Ora de bilant

marți, 20 octombrie 2009, 18:04
3 MIN
 Ora de bilant

Activitatea fostelor conduceri ale Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Vaslui a fost prezentata ieri de noii sefi, in fata directorilor de unitati de invatamant din judet. Intr-o expunere succinta a raportului, inspectorii scolari au scos in fata problemele reale din invatamantul vasluian. A fost lauda, dar si ocara pentru modul in care directorii si-au indeplinit actul managerial.

Primul cuvant i-a apartinut lui Corneliu Bichinet, vicepresedinte al Consiliului Judetean Vaslui, care a scos in evidenta fragilitatea scaunului de inspector general, respectiv de director de scoala: "Am placuta sau neplacuta surpriza sa gasesc alte persoane la conducerea inspectoratului scolar. O sa mai vin probabil la o prezentare a raportului in toiul iernii si sper sa gasesc aceeasi echipa pe care o vad acum. Tin sa mentionez ca un om nu poate fi productiv daca este amenintat lunar ca va fi schimbat, ma refer in special la directorii de scoli si licee".

"In mai putin de un an, au fost doua echipe la conducerea inspectoratului, iar noi suntem a treia. Noi o sa prezentam realizarile celor doua echipe dinaintea noastra. Tinem sa multumim colegilor de dinainte pentru efortul depus in acest an, mai degraba calendaristic decat scolar", a spus inspectorul general Mihaela Cososchi.

Sefii ISJ au dorit mai intai sa felicite directorii de scoli care si-au indeplinit sarcinile si au iesit in evidenta prin performante notabile. Au fost enumerate echipele manageriale ale liceelor "Stefan Procopiu", "Ion Mincu" si "Mihail Kogalniceanu", din Vaslui, "Nicolae Iorga" Negresti, Grupul Scolar Profesional Barlad si scolilor 2, 5, 6, din Vaslui, 2, 8, 9, 10 si 11, din Barlad, 2, 3 si SAM "Sfanta Ecaterina", din Husi. Din mediul rural s-au evidentiat scolile Munteni de Jos, Laza, Draxeni, Valeni, Vulturesti, Bacani, Rebricea, Poienesti, Iana si Delesti.

"Sunt multi directori care se ocupa de buna gospodarire a scolilor, dar insistam ca managerul actual trebuie sa asigure in primul rand expertiza profesionala si in al doilea rand sa stie sa motiveze oamenii, cu mijloacele de care dispune. Putem exemplifica prin directori care nu au realizat prevederile regulamentului scolar referitor la numarul de asistente la ore. Inspectorii au evidentiat performantele cadrelor didactice inspectate din liceele "Gh. Rosca Codreanu" si "Al. Vlahuta", din Barlad, "Emil Racovita" Vaslui si scolile generale din Bacani, Vutcani, Vulturesti, Viisoara, gradinitele nr. 5 Barlad si nr. 2 Husi. S-au identificat si aspecte negative: cadre didactice care nu-si indeplinesc obligatiile la catedra (Scoala Bunesti – Averesti), care vin in stare de ebrietate la scoala (Viisoara si Ranceni – Berezeni). S-a constatat un nivel foarte bun de pregatire al elevilor de la "Gh. Rosca Codreanu" Barlad, bun in cazul elevilor de la "Emil Racovita" Vaslui, "Al. Vlahuta" Barlad si scolilor generale din Vutcani si Vulturesti, satisfacator in cazul elevilor de la Bunesti – Averesti, Viisoara si "Marcel Guguianu" Zorleni. Nivelul de cultura generala foarte scazut al elevilor, conservatorismul unor cadre didactice in desfasurarea lectiilor, dotarea insuficienta cu calculatoare, absenta manualelor scolare si pregatirea initiala slaba a unor cadre didactice sunt doar  cateva dintre problemele cu care se confrunta scolile date ca exemplu negativ.

"Dintre problemele cu care ne confruntam, mai fac parte utilizarea insuficienta a calculatoarelor din dotare si a fondului de carte existent in bibliotecile scolare, slaba stimulare a elevilor in formularea de intrebari si de exprimare a opiniilor personale sau neadaptarea, in unele situatii, a continuturilor invatarii la particularitatile de intelegere ale fiecarui elev", a mai spus Mihaela Cososchi.

Alte aspecte negative puse in vedere de catre inspectorii scolari se refera la numarul mare de parinti dezinteresati de educatia copilului, insuficienta atentie acordata elevilor cu nevoi speciale in unele unitati de invatamant, imprudenta unor profesori diriginti care considera ca ora de dirigentie nu este importanta si o transforma in ora de specialitate, precum si dezinteresul unor unitati scolare pentru realizarea de proiecte in scopul atragerii de fonduri extrabugetare.

 

Sursa: Obiectiv de Vaslui

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii