De Business

Punem punctul pe știi

(FOTO) O zi într-un birou IT din Iaşi. Astăzi, la Bytex Technologies

miercuri, 17 martie 2021, 15:45
6 MIN

Dan Zaharia, consultant în cadrul companiei de imobiliare Extind, continuă proiectul-pilot prin care dorește să descopere mediul de lucru din cadrul birourilor companiilor de tehnologie din Iași, inițiat la începutul acestei luni. În zile diferite, el lucrează din sediile firmelor cu activitate în sectorul IT & Outsourcing și, ulterior, povestește experiența trăită.

Una dintre concluziile "Ziarului de Iași" urmare a recenziilor sale: În ultimii ani, eforturile proprietarilor de clădiri moderne din Iași s-au concentrat pe construirea unor spații de lucru care îmbunătățesc comunicarea, inspiră productivitatea, stimulează ideile și îi atrag pe angajați să lucreze de la birou chiar și în contextul actual.

Ness Digital Engineering Iasi, Grapefruit Romania, Centric IT Solutions Romania, HCL Technologies Romania, Preh Romania, Buck Romania și Veo Worldwide Services sunt companiile care l-au primit până acum la lucru din sediile lor, iar astăzi Dan Zaharia ne detaliază o zi de lucru din biroul companiei Bytex Technologies. Zilele viitoare va ajunge la Mambu, SCC Romania, CGM Software Romania, Continental, Cegeka Romania și Feel IT Services.

În prezent, stocul de birouri la nivelul Iașului inventariat de către echipa PIN Map Iași este de aproape 285.000 mp. Dan Zaharia este fondatorul Fab Lab Iași, fiind totodată implicat și în Școala Informală de IT și membru al Consiliului de Transformare Digitală Iași. 

JURNAL DE BIROU: O ZI LA BYTEX

–––––

Companie: Bytex Technologies SA

Prezența în România: din 2015

Nr. angajați: 95

Nr. angajări in ultimele 12 luni: 40 colegi noi

Procent femei in companie: 22%

Suprafață birouri:  650 mp in prezent, 1.200 mp din 2022

Clădire: Iasicon (55 pe harta PINmaps)

Meniu de post livrat la prânz de Soft & Grace: Bors de legume cu verdeata; Ciuperci pleurotus sotate cu sos de hrean si piure de pastarnac; Ștrudel cu mere si scortisoara

Corporate car: per pedes cu 1 dan putere, sediul Bytex fiind la doi pași de Fab Lab 2 din clădirea BCR

Acces internet: Samsung S10 5G powered by Orange

Ajung dis-de-dimineață la Fab Lab 2, îmi beau cafeaua Teo's Cafe si mănânc una din plăcintele livrate comunității noastre de Cuptorul Moldovencei. Vine și telefonul de la Veronica Bălan, HR Manager la Bytex; care îmi explică cum să nu ratez intrarea în parcarea din subteranul clădirii lor de birouri. Eu mă gandeam la locația lor Bytex Hub securizata din 2022 și eram confuz: cum de au parcare subterană acolo? Ca să nu mă fac de baftă îi cer sa imi dea un share location. Mă lămuresc imediat că indiferent de locație de fapt sunt la walking distance (pardon my romglish) de ei.

Ajung la etajul 3 din clădire și servesc a doua cafea pe ziua de azi, de data asta livrată la birou de Coffee Story – Prajitorie Cafea. Multe mai descoperi in orașul ăsta mergând pe jos. Apuc să discut oleacă cu Veronica despre comunitatea de Alumni de la Scoala Informala de IT, când hop apare si Ștefan Coros, care e unul din facilitatorii comunității FrontEnd Hub, ale cărei meet-up-uri onsite le-am gazduit si noi la Fab Lab 1.

Numai bine pe la prânz devine disponibil si Dragoș Rusu, CEO-ul Bytex al căruit birou îl ocupasem temporar si cât făceam turul celor două etaje, observăm că în sala de conferințe Oasis de la etajul 2 pe masă trona Meraki (in greacă înseamnă să pui suflet in ceea ce faci), pisica Veronicăi, care o însoțește din când în când la birou. Deci până și pisicile lucrează in mod hibrid 🙂

Am fost plăcut surprins de viziunea lui Dragoș despre contextul actual  – ""Cred că unul dintre beneficiile majore ale digitalizării poate puțin forțate și a normalizării lucratului remote – în care noi oricum credeam și înainte de pandemie – este că putem avea acces la profesioniști talentați cu diferite arii de expertiză fără a fi limitați în posibilitatea de creștere de comunitatea locală. Sigur comunitatea locală are foarte multe de oferit, iar fără echipa pe care o avem cu siguranță nu am fi reușit să avem nici măcar o parte dintre rezultatele acum."

