Traseul oficial al autostrazii, sat cu sat

Subtitlu

luni, 28 februarie 2011, 22:44
3 MIN
 Traseul oficial al autostrazii, sat cu sat
Instantaneu de pe traseul autostrazii, in zona satului Moimesti, surprins in februarie 2010 de reporterii nostri

Studiul de fezabilitate al autostrazii Ungheni – Iasi – Tirgu Mures a fost finalizat si depus la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara (OCPI) pentru avizarea coridorului de expropieri a terenurilor si cladirilor. Studiul a fost realizat de catre firma Inocsa Ingenieria SL in baza contractului nr. 92/4.779 incheiat pe data de 3 februarie 2010 cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.

Documentul este denumit "Studiu de fezabilitate si liste de cantitati pentru obiective de investitii autostrada Tirgu Neamt – Ungheni". Aceasta constituie finalizarea primei etape din proiect si a constat in identificarea proprietarilor si determinarea suprafetelor de expropiat. Studiul mai presupune si planurile cu amplasamentele autostrazii.

Conducatorii judetului s-au declarat bucurosi de finalizarea acestei etape. "Asteptam si noi sa vedem acest studiu. Este bine ca este la departare de municipiul Iasi si ca face legatura cu vestul. Cit despre finalizarea acesteia, nu cred ca voi mai apuca sa merg pe ea", este de parere Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean.

Numai 10% teren de la stat

Variante de lucru care s-au succedat de-a lungul timpului

Potrivit studiului de fezabilitate realizat de firma de proiectare, autostrada va trece pe teritoriul a 19 comune din judetul Iasi. Autostrada va incepe din comuna Ungheni, apoi va trece prin Golaiesti, Aroneanu, Victoria, Popricani, Rediu, Letcani, Dumesti, Podu Iloaiei, Baltati, Ion Neculce, Tirgu Frumos, Strunga, Costesti, Helesteni, Pascani, Stolniceni-Prajescu, Miroslovesti si va iesi din judet pe teritoriul comunei Motca. La Ungheni, potrivit proiectantului, autostrada va face legatura cu malul basarabean prin intermediul unui pod. "Legatura va fi facuta prin sudul localitatii Ungheni", a precizat inginerul Valentin Giurca, de la Inocsa Ingenieria SL.

Potrivit celor trei volume ale studiului de fezabilitate, o mica parte dintre terenurile pe care va trece amplasamentul constructiei apartine statului, restul trebuind sa fie expropiate de la proprietari. Astfel, in total, in judetul Iasi vor trebui sa fie expropiate aproximativ 900 de hectare, din care numai 85 de hectare apartin statului. Exproprierile ar urma sa vizeze 2.900 de propietari. Printre terenurile pe care va trece autostrada apartin si Primariilor, lacasurilor de cult, dar si unor persoane care nu au fost inca identificate.

Aproximativ 96 de kilometri pe teritoriul judetului Iasi

Potrivit studiului de fezabilitate, in localitatea Ungheni vor trebui expropriate 38,7 hectare apartinind unui numar de 120 de persoane, iar la Golaesti – 57,4 hectare apartinind 250 de persoane. La Aroneanu autostrada va avea nevoie numai de 8 hectare, iar la Victoria, de 73,2 hectare peste care sint proprietari 190 de persoane. La Popricani constructia autostrazii va trece peste 50 de hectare, la Rediu, peste 37,2 hectare, la Letcani, aproximativ 100 de hectare, Dumesti – 51 de hectare, Podu Iloaiei – 62,4 hectare, Baltati – 82,7 hectare, Ion Neculce – 55,1 hectare, Tirgu Frumos – 6,3 hectare, Strunga – 4,3 hectare, Costesti – 16,3 hectare, Helesteni – peste 100 de hectare, Pascani – 27 hectare, Stolniceni-Prajescu – 62 hectare, Miroslovesti – 21,8 hectare, iar la Motca, 38,7 hectare.

Potrivit informatiilor CNADNR, autostrada Ungheni – Tirgu Mures se va intinde pe o lungime de 307 kilometri, iar valoarea totala a acestui proiect se ridica la aproximativ  6,1 miliarde de euro. Pe teritoriul judetului Iasi, traseul autostrazii se va intinde pe o lungime de 96,6 kilometri si vizeaza cinci noduri rutiere. Aceasta va avea cite doua benzi pe sens, o latime de 26 de metri si cu parapet metalic intre sensuri.

Trei tronsoane

Din cele trei tronsoane ale autostrazii, Inocsa Ingenieria a cistigat un contract pentru stiudiul de fezabilitate de 3,1 milioane lei, pentru tronsolul Tirgu Neamt – Ungheni, firma Iptana va incasa 3,8 milioane lei pentru Ditrau – Tirgu Neamt si Search Corporation va incasa 3,3 milioane lei pentru traseul Ditrau – Tirgu Mures.

Autostrada va traversa astfel judetul Neamt prin Tirgu Neamt, apoi va trece muntii prin coada lacului Bicaz si prin pasul Borsec, spre Ditrau, in judetul Harghita, apoi va merge pe linga Sovata spre Tirgu Mures. In planurile oficiale ale Guvernului nu sint insa deocamdata termene precise pentru demararea efectiva a lucrarilor in teren.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii