Se conturează alternativa de trafic între Iași și Lunca Cetățuii, pe lângă Târgul de cherestea

joi, 14 martie 2024, 02:50
3 MIN
 Se conturează alternativa de trafic între Iași și Lunca Cetățuii, pe lângă Târgul de cherestea

Mai sunt de modernizat aproape 2 km de drum după Târgul de cherestea spre Ciurea. Dinspre Lunca Cetățuii, drumul de pe teritoriul administrativ al comunei va fi făcut mai repede.

 

Primarul Iașului a semnat miercuri contractul de proiectare și asistență tehnică a lucrărilor de modernizare pe opt străzi din municipiu. Este vorba despre legătura Ciurea-Iași (șoseaua Iași-Hlincea) cu o lungime de 780 de metri, strada Rampei (Dacia, 310 metri între Luterană și Tabacului), fundac Păcureți (160 m), Păcureți (280 m), Rediu (220 m), stradela Rediu (150 m), Movila Păcureți (600 m între șos. Păcurari și str. Prof. I.P. Culianu) și str. Constantin Pop (350 m, zona Bucium). Licitația de achiziție a serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru modernizarea lor fusese lansată cu opt luni în urmă, în iulie 2023.

Drumul care intră la modernizare între Iași și Lunca Cetățuii: jumătate este al Primăriei ieșene (șoseaua Iași-Hlincea), jumătate este al Primăriei Ciurea (prelungirea străzii Olari)

Tot opt luni va dura de acum încolo realizarea documentației, după care va putea fi lansată o altă procedură de licitație, pentru contractul de execuție. Serviciile de proiectare au fost adjudecate de Simpa Consult SRL pentru ceva mai mult de 600 de mii de lei (717 mii, cu TVA).

Șoseaua Iași-Hlincea se desprinde din bd. Poitiers, la capătul pasajului cu același nume pe care îl subtraversează, și continuă pe lângă Târgul auto, Bazar, Talcioc, Târgul de cherestea și alte câteva proprietăți industriale până la intrarea în comuna Ciurea, respectiv în satul Hlincea. Drumul măsoară 2,5 km în întregime, iar segmentul vizat începe după Târgul de cherestea spre Hlincea.

De remarcat că Primăria comunei Ciurea are și ea în plan să asfalteze segmentul de drum de la cealaltă intrare în sat, dinspre Lunca Cetățuii. De la fosta Fabrică de Cărămizi până aici se numește strada Olarilor, care a fost asfaltată în 2020. Acum, primarul Cătălin Lupu ne-a spus că va fi decisă în următoarea ședință a Consiliului Local, săptămâna viitoare, continuarea șantierului pe porțiunea de drum de pământ și piatră de-a lungul căii ferate. Este vorba de 900 de metri de drum, care la final va avea platforma lată de 5,5 metri. Drumul respectiv „iese” pe după pădure în șoseaua Iași-Hlincea, chiar la intrarea în sat.

Odată modernizată această variantă, ea va fi alternativă la șoseaua Lunca Cetățuii Iași, mereu aglomerată și în așteptarea extinderii la patru benzi. Chiar în Caietul de sarcini al licitației lansate de Primăria Iași se menționează acest lucru: „Realizarea ei va descongestiona traficul de pe șos. Nicolina”. De altfel și acum „varianta Hlincea” este folosită de navetiști, atât pe drumul comunal îngust de 3,5 metri care străbate satul, cât și pe „centura ocolitoare” a acestuia, care va fi asfaltată cu bani de la bugetul comunei Ciurea. 

Cititi si: Primăria a pus ochii pe drumul spre Ciurea, pentru a descongestiona traficul din Nicolina

Cititi si: Stradă lungă de 600 de metri, în șantier de doi ani. Peste șantierul neterminat mai vine unul

Comentarii