firme depusesera oferte prin care se angajau sa termine reabilitarea celor aproape 38 de kilometri de drum in 4, 5 sau 6 luni. Pina la urma, constructorul desemnat cistigator al licitatiei a fost SC Constructii Feroviare Iasi – Grup Colas, dupa ce impreuna cu SC Vega 93 au ramas in cursa pentru ultima faza a licitatiei, cea electronica, ofertele financiare fiind de 39,7 milioane de lei la Grup Colas, respectiv 51,6 milioane de lei la Vega 93. Firmele care au contestat licitatia pentru ca au fost eliminate, deoarece aveau oferte considerate de CJ ca „nerealiste in ce priveste durata de executie", au primit la inceputul saptaminii un verdict favorabil din partea CNSC, consiliul dispunind reluarea licitatiei din faza analizei ofertelor.

Constantin Simirad a anuntat ca nu a penalizat pe nimeni din CJ pentru aceste intirzieri pina acum. Acesta a dispus ieri schimbarea comisiei care va analiza ofertele, inlocuindu-l la sefia comisiei pe Marius Tanase, de la serviciul de proiecte, cu sefa serviciului, Teodora Jinga. Totodata, Simirad a schimbat si doi consilieri din comisia licitatiei cu doi angajati ai CJ. "Greseala a fost ca s-au eliminat cei cu durate foarte mici. Expertii nostri ne-au spus ca un pod poate fi construit intr-un an, iar pe acel drum avem doua poduri. Totusi, normativele dupa care lucram sint de pe timpul lui Ceausescu. Acum, firmele au alte capacitati tehnologice, iar cei respinsi au spus ca pot avea si alti parteneri pentru a se incadra in termene", a precizat seful CJ.

Din cele 10 oferte depuse de firmele respinse, in functie de durata de executie, cele mai bune oferte au venit de la SC Viarom Construct SA (4 luni si 44,6 milioane de lei), SC Euroconstruct Group & Citadin SA (5,5 luni si 39,7 milioane de lei), respectiv SC Ted Construct & Eky Sam SRL & SC Star T&D SRL (6 luni si 56,3 milioane de lei). Seful CJ s-a aratat totusi ingrijorat de soarta proiectului, precizind ca UE ar putea cere banii inapoi daca nu se respecta termenele. "Pentru asta vom incheia un contract beton, in care vom intoduce penalizari de 1% pe zi din contract pentru depasirea termenului, si cred ca nu le va conveni sa nu se incadreze", a precizat Simirad. Practic, pe 14 februarie, din firmele cu oferte eligibile va fi ales un cistigator in urma unei licitatii online, care va avea drept criteriu oferta financiara cea mai mica, ulterior urmind a fi analizate contestatiile.

Comentarii