Tunelul din Fundaţie, la testul autobuzelor: distanţa dintre vehicule este de doar „un om“

joi, 24 iulie 2014, 11:47
3 MIN
 Tunelul din Fundaţie, la testul autobuzelor: distanţa dintre vehicule este de doar „un om“

În urma mai multor acuzaţii din ultima perioadă, constructorul a făcut ieri noapte un experiment: încap sau nu două autobuze RATP simultan prin pasaj. Rezultatul este pozitiv: încap. Distanţa dintre vehicule este însă de doar „un om“.

 

Tunelul din Fundaţie a dat ieri-noapte „testul autobuzelor“. Constructorul a făcut o probă miercuri seara cu două autobuze ale Regiei Autonome de Transport Public pentru a testa lăţimea şi înălţimea pasajului subteran, mult dezbătute în ultimele zile. Experimentul a început miercuri seara, în jurul orei 22. Cele două autobuze s-au deplasat concomitent şi alăturat pe porţiunea pasajului dinspre Păcurari. Deşi mulţi ieşeni au afirmat în ultima perioadă că pasajul este îngust şi nu încap două autobuze care circulă cu viteza normală, oficialii au precizat ieri că testul s-a desfăşurat fără probleme.

Repre­zentanţii RATP au spus că şoferii din cele două autobuze au reacţionat „cores­punzător“ şi că nu au avut probleme din cauza distanţei. „Nu sunt probleme de niciun fel. La trecerea prin pasaj, şoferii au reacţionat corespunzător, nu au avut probleme cu distanţa în momentul în care au trecut unul pe lângă celălalt. Distanţa este suficientă între cele două unităţi, fără să fie necesare restricţii de viteză“, a declarat Adrian Mihai, pur­tătorul de cuvânt al RATP.

Conform acestuia, între cele două autobuze a rămas o distanţă cât să încapă o persoană, în momentul în care maşinile staţionează. Reprezentantul RATP a mai spus că nici nu se pune problema să nu încapă două autobuze, şi că prin pasaj se va circula în condiţii optime. De altfel, singurele zone care ar putea ridica în mod real probleme sunt tocmai cele de la intrare şi ieşire din pasaj, pe o distanţă de circa 10 metri, acolo unde înclinarea interioară a pe­retelui tunelului nu este suficient de sus pentru a se situa deasupra vehiculelor, în rest, lăţimea neridicând niciun fel de problemă. Constructorul nu a putut fi contactat ieri până la închiderea ediţiei, pentru a oferi mai multe detalii cu privire la testul pe timp de noapte.

Potrivit Primăriei şi a indicatorillor teh­nici de la proiect, pasajul din Fundaţie a fost construit în lungime de 286 de metri, cu două benzi de circulaţie a câte 3,5 metri lăţime. Conform proiectului, aceasta ar fi lăţimea celor două rampe de acces în pasaj, respectiv dinspre Păcurari şi Independenţei. În interiorul pasajului, lăţimea creşte, datorită celor două trotuare de 1,5 metri, prevăzute de o parte şi de alta a părţii carosabile. Acestea sunt datele tehnice din proiect şi promovate de Primărie ca fiind cele executate de constructor.

Opinia pu­blică a reclamat în nenumărate rânduri că pasajul din Fun­daţie ar fi prea îngust, că autobuzele nu vor putea circula cu o viteză normală prin pasajul subteran sau că, mai mult, investiţia ar fi inutilă. „Cei mai tari proiectanţi! Au proiectat, au executat şi acum verifică dacă încap autobuzele. Poate că trebuiau să respecte nişte standarde care stabilesc lăţimea unei benzi şi distanţa minimă a unui mijloc de transport până la peretele pasajului. Mergea un metru mai lată fiecare bandă“, a transmis un cititor al „Ziarului de Iaşi“. Lucrările la pasajul din Fundaţie ar trebui finalizate la începutul lunii august şi sunt realizate cu fonduri europene.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii