Aveți idei de atragere a turiștilor și de promovare a patrimoniului? Spuneți-le!

luni, 04 iunie 2018, 02:00
3 MIN
 Aveți idei de atragere a turiștilor și de promovare a patrimoniului? Spuneți-le!

Un plan de acţiune destinat promovării, conservării şi protejării patrimoniului cultural al municipiului Iaşi a fost afişat pe pagina de internet a Primăriei. Dacă aveţi propuneri sau soluţii pentru urnirea lucrurilor din loc, trimiteţi-le edililor oraşului săptămâna aceasta!

Un plan de acţiune destinat promovării, conservării şi protejării patrimoniului cultural al municipiului Iaşi a fost afişat pe pagina de internet a Primăriei, înainte să fie aprobat de Consiliul Local. Ieşenii au la dispoziţie doar săptămâna aceasta ca să-şi exprime propunerile, opiniile sau sugestiile faţă de acest proiect cu bătaie scurtă de timp, respectiv 2018-2023. Planul face parte dintr-un proiect mai mare care cuprinde toate cele şase municipii reşedinţă de judeţ din Regiunea Nord-Est.

La realizarea Planului de acţiune pentru municipiul Iaşi au fost utilizate date şi informaţii din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană 2015-2030 Iaşi – Zona Metropolitană, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creştere Iaşi, Strategia de dezvoltare a turismului în municipiul Iaşi şi Zona Metropolitană Iaşi, Planul Urbanistic General al Municipiului şi Planurile Urbanistice Zonale din zona centrului istoric al Iaşului.

Locul 9 în topul naţional al atragerii de vizitatori

Deşi „bibliografia“ include un document vechi de mai bine de 20 de ani, – Planul Urbanistic General, a cărui actualizare întârzie inexplicabil -, planul de acţiune include cam toate nerealizările Municipalităţii, de la lipsa locurilor de parcare până la aspectul clădirilor, privite acum ca mijloc de prezentare a oraşului în faţa vizitatorilor şi ca elemente de atracţie a turiştilor.

Proiectul trece în revistă atât edificiile „uitate“, cum sunt Muzeul de Istorie Naturală, Filarmonica şi cinematografele, cât şi pe cele „norocoase“, care au intrat în programe de restaurare: Mănăstirea Frumoasa, Palatul Braunstein, Baia Turcească.

Sunt amintite oportunităţile reduse de agrement (lipsa oricăror amenajări pe malurile Bahluiului), oferta redusă de evenimente atractive mai ales pentru turiştii tineri, accesibilitatea îngreunată din cauza traficului şi a lipsei locurilor de parcare şi absenţa unei promovări turistice eficiente. Toate acestea plasează Iaşul abia pe locul 9 în clasamentul celor mai vizitate oraşe din ţară.

Tocmai pe aceste lipsuri şi nerealizări se bazează Planul de acţiune. El remarcă lipsa de interes a proprietarilor şi a întreprinzătorilor pentru refacerea clădirilor reprezentative ale Iaşului, zona centrală rămânând neatractivă din acest punct de vedere. Spaţiile verzi insuficiente ca suprafaţă şi degradate şi numărul redus de evenimente culturale completează imaginea nu prea dulce a Dulcelui Târg.

Evident, măsurile propuse sunt în sensul ameliorării acestor neajunsuri: sprijinirea proprietarilor privaţi ca să facă investiţii în clădirile din centrul istoric, extinderea spaţiilor de agrement prin valorificarea unor elemente de patrimoniu natural existente, descongestionarea traficului prin încurajarea transportului în comun şi a celui pe biciclete, dar şi printr-o gestionare eficientă a parcărilor, soluţii de tip Smart City, bugetare în mod participativ etc.

Obiectivele

Planul enumeră obiectivele relevante urmărite: afirmarea municipiului ca metropolă atractivă cu o identitate puternică, dezvoltarea unei economii competitive la nivel naţional, cu o identitate distinctă, întărirea conexiunilor la marile culoare de transport şi dezvoltarea unui sistem de transport adaptat la nevoile de deplasare caracteristice oraşelor durabile, creşterea capacităţii administrative şi a randamentului managementului urban.

Ieşenii care au alte propuneri sau soluţii sunt invitaţi să le trimită în scris pe adresa Primăriei (bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt 11, Iaşi, 700064) sau pe adresa de e-mail informatii@primaria-iasi.ro.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii