Editura Universitatii „Al. I. Cuza”, prima pe tara in clasificarea pe domenii acreditate

joi, 05 ianuarie 2012, 21:16
2 MIN
 Editura Universitatii „Al. I. Cuza”, prima pe tara in clasificarea pe domenii acreditate

Editura Universitatii, sub conducerea prof. univ. dr. Andrei Corbea Hoisie, a reusit sa obtina acreditarea Consiliului National al Cercetarii Stiintifice (CNCS) pentru opt domenii distincte dintr-un maxim de zece, devenind, astfel, cea mai puternica editura din Romania din acest punct de vedere. Printre domeniile acreditate se numara ramurile filosofiei, arheologiei, istoria artelor, istoria economiei, istoria medievala, limba si literatura romana si straina si studiile religioase.

Clasificarea editurilor din Romania s-a facut avind la baza criterii similare cu cele aplicate la clasificarea universitatilor din Romania i este strins legata de aceasta intrucit, conform noii legislatii, promovarea cadrelor didctice universitare si a cercetatorilor se face in functie de cartile si articolele publicate doar la edituri, respectiv in reviste recunoscute CNCS.

Pe locul al doilea, cu numai un domeniu acreditat in minus fata de editura ieseana, se situeaza Editura Presa Universitara Clujeana. Edituri cunoscute, precum Humanitas si Polirom, au numai trei sau patru domenii acreditate, acest lucru fiind explicat prin faptul ca domeniile luate in calcul la clasificare se refera strict la stiintele umaniste. Alte 15 edituri au numai cite un singur domeniu acreditat, din zece. In clasament se regasesc si alte edituri iesene, precum Institutul European Iasi pe locul patru, Polirom pe locul cinci si editura Lumen pe locul 19, din cele 28 de edituri prezente in clasament. Clasamentul a fost efectuat in urma evaluarii aplicatiilor depuse pentru recunoasterea de catre Consiliul National al Cercetarii Stiintifice a editurilor, colectiilor si revistelor, Comisia de Stiinte Umaniste a CNCS prezentind rezultatele. Clasificarea a folosit trei categorii "A", "B" si "C", insa doar primele doua sint recunoscute de Ministerul Educatiei in metodologia de acordare a titlurilor universitare.

Comentarii