Picatii de la Aeroport

vineri, 27 august 2010, 11:53
5 MIN
 Picatii de la Aeroport

Aeroportul din Iasi a ajuns sa fie condus de repetenti. Garnitura aflata la conducerea aerogarii este reprezentata de sefi care au picat de mai multe ori concursuri pentru functiile pe care le ocupa. Directorul general si adjunctul sau au ajuns in conducerea aerogarii pe usa din spate, cei doi avansind dupa demisia unui director. In forurile de conducere a ajuns si un alt fost comandant numit de Consiliul Judetean in Consiliul de Administratie dupa ce picase "cu brio" un concurs pentru postul de comandant. Ultimul director din mandatul lui Lucian Flaiser a luat 9.30 la concurs, probele trecute de Mitica Rebegea desfasurindu-se nu doar la CJ, ci si la Ministerul Transporturilor.

"Portarul are sanse sa ajunga comandant al Aeroportului"

La inceputul anului trecut, Rebegea a iesit din schema Aeroportului, retragindu-se pe un post de pilot la o companie aeriana. Ulterior, sefii CJ au cautat cu disperare un inlocuitor. Sefii judetului au organizat trei concursuri la care au participat numerosi candidati. Printre acestia s-au numarat fostul director Marian Vasile, actualul interimar Constantin Pruteanu, adjunctul sau – Anghel Alexandru, Florian Gheorghica – membru in CA, dar si un adjunct al AeroportuluI "Mihail Kogalniceanu" din Constanta, Nicolaie Vilcoi. Cu exceptia ultimului, toti au luat note sub 5 la testul vizind cunostintele de aeronautica si legislatie in domeniu. In situatia in care dupa doua concursuri nu se gasise un director, CJ l-a numit comandant pe Marian Vasile, acesta fiind declarat cistigator al celui de-al treilea concurs. Demisia lui Marian Vasile le-a deschis poarta promovarii actualilor directori. Constantin Pruteanu, adjunctul lui Vasile, a devenit interimar. Noul director si l-a ales drept adjunct pe Anghel Alexandru. Tripleta de aur din coducerea aerograrii a fost completata de CJ la ultima sedinta de plen. Dan Florian Gheorghica, partenerul de viata al consilierului judetean PDL, Narciza Nedelcu, a fost ales in unanimitate drept reprezentant al PDL in CA al aerogarii.

Consilierii judeteni trag semnale de alarma cu privire la calitatea managementului Aeroportului. Acestia avertizeaza ca un management prost ar putea duce Aeroportul in aceeasi situatie catastrofala in care se afla firma de constructii a CJ. "Lipsa competentei a insemnat ajungerea in pragul falimentului la LDP. Am ridicat problema Aeroportului in cadrul plenului spre analiza. Mergind pe linia promovarilor care au loc acolo, portarul are sanse sa ajunga comandant", a precizat consilierul judetean Cristian Stanciu (PSD).

"Acestia-s oamenii, aceasta-i valoarea"

Dupa debarcarea lui Rebegea de la conducerea aerogarii, lucrurile au mers din rau in mai rau. Marian Vasile a picat doua concursuri, promovind abia la al treilea examen. "Eu am luat in jur de 9.30 la examen. Imi pare sincer rau de situatia in care s-a ajuns", a spus Rebegea.

