Latifi i-a dat aripi

luni, 13 decembrie 2021, 02:43
4 MIN
 Latifi i-a dat aripi

 

Max Verstappen de la Red Bull a câştigat pentru prima oară titlul mondial la Formula 1. El l-a învins pe fostul campion, Lewis Hamilton, profitând de un accident al pilotului Nicholas Latifi şi, mai ales, de bulibăşeala comisarilor FIA

Pilotul olandez al echipei Red Bull, Max Verstappen, a câştigat ieri, Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi, a XXII-a etapă, ultima, a Campionatului Mondial de Formula 1 şi, totodată, primul său titlul mondial. El a fost urmat de Lewis Hamilton, pe care l-a întrecut în ultimul tur, într-o nouă cursă controversată, cu haos în deciziile comisariilor FIA. Spaniolul Carlos Sainz jr. (Ferrari) a completat podiumul. Hamilton şi Verstappen au mers la Abu Dhabi la egalitate de puncte, 369,5. Olandezul a fost cel mai rapid în calificări, urmat de multiplul campion mondial.

La start, Hamilton, cu pneuri medii, a plecat excelent în cursă şi l-a depăşit pe Verstappen, care a pornit cu cauciucuri soft. Acesta din urmă nu a cedat şi a intrat primul în virajul al şaselea, scoţându-l în afara pistei pe Hamilton, dar britanicul a tăiat virajul şi a revenit în frunte. Comisarii FIA au decis să nu-l penalizeze pe pilotul britanic, spre nemulţumirea celor de la Red Bull. Oficialii au considerat că Verstappen a intrat prea tare în acel viraj şi l-a forţat pe rival să iasă în afara pistei pentru a evita un contact între cele două monoposturi. Lewis Hamilton s-a distanţat apoi de adversarul său tur după tur şi cei doi au intrat la boxe la scurt timp unul după altul. La revenirea lor pe pistă, ordinea a fost Perez, Hamilton, Verstappen. Mexicanul şi-a făcut foarte bine treaba de locotenent al Max, apărându-se agresiv în faţa sportivului de la Mercedes timp de vreo două tururi. Verstappen a profitat şi s-a apropiat de Hamilton, dar acesta a reuşit să treacă de al doilea pilot Red Bull şi a pus din nouă 5-6 secunde avantaj. În turul 3, Verstappen a intrat din nou la boxe, profitând de un safety car virtual, şi a ieşit pe pistă la 17,5 secunde de Hamilton, care a rămas pe circuit. Olandezul a luptat din răsputeri dar nu s-a putut apropia la mai mult de 11 secunde de pilotul britanic, care a condus fără greşeală până în turul 53, când un accident suferit de Nicholas Latifi (Williams) a adus fizic safety car-ul pe circuit. Verstappen a intrat din nou la boxe, a treia oară, a pus softuri, în timp ce Mercedes l-a menţinut pe pistă de Hamilton. Comisarii FIA au decis iniţial ca monoposturile depăşite cu un tur să rămână pe locurile pe care se aflau în momentul intrării maşinii de siguranţă, astfel că între Hamilton şi Verstappen au rămas cinci monoposturi. La scurt timp s-a revenit asupra deciziei şi Verstappen a ajuns în spatele lui Hamilton. S-a mai concurat doar un tur, în care Verstappen l-a depăşit pe Hamilton în virajul al cincilea şi, după un duel roată la toată, a câştigat cursa şi primul lui titlu mondial. La 24 de ani, Verstappen are 19 victorii în Formula 1, dintre care zece anul acesta, şi a plecat de 13 ori din pole-position. El este la Red Bull din 2016, după ce a mai concurat doar la Toro Rosso, a doua echipă a producătorului de băuturi energizante. Mercedes a devenit campioană mondială la constructori a opta oară consecutiv, iar Red Bull a terminat pe locul II.

Mercedes a făcut contestație

Tot ieri, echipa Mercedes a contestat victoria lui Verstappen. Echipa germană îl acuză pe Verstappen că a încălcat articolul 48.8 din regulamentul sportiv, care prevede că ”niciun pilot nu poate depăşi un alt monopost pe pistă, nici maşina de siguranţă, până când nu trece de Linie pentru prima dată după ce safety car-ul a revenit la boxe”. Verstappen pare că îl depăşeşte uşor pe Hamilton înaintea virajului 12, în turul 57, înainte de restart. Al doilea protest se bazează pe articolul 48.12, care spune că „orice monopost care a fost întrecut de lider este obligat să depăşească maşinile aflate în acelaşi tur cu liderul şi maşina de siguranţă”, revenind în coada plutonului. Din camera de control a cursei s-a ordonat ca numai monoposturile pilotate de Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc şi Sebastian Vettel, respectiv cele dintre primii doi clasaţi, să depăşească safety car-ul şi să meargă în coada plutonului, nu şi cele pilotate de Daniel Ricciardo, Lance Stroll şi Mick Schumacher, aflate în aceeaşi situaţie, dar în spatele lui Verstappen. Ambele proteste au fost respinse de comisarii FIA, echipa Mercedes anunțând că va face apel pe a doua direcție. (News.ro, Agerpres)

 

Comentarii