Estimez că la birou erau circa 15% din angajați, și am avut ocazia să văd cum foloseau aplicația Desk Nomad dezvoltată de echipa Bytex (în variante web & mobile) pentru rezervarea birourilor în așa mod încât regulile de distanțare fizică să fie respectate, iar managementul să aibă o analiza in timp real referitor la modul in care colegii aleg sa lucreze in acest mod hibrid (la birou si de acasă).

Mă mai uit in pachetul de bun venit pentru noii angajați (inclusiv pentru unul ca mine cu acces de o zi) și îmi atrag atenția creionul care după folosire îl înfingi în pămănt si din capătului lui crește o plantă si cele două adrese de pe verso-ul  broșurii de prezentare: California, US și Iasi, RO. Bine, bine și o sticlă personalizată pentru prietenii Bytex cu un excelent rose de la Crama Hermeziu.

Planuri pentru 2021

Credem că am ajuns la maturitatea de business care ne permite să ne uităm relaxat către viitor, mai ales în contextul în care am reușit să încheiem anul 2020 în creștere. De altfel, și anul acesta a început foarte bine, am pornit un departament de AI, pe care îl aveam în plan de ceva vreme și care reprezintă pentru noi o realizare deosebită și avem și creșteri atât în ceea ce privește numărul de clienți efectiv, cât și anvergura proiectelor; acum avem în plan ca în anul în curs să ajungem la aproximativ 120 de colegi.

Implicarea în comunitate în ultimul an

În ultimii doi ani am colaborat cu Fundația Bethany pentru campania „Fii și tu Moș Crăciun”. Pe lângă asta, în ultimul an am donat pentru a susține educația unor copii timp de un an de zile.

Odată cu campania anticovid, am contribuit cu 30.000 de lei din partea companiei și a angajaților pentru a susține spitalele din Iasi. Am ajutat una dintre secțiile spitalului de boli infecțioase și spitalul Spiridon cu consumabile si aparatura pentru personalul medical.

În loc de teambuilding, am preferat să susținem comunitatea antreprenorilor locali și să confecționăm pachete cadou cu produse locale pentru angajații companiei.

De altfel, în general avem aproape constant un tip de voluntariat sau de CSR în minte care să aducă o contribuție reală comunității pe care o ajutăm. De exemplu, în primăvara asta avem ca proiect o donație pentru un centru de bătrâni.

Un alt fel de implicare în comunitate o reprezintă activitatea pe care o desfășurăm la FrontEnd Hub, cu ajutorul colegilor noștri. Inițiativa își propune să aducă în discuție teme de interes și dezbateri utile pentru pasionații de FrontEnd, iar anul acesta am făcut parteneriate cu alte comunități de frontend din țară și chiar din afară.

Scurtă prezentare a companiei

Suntem în al șaselea an de activitate, pe care l-am început de curând. Facem offshoring în IT și ne bucurăm de un portofoliu de clienți și de proiecte care întrec așteptările locale, de tipul Reddit și MIT, sau Cisco alături de care am împlinit la începutul anului 4 ani de zile de parteneriat.

Am crescut destul de mult în ultimii ani și beneficiul cel mai mare este acela că am crescut sustenabil, adică reușim să menținem proiectele vechi și să aducem proiecte noi, având acum aproximativ 100 de angajați și planuri de creștere pentru anul în curs. Ca tehnologii și servicii, suntem flexibili și ne bucurăm de diversitate, de la frontend la UX și backend, la mobile și (mai nou) AI.

A note from Dragoș Rusu

"În piața în care activăm noi, oportunitățile de dezvoltare sunt continue și depind foarte mult de specialiștii pe care îi avem la dispoziție. Din punctul de vedere al business-ului, ne-am dori să ne extindem controlat, mai degrabă decât să avem o creștere excedentară pe care să nu o putem menține pe termen lung. Prioritatea mea acum, ca om de business, sunt calitatea proiectelor și confortul angajatilor în ceea ce privește proiectele pe care lucrează."   

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii