Primarii din judet au sarit in cor cu gura pe E.ON

marți, 15 iulie 2008, 22:39
5 MIN
 Primarii din judet au sarit in cor cu gura pe E.ON

"Calitatea" serviciilor oferite de E.ON i-au scos din rabdari pe primarii din judet. Acestia, impreuna cu seful Consiliului Judetean, au lasat la o parte orice politete formala si au cerut sefilor E.ON prezenti la o intilnire organizata ieri in Casa Patrata servicii de calitate.

"Daca nu sinteti in stare sa asigurati servicii de calitate, parasiti ringul. Am fost in Africa si nu s-a intrerupt niciodata curentul. Aici eu nu am avut curent nici de Craciun, nici de Anul Nou. Usa de la garaj nu mi se deschide pentru ca nu este curent electric, astea sint problemele care ne intereseaza", le-a spus Simirad reprezentantilor E.ON prezenti in sala.

Primarii convocati la intilnire au aplaudat la scena deschisa interventia presedintelui CJ, directorul general Moldova distributie al E.ON, Catalin Dragoi, fiind practic redus la tacere. Totusi, reprezentantii E.ON si-au prezentat punctul de vedere asupra intilnirii de ieri.

"Este regretabil ca un reprezentant al unei autoritati locale care reprezinta cetatenii Iasului nu ne-a permis sa ne finalizam prezentarea si a pus pe prim plan un disconfort personal, care a avut loc cu sase luni in urma, fara a ne da ocazia sa discutam problemele reale de interes general ale judetului", au replicat reprezentantii companiei printr-un comunicat.

Simirad: "Sinteti campioni absoluti la servicii proaste"

Profitind de o intilnire cu edilii alesi la nivelul intregului judet, Simirad si-a facut publice nemultumirile legate de serviciilor oferite de E.ON. Atacurile dure la adresa furnizorului de electricitate au inceput sa curga in timpul expunerii directorului general al E.ON, care prezenta activitatea companiei pe care o reprezinta.

"Sintem consumatori captivi, iar dumneavoastra veniti si ne prezentati o situatie lamentabila parca din vremea socialista. Dumneavoastra aveti un serviciu care este mai rau decit cel din perioada socialista. Platim aceste servicii si pe mine ma intereseaza sa nu se mi se intrerupa curentul acasa. Mie mi se strica toata aparatura din casa si dumneavoastra veniti si-mi spuneti ca schimbati nu stiu citi metri de cabluri. Sinteti campioni absoluti la servicii proaste nu numai din Europa, ci si din Africa", a afirmat Simirad.

Directorul E.ON pe Moldova, care supervizeaza distributia energiei electrice, a incercat sa explice autoritatilor ca este nevoie de timp si de investitii considerabile pentru a putea oferi servicii de calitate, deoarece infrastructura este depasita. Astfel, Dragoi a precizat ca ar fi nevoie de peste un miliard de euro investiti si cinci-zece ani pentru refacerea infrastructurii.

"Prioritatea noastra este sa imbunatatim calitatea serviciilor pe care le oferim, sintem constienti ca un parteneriat intre E.ON si autoritatile locale ar fi numai in interesul si beneficiul cetatenilor. Am fost invitati la Prefectura pentru un dialog si am crezut in bunele intentii ale acestei institutii, dar nu am fost tratati ca parteneri de dialog. Mesajul nostru este ca vom continua sa investim pentru a ajunge la standardele occidentale pe care ni le dorim, dar pentru asta avem nevoie de un real suport din partea autoritatilor locale, nu doar de mesaje sau atitudini populiste", a declarat Dragoi.

Intilnirea de ieri, la care au participat in jur de 150 de primari si secretari, a fost organizata de Prefectura pentru a-i cunoaste mai bine pe noii alesi locali si pentru a le prezenta unele teme legate de activitatea autoritatilor locale. "Interventiile primarilor au fost foarte dure in ceea ce priveste furnizarea serviciilor. Cred ca reprezentantii E.ON ar fi trebui sa fie lasati sa-si prezinte planul de investitii pentru urmatoarea perioada deoarece multi primari ar fi fost interesati de aceasta problematica. Le-am solicitat tuturor primarilor ca pina vineri sa trimita o lista cu problemele pe care le intimpina in ceea ce priveste furnizarea energiei electrice. Noi le vom transmite celor de la E.ON pentru a cauta sa gasim solutii punctuale la fiecare problema in parte", a spus prefectul interimar, Marius Bodea.

E.ON Moldova, in topul reclamatiilor la OPC

E.ON Moldova a reusit sa scoata din sarite, intr-o jumatate de an, peste 40 de ieseni. Persoanele nemultumite de calitatea serviciilor companiei de electricitate au ajuns cu jalba in protap la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi. Dupa cum sustine conducerea institutiei iesene de control, problemele semnalate la adresa furnizorului pot fi grupate in trei categorii.

"Cele 44 de plingeri inregistrate de la inceputul anului pe numele E.ON Moldova, in ce priveste alimentarea cu energie electrica a consumatorilor casnici, vizeaza intreruperile frecvente de curent, defectarea aparatelor electrocasnice in urma socurilor electrice, precum si modalitatea de facturare a serviciului", a declarat Dana Hanghicel, inspectorul-sef adjunct al OJPC. Aceasta a precizat ca furnizorul de energie se afla pe locul doi in clasamentul celor mai reclamate companii la Protectia Consumatorului, in functie de numarul total de sesizari primite, situindu-se dupa operatorul de cablu TV, internet si telefonie RDS&RCS.

"Intreruperile de curent au loc, in principal, din cauza faptului ca reteaua de alimentare este subdimensionata si din acest motiv pica frecvent in anumite zone. Ei spun ca din cauza vrabiutelor si a vremii au probleme, insa au anuntat ca vor moderniza reteaua pe anumite portiuni", a explicat Hanghicel.

Sefa OJPC a specificat ca, in ce priveste modalitatea de facturare, apar probleme in cazul persoanelor care platesc prin intermediul altor surse decit casieriile E.ON. "La banca, de exemplu, functionarul incaseaza ce scrie in dreptul totalului de plata, suma ce nu include insa si soldul din luna precedenta, daca el nu a fost achitat. De aici apar restante de care oamenii spun ca nu au stiut", a conchis Hanghicel.

De cealalta parte, reprezentantii furnizorului de energie sint de parere ca numarul reclamatiilor este prea mic in comparatie cu numarul beneficiarilor serviciilor E.ON. "Daca raportati numarul de sesizari la cei peste 200.000 de consumatori la nivelul judetului, o sa vedeti ca iese un procent cu multe zerouri dupa virgula. Asta nu inseamna ca nu ne preocupa si ca nu incercam sa remediem problemele", a comentat Sorin Munteanu, purtatorul de cuvint al E.ON Moldova.

In prima jumatate a anului, OJPC a sanctionat contraventional E.ON o singura data, valoarea amenzii fiind de 1.000 lei pentru neprezentarea registrului unic de control.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii