Deszapezirea a costat cite doua Dacii Logan pentru fiecare zi de iarna

vineri, 19 februarie 2010, 23:55
3 MIN
 Deszapezirea a costat cite doua Dacii Logan pentru fiecare zi de iarna

 Iesenii au platit cu virf si indesat pentru strazile blocate de ninsoare. Pentru fiecare zi de iarna s-au facturat pentru deszapezire aproape 16.000 euro. Practic, iesenii au de platit cite doua Loganuri zilnic pentru ca strazile, trotuarele si aleile sa le fie curatate de zapada.

In total, municipalitatea are de achitat patru milioane lei pentru actiunile din lunile decembrie si ianuarie. La prima vedere, iesenii au platit printre cele mai mari sume pentru deszapezirea orasului.

La Botosani, Suceava, Cluj sau Ploiesti s-a platit mult mai putin. Municipiul are concurenti doar sectoarele capitalei. Cu doar 25% din fondurile alocate pentru municipiu s-au efectuat lucrari similare pe toate drumurile judetene, in aceeasi perioada de timp. Chiar daca s-au cheltuit sume impresionante de bani, zapada a creat foarte multe probleme iesenilor.

Deszapeziri facturate pe 1.100 ha de strazi

Sefii Primariei sustin ca utilajele de deszapezire au lucrat la foc continuu in cele doua luni de iarna. La indepartarea zapezii au lucrat doua societati si o directie a Primariei. Sefii Primariei au colectat facturile si au ajuns la suma de patru milioane lei, adica aproape un milion de euro. Ei sustin ca s-a intervenit pe o suprafata totala de peste 11 milioane de metri patrati.

"Citadin a lucrat pe o suprafata de 6,8 milioane metri patrati, Salubris pe aproape patru milioane metri patrati, iar DSPM pe 315.000 metri patrati. Costul de deszapezire a fost de 0,4 lei/mp. Au fost adunate facturile de pe lunile decembrie si ianuarie. Cind vorbesc de suprafata totala iau in calcul interventii mai multe pe aceleasi strazi. Vom avea de platit in jur de patru milioane lei", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Dupa adunarea tuturor facturilor, costurile ar purea fi chiar mai mari. Facturile cele mai mari au fost trimise de Citadin. Oficialii din Primarie sustin ca in municipiu au fost imprastiate in jur de 10.000 de tone de material antiderapant.

"Toate interventiile au fost supravegheate atit de persoane din conducerea Citadin, cit si de angajati ai Primariei. Se verifica tot, de la materialul antiderapant folosit si pina la foile de parcurs. Apoi se face totalul si se trimit facturile. Pentru luna decembrie am trimis facturi de doua milioane lei. La cele de pe luna ianuarie inca se lucreaza", a explicat Catalin Neculau, directorul Citadin.

Sefii Salubris au trimis si ei facturile spre decontare. "Noi ne ocupam de trotuare. Pentru lunile decembrie si ianuarie am avut facturi totale de 690.000 lei pentru deszapezire manuala, 240.000 lei pentru deszapezire mecanica si 140.000 lei pentru materiale, in total un pic peste un milion lei", a afirmat Ion Apostol, directorul Salubris.

Factura la Suceava: de sase ori mai mica

Alte orase s-au descurcat insa mult mai bine. La Botosani s-a cheltuit o suma de 1,3 milioane lei pentru cele doua luni de iarna. La Suceava, cheltuielile ar fi fost chiar mai mici de 650.000 lei. In cele doua luni s-ar fi imprastiat pe strazi in jur de 1.700 tone de antiderapant. Si la Ploiesti costurile ar fi ajuns la aproximativ un milion lei, iar la Cluj la aproximativ 1,2 milioane lei.

Chiar drumurile din judet au fost deszapezite cu sume mult mai mici decit cele platite de municipalitate. Astfel, Consiliul Judetean va plati pentru interventiile din lunile decembrie si ianuarie in jur de 1,2 milioane lei. Lucrarile din judet sint realizate de SC Lucrari Drumuri si Poduri, un fel de Citadin al Consiliului Judetean.

Doar in capitala s-ar fi cheltuit mai multi bani cu interventiile de deszapezire. Pina la sfirsitul anului 2009 se consumasera deja 1,5 milioane lei in sectorul 1, 8,5 milioane lei in sectorul 2 sau 2,5 milioane lei in sectorul 4. In jur de 8 milioane lei s-au achitat si pentru serviciile de deszapezire din sectorul 6 al capitalei.

"Nu stiu ce s-a facut in alte orase. Eu stiu ca la noi s-a lucrat. Daca faci mai putin, ai si costuri mai mici. Conteaza si pe ce suprafata s-a intervenit, de cite ori s-a intervenit", a completat Chirica.

Comentarii