ApaVital face loc Operei în Copou: a decis să-şi ridice sediu nou în cartierul Păcurari. Iată locul exact!

miercuri, 28 februarie 2024, 02:50
4 MIN
 ApaVital face loc Operei în Copou: a decis să-şi ridice sediu nou în cartierul Păcurari. Iată locul exact!

Proiectul este abia la început, iar orizontul de finalizare a construcţiei este anul 2030 n creşterea ariei de operare, a numărului de contracte şi a patrimoniului administrat au dus la extinderea departamentelor, care nu mai încap în clădirea din Copou n costul investiţiei va fi stabilit după proiectarea viitorului sediu, care va fi construit din fonduri proprii

Societatea ieşeană de apă a făcut un prim pas în proiectul de construire a unui nou sediu. Comisia Tehnică de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism (CTATU) din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi a discutat deja propunerea de construire a unui sediu operaţional şi a centrului de relaţii cu publicul în locul unor clădiri existente pe strada Cazărmilor nr. 7, care urmează să fie demolate. Pe terenul respectiv, undeva în zona Pieţei Păcurari, se află două rezervoare de apă şi Atelierul de Proiectare al ApaVital, dar cea mai mare parte a terenului este neconstruit.

Un prim semn că actualul sediu din Copou al societăţii furnizoare de apă a devenit neîncăpător a fost mutarea, cu jumătate de an în urmă, a întregului Serviciu Comercial într-o clădire de pe Şoseaua Naţională, unde ocupă două etaje. Este acelaşi imobil care fusese închiriat în întregime în 2018 Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi pentru 15 euro/mp.

Totuşi, se pare că nici aşa nu s-a eliberat prea mult loc în Copou – cu atât mai mult cu cât ApaVital pierde aproximativ un hectar de teren laolaltă cu construcţiile de acolo. „Schimbarea destinaţiei unei mari părţi a terenului din Copou pentru construirea Operei Iaşi va duce la dezafectarea unui număr de clădiri în care momentan se desfăşoară activităţi conexe (arhive, birouri, parcări)”, ne-au confirmat cei de la ApaVital. Amintim că Guvernul urmează să emită hotărârea prin care terenul va fi transferat din administrarea judeţului în cea a Ministerului Culturii, care şi-a asumat construirea sediului Operei.

Doi din trei clienţi preferă să vină la ApaVital decât să facă totul online

Aşadar, sediul din Copou al ApaVital, care este centrul administrativ principal al instituţiei încă din anul 2005, anul dării în folosinţă a imobilului renovat, a devenit prea mic în comparaţie cu „dezvoltarea ariei de operare şi creşterii proporţionale (de cca 4 ori mai multe localităţi în prezent, comparativ cu anul 2005) a numărului de contracte cu clienţii corelat cu creşterea populaţiei zonei metropolitane”, ne-au precizat responsabilii societăţii furnizoare de servicii de apă şi de canalizare. Cum tendinţa pe termen scurt şi mediu este de creştere în continuare a ariei de operare prin preluarea de noi sisteme atât în judeţul Iaşi cât şi în judeţele învecinate, spaţiile desemnate pentru public, inclusiv birouri, casierie, registratură, call center etc. sau conexe (arhivă, zone de aşteptare etc.) ajung să fie insuficiente. „Chiar dacă au fost create canale informatizate pentru accesarea electronică a avizelor, cca 62 la sută dintre solicitanţi optează ca depunerea documentelor să fie asistată de angajaţii ApaVital”, se menţionează în răspunsul primit la solicitarea Ziarului de Iaşi.

Pe de altă parte, creşterea infrastructurii operaţionale aflate în administrare, inclusiv prin programele cu finanţare externă – care au dublat practic valoarea activelor –, au generat şi dezvoltarea resurselor administrative.

Cum va arăta viitoarea construcţie

În aceste condiţii, ApaVital şi-a propus realizarea unui sediu operaţional şi a unui centru de relaţii cu publicul pe terenul situat în strada Cazărmilor nr. 7, pe care îl are în administrare. „Termenul estimat de punere în funcţiune a noii clădiri administrative este de aproximativ 5-6 ani. Investiţia va fi realizată din fonduri proprii, o estimare a costurilor urmând a fi disponibilă după finalizarea proiectării”, am aflat de la reprezentanţii societăţii.

Capacitatea viitorului centru de relaţii cu publicul va fi de aproximativ 200 de persoane pe zi. Tot aici vor funcţiona birourile pentru 300 de angajaţi ai Direcţiei Comerciale (cea care funcţionează acum pe Şoseaua Naţională) şi ai unor servicii din cadrul Direcţiei Tehnice (Atelierul Proiectare, Serviciul Avize etc.), Direcţiei Economice (Financiar şi Contabilitate) şi Direcţiei Operaţionale (Dispecerat Regional şi Echipa Operaţională).

Amenajarea spaţiului pe strada Cazărmilor va include o zonă de aşteptare pentru public, dar şi parcare subterană şi la sol, pentru autovehicule şi biciclete deopotrivă, dotată cu staţii pentru încărcarea maşinilor electrice.

CITIȚI ȘI: Proiectul de 80 mil. euro al Operei din Copou: Guvernul l-a pus pe „repede-înainte”. Hotărâre pentru transferul de teren

Comentarii