De la Tg. Frumos la Botoșani, drum cu gropi, piatră spartă și alunecări de teren

miercuri, 04 octombrie 2023, 07:56
2 MIN
 De la Tg. Frumos la Botoșani, drum cu gropi, piatră spartă și alunecări de teren

În timp ce prefectul, președintele Consiliului Județean și unii parlamentari ai Puterii își fac deja poze de la întâlniri pe tema autostrăzii Pașcani – Suceava, care ar urma să asigure conectivitatea județului cu Autostrada Moldovei (A7) și Autostrada Unirii (A8), la granița Botoșaniului cu Iașul este dezastru.

Drumul Botoșani – Târgu-Frumos, care ar fi trebuit să fie gata pe 27 august conform contractului și a actului adițional perfectat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu asocierea condusă de Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL din Neamț, este la intrarea în județ un amestec de piatră spartă și asfalt vechi afectat de alunecările de teren.

Și ceea ce Botoșăneanul anticipa încă de la începutul acestei luni, a primit o confirmare oficială chiar de la beneficiarul investiției, care este CNAIR.

Investiția nu doar că nu se termină la timp, dar nici măcar nu se știe când și în ce formă se vor relua lucrările.

La granița dintre județe sunt necesare lucrări suplimentare

Ce s-a întâmplat? Păi s-a întâmplat ce ne-am obișnuit de zeci de ani la investițiile din fonduri publice, mai ales când la mijloc este vorba de sume mari de bani.   

Constructorul, care cel puțin teoretic nu lucrează singur, fiind patru firme incluse în contractul cu CNAIR – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, Mavgo Holding SRL, Vahostav SK AS și Trameco SA – a descoperit de la ieșirea din Frumușica și până dincolo de granița cu județul Iași, până aproape de Maxut, că proiectul nu ar corespunde realității din teren. Adică zona este afectată de alunecări de teren, iar soluția prevăzută inițial în documentație nu rezolvă problema.

Botoșăneanul a adresat mai multe întrebări CNAIR privitoare la acest tronson și într-un răspuns se recunoaște că trebuie efectuate ”lucrări suplimentare”.

Care este valoarea acestora încă nu se cunoaște.

Răspuns CNAIR: ”Proiectul tehnic se află în curs de aprobare pentru aceste lucrări, proiect ce ține cont și de expertiza CNAIR, iar în urma aprobării de către CTE al CNAIR a acestui proiect cu lucrările necesare ce se vor executa în cadrul acestui contract, se va putea stabili și valoarea lucrărilor ce se vor executa printr-un contract ulterior”, 

Mai mult, pe botosaneanul

Comentarii