Drumul parcurs de Pruteanu pina la functia de comandant a presupus picarea cu 2,95 a unui concurs pentru functia de director plin si promovarea concursului de adjunct. "Am participat la un concurs, am picat si apoi am invatat pentru a promova pe functia de director adjunct. Speculatii se pot face multe, insa subiectele au fost extrem de grele si baremele la fel. Ce pot sa spun despre situatie? Acestia-s oamenii, aceasta-i valoarea. Despre Gheorghica si filiera pe care a venit, lucrurile ma depasesc, nu comentez. Insa daca cei din CJ stiau altii mai buni trebuiau sa-i trimita la concursuri", a precizat interimarul Constantin Pruteanu. Acesta a precizat ca face echipa cu Anghel Alexandru, pe care l-a cerut ca adjunct dupa ce in primele 10 zile de interimat si-a dat seama ca nu face fata singur volumului de munca. Participant la cinci concursuri la Aeroport, Alexandru a picat trei examene pentru functia de comandant si unul pentru postul de adjunct. Pina la urma, a fost angajat ca dispecer. "Anghel a ajuns adjunct dupa ce a pierdut si un concurs pentru functia de director adjunct (n.r. cu nota 4), la care am fost contracandidati. El a venit la Aeroport pe postul de dispecer sol dupa ce s-a organizat un concurs cu 10 participanti", a precizat comandantul Pruteanu. Postul de dispecer este unul din cele patru prevazute in organigrama Aeroportului, in cadrul biroului care se ocupa de dirijarea avioanelor. Cei patru dispeceri care lucreaza la Aeroport se afla in subordinea Directiei Operatiuni Aeroportuare. Postul de dispecer sol este potivit organigramei unul de executie, de gradul al treilea ca subordonare fata de director. Contactat telefonic, Anghel nu a vrut sa dea un raspuns cu privire la abilitatile si capacitatile sale, puse la indoiala de CJ in urma rezultatelor obtinute. "Nu va pot raspunde. Trebuie sa aterizeze avioane, am treaba. Reveniti", a precizat acesta, ulterior nemaiputind fi contactat.

"Nu stiu de ce se umbla cu cirpeli"

Al treilea candidat la sefia aerogarii care a luat note sub cele de trecere este Dan Gheorghica in CA, acesta fiind fost comandant al aerograrii intre 1998 si 2001. "Era comandant pe un aeroport regional unde nu zburau nici ciorile", a precizat Mitica Rebegea. "Nu am mai avut tangenta cu Aeroportul din 2001. Stiu din presa ce s-a mai facut. Trebuie sa ma pun la punct. Abia am fost numit", spune Gheorghica, care a renuntat la al doilea concurs din 2009 pentru functia de director dupa ce obtinuse 3,98 la primul concurs. Sefii CJ au avut ocazia sa aduca la conducerea Aeroportului un om cu mult mai multa experienta. Acesta a fost respins insa pentru ca nu era poliglot. Al doilea concurs pentru sefia Aeroportului din Iasi l-a avut drept candidat si pe adjunctul Aeroportului militar "Mihail Kogalniceanu", Nicolaie Vilvoi. Desi acesta a fost notat cu 8,37 la proba de cunostinte de aeronautica, a fost picat la proba de limba engleza, parasind Iasul fara a mai depune contestatie sau a mai cere lamuriri. "Aeroportul are unul din cele cinci tipuri de poiecte de modernizare agreate de UE si forurile de specialitate. Nu stiu de ce umba cu cirpeli. Eu am adus Aeroportul la clasificarea de international si l-am lasat pe locul 5 in tara, dupa ce-l preluasem pe zona 15-18, de ne luptam cu Tulcea", a precizat Mitica Rebegea, fostul comandant al aerogarii.

Nici un concurs programat pentru conducerea Aeroportului

Optica presedintelui CJ asupra dezvoltarii Aeroportului difera de cea a Autoritatii Aeronautice Romane. Constantin Simirad sustine ca pentru aeroportul iesean ar fi nevoie de un bun manager, nu de un specialist in aviatie. Intrebat despre performantele pe care le poate obtine tripleta de la Aeroport, Constantin Simirad ridica din umeri si spune ca nu depinde de el cine participa la concursuri. "Ni se cere sa avem la comanda un pilot. Noi avem insa nevoie de un bun manager, care sa reuseasca sa implementeze modernizarea, sa atraga operatori. Criza de cadre este o problema chiar si asa. Oricum profesionistii din aeronautica aleg sa fie piloti. Este greu cind salariile sint mici, iar cei cu pregatire cistiga mai mult ca piloti. Sper sa gasim un om valoros pe care sa-l ambitioneze proiectul Aeroportului, atunci cind vom scoate postul de comandant la concurs", a precizat Constantin Simirad.

Seful CJ nu a precizat cind va avea loc un nou concurs pentru a se gasi un candidat care sa puna punct interimatelor care au cumulat un an din 2009 pina acum, deocamdata nefiind programat nimic.

Comentarii